Gå til innhold

kjønnsidentitet og styrketrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kan være at han ikke synes han hadde riktig kjemi eller tiltrekning med deg? Behøver ikke skyldes at du tok flere pull-ups 😃

Anonymkode: 44044...fac

 

Han virket veldig interessert de første par gangene vi møttes. Jeg disset han ikke fordi han løftet mindre enn meg, jeg synes det var mest bare gøy, Men han ble litt macho, skulle absolutt prøve å løfte det samme som meg, men han hadde ikke sjans. Han endret seg veldig tydelig etter det , ble helt fjern i blikket og taus som en østers....

 

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albbas skrev (10 timer siden):

Det er jo stor forskjell i styrke på utrente menn da. Og på samme måte stor forskjell i styrke på trente kvinner. TS høres veldig sterk ut, og har kanskje trent veldig målrettet. Jeg trener også styrke, men jeg er ikke så målrettet på å bli sterkest mulig, noe som gjør at jeg ikke har så stor progresjon.

 

Jeg har løftet i ca 3-4 år, men egentlig seriøst bare de siste to, Tror ikke det handler om at jeg er noe unormalt sterk eller har hatt raskere progresjon enn andre. Jeg har f.eks. flere venninner som løfter tilsvarende og som har trent omtrent like lenge (De hadde alle gruset han fyren. ) Jeg tror det er mer at kvinner på gruppenivå trener mer styrke nå enn før.

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2022 at 6:49 PM, AnonymBruker said:

Hei.

Hvor fysisk sterk er det greit å være som kvinne?

Jeg er en kvinne, 24 år. Jeg elsker å trene styrke, og har gjort det i  4-5 år. Jeg har over tid erfart at jeg er bltit ganske fysisk sterk, og antakelig sterkere enn den jevne mannen i gata. 

I romjula hadde jeg f.eks. en håndbakskonkurranse mot lillebroren min som er 19 år og hans beste kompis. De er ganske gjennomsnittlig bygd, men har vel aldri har satt sin fot i et treningsstudio. Jeg vant enkelt mot begge. 

Da jeg slo opp med eksen min for ca et år siden skulle jeg hjelpe han å flytte. Det var flytteesker han ikke klarte å få av flekken som jeg klarte å løfte opp forholdsvis enkelt. Jeg vet han er veldig fysisk aktiv, men mest med kondinsjonsidrett.

For ca en uke siden møtte jeg en kjekk mann jeg ble kjent med gjennom en datingside. Han var ca et hode høyere enn meg og skrev profilen sin at han likte å trene. Vi ble enige om å ta en treningsøkt sammen, som ble en noe pinlig affære for han. Han klarte kanskje 2-3 pull ups mens jeg kan ta 10-12 uten problemer, jeg kan også ta noen pullups med tilleggsvekt. Jeg løftet tyngre enn han i alle øvelser, til og med benkpress. 

JeHan virket å takle det veldig dårlig, ble helt taus og "rar i blikket". Vi hadde egentlig planlagt kvelden sammen, men etterpå fant han på en unnskyldning for at han måtte dra. Jeg fikk dagen etter en sms om at han slo opp og ikke følte at vi passet sammen. 

Denne hendelsen har gjort vekket ukbehag hos meg og gjorde meg mer selvbevisst. I hvilken grad tenker dere at fysisk styrke kan knyttes til det å være maskulin vs feminin? Jeg har ikke noe problem med å føle meg sterk som kvinne, men inntrykket mitt er at mange menn føler sin maskulinitet truet.  Hvor sterk er det greit å være som kvinne?

Mitt inntrykk er at kvinner som trener systematisk styrke over tid vil nesten helt sikkert være sterkere enn menn som ikke trener eller trener sjelden styrke. Dette gjelder selv om mennene har større kroppsstørrelse ( jeg er f.eks. selv bare 167cm og veier ca 70kg,) Antallet utrente menn er også mange, er min erfaring. Mange har stillesittende jobber, og er relativt inaktive. Tilsvarende er det en stor økning kvinner som trener ofte både styrke, crossfit og annen styrkesport. I miljøet jeg omgås er det f.eks. mange flere kvinner som trener enn menn. 

