Gå til innhold

Hva er en god nok grunn for taxi hvis man er funksjonsfrisk og slank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 11.04):

For og bedre samvittigheten pga regnvær og ren latskap.

hva grunner er god non for taxi når man skal bruke av felleøkonomi? 

Anonymkode: 92a95...cd8

Psykiske problemer eller usynlige fysiske plager? 

Anonymkode: f731e...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du er full og ikke har noen å slå følge med hjem og det ikke går busser :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det kosta ca 350 og det er jo ingenting delt på 2. 

Anonymkode: 92a95...cd8

Det er bare 0 som er ingenting delt på 2. Selv negative og irrasjonelle tall er ikke ingenting delt på to.

Anonymkode: a0485...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sa det slik det var. 1050kr delt på 2 er ikke sånn fryktelig mye når jeg faktisk kunne risikere og blåse bort. Hva hadde vært verst??? Paraplyen hadde også blåst bort. Det er ikke så enkelt som du skal ha det til!! Jeg er meget økonomisk fornuftig ellers. Ikke røyker jeg og kle snuser jeg. Det gjør han. Og da må han kunne sponse meg litt, det er rettferdig! Det r ikke rettferdig at du bare tar hans side når du vet at denne frisørtimen faktisk var helt nødvendig og den dekket jeg selv! 

Anonymkode: 92a95...cd8

Du nevnte tidligere at det IKKE hadde vært greit at HAN brukte fellespenger til å ta taxi alene - er du fortsatt enig i det eller går det begge veier så du mener begge kan bruke fellespenger på taxi når det regner?

Jeg går vel strengt tatt ut i fra at han betaler snus og/eller røyk selv?? Om ikke er det noe DU bør sette ned foten på at fellespenger ikke skal gå til. 
Hallo ALLE voksne betaler jo sin egen frisør?? Helt absurd om du mener du skal få poeng fordi han ikke dekker den for deg. På samme måte som at han ikke skal få "poeng" for å betale sin egen snus eller sin egen frisørtime. 

Anonymkode: 02db9...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du nevnte tidligere at det IKKE hadde vært greit at HAN brukte fellespenger til å ta taxi alene - er du fortsatt enig i det eller går det begge veier så du mener begge kan bruke fellespenger på taxi når det regner?

Jeg går vel strengt tatt ut i fra at han betaler snus og/eller røyk selv?? Om ikke er det noe DU bør sette ned foten på at fellespenger ikke skal gå til. 
Hallo ALLE voksne betaler jo sin egen frisør?? Helt absurd om du mener du skal få poeng fordi han ikke dekker den for deg. På samme måte som at han ikke skal få "poeng" for å betale sin egen snus eller sin egen frisørtime. 

Anonymkode: 02db9...8a2

Altså. Før du kjefter videre på meg så jeg bare si at denne frisøren var helt nødvendig og den var viktig også for og fremme psykisk helse. Så det er et godt argument. Jeg betalte den selv men synes faktisk den burde bli dekka av fellelsen, den også. Men jeg gav meg på den. Han har flere ganger kjøpt snus for fellsen derfor mener jeg at taxien også burde det. Han har hvertfall kjøpt 3 bokser og da kommer vi opp ca samme pris som taxien sånn ca. Nå håper jeg du støtter meg 100%. 

Anonymkode: 92a95...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en må komme seg hjem fra akutten midt på natten. Eller legetimer når du ikke rekker å ta bussen.

Anonymkode: b13db...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud hvor glad jeg er for at jeg ikke har felles økonomi. Tar taxi akkurat når jeg har lyst. Er ikke noe mer latskap over det enn å kjøre egen bil.

Anonymkode: 3f176...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gud hvor glad jeg er for at jeg ikke har felles økonomi. Tar taxi akkurat når jeg har lyst. Er ikke noe mer latskap over det enn å kjøre egen bil.

Anonymkode: 3f176...cce

Et evig stress det der felles økonomi. Anbefales ikke! 

Anonymkode: 92a95...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Altså. Før du kjefter videre på meg så jeg bare si at denne frisøren var helt nødvendig og den var viktig også for og fremme psykisk helse. Så det er et godt argument. Jeg betalte den selv men synes faktisk den burde bli dekka av fellelsen, den også. Men jeg gav meg på den. Han har flere ganger kjøpt snus for fellsen derfor mener jeg at taxien også burde det. Han har hvertfall kjøpt 3 bokser og da kommer vi opp ca samme pris som taxien sånn ca. Nå håper jeg du støtter meg 100%. 

Anonymkode: 92a95...cd8

Om han tar snus på fellesen er det fair at du også tar noe av ditt der. Men hvorfor ikke bare holde disse separate utgiftene, vel, separat? Mye mindre drama om dere ikke blir enige.

Om du mener frisørtimen skal dekkes av felleskost er det også innafor at han dekker endel av sine personlige kostnader der også. Dere kan jo komme til en enighet om nøyaktig hva dere syns er greit å ta fra fellesen? Selv har vi kontraktsfestet det i samboerkontrakten og det har aldri vært noe styr. Fører over x hver mnd og brukes til avtalte utgifter.

Anonymkode: 02db9...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Om han tar snus på fellesen er det fair at du også tar noe av ditt der. Men hvorfor ikke bare holde disse separate utgiftene, vel, separat? Mye mindre drama om dere ikke blir enige.

Om du mener frisørtimen skal dekkes av felleskost er det også innafor at han dekker endel av sine personlige kostnader der også. Dere kan jo komme til en enighet om nøyaktig hva dere syns er greit å ta fra fellesen? Selv har vi kontraktsfestet det i samboerkontrakten og det har aldri vært noe styr. Fører over x hver mnd og brukes til avtalte utgifter.

Anonymkode: 02db9...8a2

Vi hR det sånn ca. Men jeg er kvinne og da må jeg ha mer sånn er det jo bare. Jeg antar at du er mann siden du ble så sint. Vi må ha felles økonomi så det er ikke så lett. Vi har kle samboerkontrakt da det ikke er nødvendig i vårt tilfelle. 

Anonymkode: 92a95...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi hR det sånn ca. Men jeg er kvinne og da må jeg ha mer sånn er det jo bare. Jeg antar at du er mann siden du ble så sint. Vi må ha felles økonomi så det er ikke så lett. Vi har kle samboerkontrakt da det ikke er nødvendig i vårt tilfelle. 

Anonymkode: 92a95...cd8

Hehe nei jeg er en 30 år gammel kvinne i et forhold som sålangt har vart i 8 år. Jeg går herved ut fra at du er et troll. 
Å være kvinne gjør ikke at du automatisk fortjener mer penger enn partneren din. 

Anonymkode: 02db9...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe nei jeg er en 30 år gammel kvinne i et forhold som sålangt har vart i 8 år. Jeg går herved ut fra at du er et troll. 
Å være kvinne gjør ikke at du automatisk fortjener mer penger enn partneren din. 

Anonymkode: 02db9...8a2

Jajaja 30 års krisa. Jeg forstår! Jeg er ikke et troll mer enn deg. Jeg forstår du r sint enda. Jeg bøyer meg i støvet. Jeg har forstått dine synspunkter og jeg har forstått det var dumt av meg. Jajaja! 

Anonymkode: 92a95...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til forhåpentligvis slippe å bli utsatt for noe på vei hjem fra byen, evt. som skyss hjem fra privat sammenkomst med alkohol. Ellers er sykkel og buss alltid et alternativ. Tar "aldri" taxi.

Anonymkode: 78f0d...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...