Mitt inntrykk er at det har skjedd en dreinig av maktbalansen mellom kjønnene mye pga økt rektruttering av jenter og kvinner til styrketrening og anne kraftsport. Er det andre som deler samme inntrykk, eller tar jeg feil? For meg er det ikke lenger oppplagt at en mann jeg treffer er sterkere enn meg selv eller mine venninner (og det kan være veldig vanskelig å se hvor sterk en person er med klær på). Mens for noen år siden tok jeg det for gitt.

Anonymkode: bab8c...487

Jeg må si at jeg har aldri møtt en kvinne som var spesielt sterk, men jeg har møtt en del menn som er oppsiktsvekkende svake, så godt mulig at noen av kvinnene ville vært sterkere enn noen av de mennene.

 

Inntrykket ditt om at kvinner som trener styrke vil være sterkere enn menn som ikke trener styrke stemmer ikke, i alle fall ikke for overkroppen. Det er blitt forsket på og der fant du at den utrente gjennomsnittsmanen var sterkere enn 90% av kvinnelige profesjonelle idrettsutøvere når det gjelder overkropp og grepstyrke. Hadde de sett på rumpe og ben, ville de nok ha funnet noe annet vil jeg tro, der har jeg ikke problemer med å tro at trente kvinner kan være sterkere enn utrente menn.

 

Men når du snakker om benkpress og at du var sterkere enn ham i benk, hva slags tall snakker vi om her? Hvor mye tar du i benk og hvor mye tok han?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

 

Han virket veldig interessert de første par gangene vi møttes. Jeg disset han ikke fordi han løftet mindre enn meg, jeg synes det var mest bare gøy, Men han ble litt macho, skulle absolutt prøve å løfte det samme som meg, men han hadde ikke sjans. Han endret seg veldig tydelig etter det , ble helt fjern i blikket og taus som en østers....

 

Anonymkode: bab8c...487

Hvis det er en ting menn er sensitive på så er det å bli ledd av av kvinner. Kjønnsdynamikken bør være noe i retning av at kvinnen skal respektere, beundre og se opp til mannen, mens mannen skal elske, begjære og beskytte kvinnen.

Når mannen ender opp med å ta mindre enn kvinnen, og spessielt i en så mannsdominert og “macho” øvelse som benkpress, og hun ender opp med å le av det, så er det nok kort vei til at han føler at han blir ledd av og at han er sjangseløs i forhold til å leve opp til sin del av dynamikken, og at hun på grunn av hvordan hun nå kanskje ser på ham ikke vil leve opp til sin del heller. Det er dødsstøtet for romanse.

Men når det er sagt, så er det ikke kvinnens jobb å skulle redusere hva hun er for å ikke gjøre mannen usikker, det er et like stort dødsstøt for at hun skal kunne leve sin side av dynamikken. En mann som trenger at kvinner holder tilbake for at han skal være sterkere enn henne er ikke en mann. Du bør finne deg en mann som gruser deg lett i disse øvelsene uansett hvor hardt du prøver å vinne. Da slipper noen å late som, og da vil du genuint være den myke og feminine kvinnen i forholdet uansett, og dere kan begge være fornøyde med at dynamikken og energien er slik den skal være.

Du får henge rundt benkpressen eller manualene og se om det kommer noen som imponerer, og så spørre dem om teknikkhjelp og om de kan spotte deg.😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kipling said:

Du bør finne deg en mann som gruser deg lett i disse øvelsene uansett hvor hardt du prøver å vinne. Da slipper noen å late som, og da vil du genuint være den myke og feminine kvinnen i forholdet uansett, og dere kan begge være fornøyde med at dynamikken og energien er slik den skal være.

Du får henge rundt benkpressen eller manualene og se om det kommer noen som imponerer, og så spørre dem om teknikkhjelp og om de kan spotte deg.😁

... Eller en mann som ikke trener slikt særlig aktivt og som gir fullstendig blaffen i hvorvidt ts er sterkere eller ei. 

Eller en mann som trener aktivt men likevel gir blaffen. 

🤷‍♀️🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fragile masculinity.

Dette er hans problem og ikke ditt. Fortsett å tren og kos deg med styrketrening. Det finnes mange menn som ikke hadde hatt noe problem med at du er sterkere enn de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som trener mye blir sterke og de som jobber mye blir rike- det er helt fair! 

Anonymkode: 2a2a6...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ts har et poeng med at mange flere kvinner pumper jern nå enn før. Jeg er mann og har erfart mange kvinner jeg kjenner har endret holdning og løfter tyngre, er ikke lenger redd for å bli "stor". F.eks min samboer tok timer med en PT. Hun har alltid ligget på ca 60kg i knebøy, men på 6mnd økte hun til 90/100kg. Og i benkpress økte hun fra 40 til ca 60kg i arbeidsvekt. Selv tar jeg bare ca 80kg, så fortsetter det slik så tar hun meg snart igjen. Så mye handler om mentalitet. Samboer sier hun igjen ble inspirert av venninner hun har som også trener.

Anonymkode: 31da3...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (5 timer siden):

Men når du snakker om benkpress og at du var sterkere enn ham i benk, hva slags tall snakker vi om her? Hvor mye tar du i benk og hvor mye tok han?

 

Han begynte å bli ganske shaky rundt 60kg, klarte kanskje 2-3 reps. Jeg klarte flere reps enn han, og var mer stødig og hadde bedre teknikk. Jeg tok også et sett med 65kg. (Kan ta 70kg også på en god dag, men så ikke behov for å gni det inn). Han forsøkte også 65kg, jeg spottet han, men det gikk ikke, jeg måtte hjelpe han å få stangen på plass igjen. Han sa med en litt sur mine at han var overrasket over at jeg kunne løfte mer enn han. Jeg sa litt spøkefullt tilbake: "Blir du furten nå?". Han sa nei, min blikket sa noe annet. 

 

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge strengthlevel.com ligger jeg som kvinne på nivå "intermediate", dvs forventet styrke for en kvinne som har trent i 2 år + Det er også i tråd med mitt eget inntrykk når jeg sammenligner meg med andre.

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

95% av menn som trener overkropp i 3 mnd vil løfte mer enn 95% av kvinner som trener lik mengde i 3 år.

Anonymkode: fd382...f76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Albbas said:

... Eller en mann som ikke trener slikt særlig aktivt og som gir fullstendig blaffen i hvorvidt ts er sterkere eller ei. 

Eller en mann som trener aktivt men likevel gir blaffen. 

🤷‍♀️🤷‍♀️

Personlig liker jeg å være stor og sterk, fordi det er det naturlige for en mann jeg vil si at det bare er bedre på alle måter, og jeg er rimelig sikker på at den overveldende majoriteten av kvinner foretrekker sterk fremfor svak når det gjelder menn.

Poenget med tråden var jo at hun følte seg ufeminin, derav praten om kjønnsidentitet. Da blir det rimelig opplagt at hun bør finne seg bedre menn istedet for å redusere seg selv for å ikke få ham til å se svak ut i sammenligning.

Men om man faktisk vil ha en mann med spaghettiarmer som trenger hjelp fra dama si for å få opp hermetikk, og det er det som tenner deg, go ahead be my guest 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/19/2022 at 6:49 PM, AnonymBruker said:

Hei.

Hvor fysisk sterk er det greit å være som kvinne?

Jeg er en kvinne, 24 år. Jeg elsker å trene styrke, og har gjort det i  4-5 år. Jeg har over tid erfart at jeg er bltit ganske fysisk sterk, og antakelig sterkere enn den jevne mannen i gata. 

I romjula hadde jeg f.eks. en håndbakskonkurranse mot lillebroren min som er 19 år og hans beste kompis. De er ganske gjennomsnittlig bygd, men har vel aldri har satt sin fot i et treningsstudio. Jeg vant enkelt mot begge. 

Da jeg slo opp med eksen min for ca et år siden skulle jeg hjelpe han å flytte. Det var flytteesker han ikke klarte å få av flekken som jeg klarte å løfte opp forholdsvis enkelt. Jeg vet han er veldig fysisk aktiv, men mest med kondinsjonsidrett.

For ca en uke siden møtte jeg en kjekk mann jeg ble kjent med gjennom en datingside. Han var ca et hode høyere enn meg og skrev profilen sin at han likte å trene. Vi ble enige om å ta en treningsøkt sammen, som ble en noe pinlig affære for han. Han klarte kanskje 2-3 pull ups mens jeg kan ta 10-12 uten problemer, jeg kan også ta noen pullups med tilleggsvekt. Jeg løftet tyngre enn han i alle øvelser, til og med benkpress. 

Han virket å takle det veldig dårlig, ble helt taus og "rar i blikket". Vi hadde egentlig planlagt kvelden sammen, men etterpå fant han på en unnskyldning for at han måtte dra. Jeg fikk dagen etter en sms om at han slo opp og ikke følte at vi passet sammen. 

Denne hendelsen har gjort vekket ukbehag hos meg og gjorde meg mer selvbevisst. I hvilken grad tenker dere at fysisk styrke kan knyttes til det å være maskulin vs feminin? Jeg har ikke noe problem med å føle meg sterk som kvinne, men inntrykket mitt er at mange menn føler sin maskulinitet truet.  Hvor sterk er det greit å være som kvinne?

Mitt inntrykk er at kvinner som trener systematisk styrke over tid vil nesten helt sikkert være sterkere enn menn som ikke trener eller trener sjelden styrke. Dette gjelder selv om mennene har større kroppsstørrelse ( jeg er f.eks. selv bare 167cm og veier ca 70kg,) Antallet utrente menn er også mange, er min erfaring. Mange har stillesittende jobber, og er relativt inaktive. Tilsvarende er det en stor økning kvinner som trener ofte både styrke, crossfit og annen styrkesport. I miljøet jeg omgås er det f.eks. mange flere kvinner som trener enn menn. 

Mitt inntrykk er at det har skjedd en dreinig av maktbalansen mellom kjønnene mye pga økt rektruttering av jenter og kvinner til styrketrening og anne kraftsport. Er det andre som deler samme inntrykk, eller tar jeg feil? For meg er det ikke lenger oppplagt at en mann jeg treffer er sterkere enn meg selv eller mine venninner (og det kan være veldig vanskelig å se hvor sterk en person er med klær på). Mens for noen år siden tok jeg det for gitt.

Anonymkode: bab8c...487

Det er feil.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7253873/

Anonymkode: adf9a...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er feil.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7253873/

Anonymkode: adf9a...34a

 

Kan være en del som har skjedd siden 1981, året studien er fra da. Jeg tenker spesielt mange menn er latere, mindre aktive. Jeg vet heller ikke hvor mye direkte styrketrening kvinnelige volleyballspillere og basketballspillere drev med i 1981 sammenligned med i dag?  Jeg mener treningsstudio og vekttrening er jo et relativt nytt fenomen. Tung styrketrening for kvinner eksisterte vel knapt for 15-20 år siden, det er et resultat av crossfit/strong is the new skinny osv, som kom på starten/midten av 2000-tallet. Det er selvfølgelig riktig at menn generelt er sterkere enn kvinner generelt, men at utrente menn er sterkere enn trente kvinner passer i hvertfall ikke med mine personlige erfaringer pr i dag.

 

 

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Han begynte å bli ganske shaky rundt 60kg, klarte kanskje 2-3 reps. Jeg klarte flere reps enn han, og var mer stødig og hadde bedre teknikk. Jeg tok også et sett med 65kg. (Kan ta 70kg også på en god dag, men så ikke behov for å gni det inn). Han forsøkte også 65kg, jeg spottet han, men det gikk ikke, jeg måtte hjelpe han å få stangen på plass igjen. Han sa med en litt sur mine at han var overrasket over at jeg kunne løfte mer enn han. Jeg sa litt spøkefullt tilbake: "Blir du furten nå?". Han sa nei, min blikket sa noe annet. 

 

Anonymkode: bab8c...487

Ok, det er jo rimelig bra tall til å være en kvinne da. Ikke at jeg stirrer spessielt mye på vektene til kvinner jeg ser ta benkpress, men tror ikke jeg har sett noen jenter løfte 70kg der jeg trener. Pleier vel heller å ligge å 40-50kg om de har gjort det litt før og lavere om de er nye. Er 70kg 1rm eller er det tyngste arbeidssettet du klarer? Bra uansett.

Det at han er butthurt fordi en jente løfter mer enn ham er jo hans problem, det er jo tydeligvis da han som bare klarer jentevekter og det er hans feil, ikke din. 

Men til hans forsvar, hvis han var shaky som faen og han ikke har trent før så var det nok mer en CNS ting enn en ren styrketing. Når jeg failer et løft så er jeg ikke shaky, jeg bare klarer ikke å få vekten opp. På mine arbeidssett så kjører jeg 120kg, men har jeg vært borte fra stanga litt, selv om jeg har kjørt manualer i mellomtiden og blitt muskulært sterkere, så er jeg shaky som faen på 90kg fordi nervesystemet mitt bare har glemt feelingen av stanga og balansen etc. Om han er helt utrent og klarte en shaky 60kg, så vil han nok være sterkere enn deg med bare en måneds regelmessig benk.

Men du hjalp nok ikke situasjonen hans ved å le og spøke om det. Hvis han er sensitiv på det (og det er han tydeligvis) så følte han nok at du lo av han, og som sagt det er dødsstøtet. Er ikke så veldig mange menn som er så rocksolid at de ikke vil være plaget av å bli slått av en kvinne på noe man som en mann skal være bedre i og så at hun ler av deg.

 

Angående det du skrev senere til den studien (er nok den samme jeg har sett tidligere), joda de jentene gjorde nok ikke akkurat de øvelsene som ble testet, men det er jo litt poenget at du får ikke en god test hvis du tester akkurat de øvelsene en av personene har gjort, for da tester du ikke det muskulære så mye som du tester CNS tilvenning og teknikk. Hvis du skal finne ut hvem som er sterkest må du teste med noe som enten begge har gjort eller ingen av dem har gjort. 

Menn har nok blitt svakere siden 1981 ja, både pga livsstil, kosthold og testosteron. Ta en titt på utviklingen av testosteron hos menn i nyere tid, tror det er noe sånn som en halvering på 50 år eller noe. Det har nok også noe med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kipling skrev (24 minutter siden):

Ok, det er jo rimelig bra tall til å være en kvinne da. Ikke at jeg stirrer spessielt mye på vektene til kvinner jeg ser ta benkpress, men tror ikke jeg har sett noen jenter løfte 70kg der jeg trener. Pleier vel heller å ligge å 40-50kg om de har gjort det litt før og lavere om de er nye. Er 70kg 1rm eller er det tyngste arbeidssettet du klarer? Bra uansett.

(...)

Om han er helt utrent og klarte en shaky 60kg, så vil han nok være sterkere enn deg med bare en måneds regelmessig benk.

Men du hjalp nok ikke situasjonen hans ved å le og spøke om det.(...)

Menn har nok blitt svakere siden 1981 ja, både pga livsstil, kosthold og testosteron. Ta en titt på utviklingen av testosteron hos menn i nyere tid, tror det er noe sånn som en halvering på 50 år eller noe. Det har nok også noe med saken å gjøre.

 

Jeg hadde som mål å løfte min egen kroppsvekt (70kg) som 1RM, og har jeg klart nå.  Jeg har et par venninner som trener benkpress som ligger på henholdsvis 85kg og 90kg, så da har jeg også noe å strebe etter. 

Daten min skrev i profilen sin at han var glad i å trene, men det var visst et par år siden han sist hadde vært på treningsstudio. Han sa at han under pandemien hadde trent bare hjemme, kondisjon og med manualer. Han var over 180cm, veldig slank.  Jeg tenkte kanskje han likte at jeg var sterk, så derfor jeg liksom spøkte litt med det, nærmest flørtet litt, men han ble veldig lei seg tror jeg. Synd, for jeg likte han. 

En viss endring har skjedd. Samtidig med at menn har blitt svakere har det motsatte skjedd med kvinner. Statistikk fra 2019 viser faktisk at det er flere kvinner som trener styrke nå enn menn, spesielt blant yngre. I tillegg har man sett en mangedobling av kvinner til styrkeløft, crossfit og annen kraftsport. 

 

 

 

 

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Jeg hadde som mål å løfte min egen kroppsvekt (70kg) som 1RM, og har jeg klart nå.  Jeg har et par venninner som trener benkpress som ligger på henholdsvis 85kg og 90kg, så da har jeg også noe å strebe etter. 

Daten min skrev i profilen sin at han var glad i å trene, men det var visst et par år siden han sist hadde vært på treningsstudio. Han sa at han under pandemien hadde trent bare hjemme, kondisjon og med manualer. Han var over 180cm, veldig slank.  Jeg tenkte kanskje han likte at jeg var sterk, så derfor jeg liksom spøkte litt med det, nærmest flørtet litt, men han ble veldig lei seg tror jeg. Synd, for jeg likte han. 

En viss endring har skjedd. Samtidig med at menn har blitt svakere har det motsatte skjedd med kvinner. Statistikk fra 2019 viser faktisk at det er flere kvinner som trener styrke nå enn menn, spesielt blant yngre. I tillegg har man sett en mangedobling av kvinner til styrkeløft, crossfit og annen kraftsport. 

 

 

 

 

Anonymkode: bab8c...487

De løfter 85kg og 90kg eller de veier 85kg og 90kg? Om det er det de løfter så er jo det rimelig heftig. Var på trening istad og så forsåvidt en jente løfte det jeg gjetter var rundt 65ish. Hun hadde tilsammen 50kg i store plater og stang, og så hadde hun noen små i tillegg som jeg tror ble rundt 15kg, så 65kg totalt. Hadde to store karer som sto og heiet og brølte til henne mens hun løftet 😄 Hun hoppet og spratt rundt og var supergira når hun fikk det til. Hun var rimelig petite også, liten sak på noen og femti kg.

Mange som skriver "glad i å trene" på profilene sine enten det er sant eller ikke, men trening kan også være mye forskjellig. Har noen kompiser som trener mye og sliter med å ta en eneste pushup, men som kan løpe i 90 minutter uten problemer, så det kommer ann på hva man trener. Men de gutta vet hva de er og det er et bevisst valg, så de har ikke noen hangups med å være svake fordi det er prisen de betaler for å kunne løpe fra alle, for det er det de er interessert i og trener for.

Du bør ikke undervurdere i hvor stor grad menn trenger å føle at de blir respektert av kvinner de er i et forhold med. Det er en rimelig sentral komponent. Skjønner at du ikke mente det slik, men regner med at han oppfattet det slik, og at det kom som "insult added to injury", etter at du mer eller mindre hadde vist at han var svakere enn en kvinne. 😄 Som sagt, du bør finne en mann som er sterk nok til at det ikke blir et problem. Da kan dere trene sammen og du føler deg feminin og han føler seg maskulin og alle er fornøyde, og du trenger ikke å bekymre deg om at du må holde igjen, og han trenger ikke å bekymre seg for at du vil miste respekt dersom han er svakere (enten det stemmer eller ikke).

Ja det har skjedd ting på begge fronter, menn har mye mindre testosteron enn vi pleide, mens kvinner har mer tror jeg (husker ikke tall på det). Og så er det det med treningstrender etc.

Men.... Når man snakker om at det er mange flere kvinner som løfter vekter, så tror jeg det blir ganske missvisende, for den største trenden her er at kvinner har gått fra å tro at rumper skal være så slanke som mulig til å skjønne at store, runde og sterke rumper og lår er dritdeilig. Så jeg tror en rimelig svær andel, sannsynligvis en solid majoritet, av de kvinnene som "løfter vekter" er jenter som driver booty-building mer enn bodybuilding, og trener hipthrust 3 ganger i uken og nesten ikke toucher benkpress og liknende. Er nok mange i "løfter vekter" kategorien som klarer 2-3 ganger kroppsvekt i hipthrust uten å klare en eneste pullup. Og det er forsåvidt naturlig for det er i overkroppen at kjønnsforskjellen faktisk er stor, i rumpe og bein er det veldig liten forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 18.49):

Jeg har ikke noe problem med å føle meg sterk som kvinne, men inntrykket mitt er at mange menn føler sin maskulinitet truet.  Hvor sterk er det greit å være som kvinne?

Du er på vidda, TS :fnise: Har til dags dato aldri møtt en mann som føler sin "maskulinitet truet" kun fordi en dame er sterkere enn dem... Det er nok helt andre årsaker til at du ikke får ting til å klaffe....

Utelukkende positivt at du er "sterk" Du må gjerne ta 300kg i benk for min del, -dvs så lenge du ikke ser ut som en mann... 

Mistenker trollerier, her😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beeblebrox skrev (1 time siden):

 Har til dags dato aldri møtt en mann som føler sin "maskulinitet truet" kun fordi en dame er sterkere enn dem... 

Et raskt googlesøk avslører at i hvert fall mange menn ville finne det flaut. Antageligvis fordi det er en sterk forventning om å være sterkere som mann.

Anonymkode: 31da3...685

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...