Gå til innhold

Uplanlagt gravid med kjæreste som ikke ønsker barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

det går helt fint :) behold du.  

Anonymkode: 8daec...30b

Støtter denne. Så lenge barnet har en forelder som elsker det og som er kyndig og elskverdig, så fungerer det. Aldri nedlat deg til å snakke dårlig om barnefar. Slik holder du ryggen din ren. I motsetning til kvinner føler menn at de har valget om å bli eller stikke. Det sier noe om deres karakter, men det vil de aldri innrømme.

Anonymkode: 47d6c...226

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan dere ha vært påpasselige rundt eggløsning med ustabil syklus? Uansett, i din alder ville jeg beholdt. Sex uten prevensjon ender gjerne med graviditet og er det uønsket bruker han kondom. Jeg vil absolutt ikke ha barn, derfor er ikke penis eller sæd i nærheten av underlivet uten kondom.

Anonymkode: c5e41...cfb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke barn fra før, men det har han.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Er du villig til å avstå fra å få barn for å beholde denne mannen ? 
Om forholdet varer i 3-4 år så er jo toget gått om du treffer en annen bra mann og ønsker deg barn 

Anonymkode: d580a...8e1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om kjæresten elsker deg så støtter han deg uansett. Jeg tok motvillig abort pga kjæresten min ikke var klar. Angrer 20år etter. Tenk deg godt om. Ikke føl deg tvunget til å gjøre noe du ikke vil. 

Anonymkode: de119...d70

Hva skjedde med forholdet deres etter aborten? Forsvant følelsene?

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du villig til å avstå fra å få barn for å beholde denne mannen ? 
Om forholdet varer i 3-4 år så er jo toget gått om du treffer en annen bra mann og ønsker deg barn 

Anonymkode: d580a...8e1

Godt poeng. Han er en flott mann, men samtidig vil jeg jo ikke tvinge noen til å bli far -det har han opplevd tidligere. Likevel, tanken på abort gjør meg kvalm.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan dere ha vært påpasselige rundt eggløsning med ustabil syklus? Uansett, i din alder ville jeg beholdt. Sex uten prevensjon ender gjerne med graviditet og er det uønsket bruker han kondom. Jeg vil absolutt ikke ha barn, derfor er ikke penis eller sæd i nærheten av underlivet uten kondom.

Anonymkode: c5e41...cfb

Har regnet meg frem sånn ca til når eggløsning har vært vært, og har jo noen symptomer (stikninger, slim etc.), men er ikke alltid disse symptomene viser seg tydeligvis...

 

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gled deg over at nå er det endelig din tur å bli mamma ...

var jo ikke akkurat slik at du dopet han ned, tømte han og sprutet spermen inni deg. 

vil du slippe diskusjon - så ikke si noe ennå, vent til uke 12 ..du kan late som du tror du er i overgangsalder siden mensen ikke kommer.Du drar på ul- og får bekreftet at du er gravid og alder på fosteret .. da er det ikke noe han kan klandre deg for.. det bare ble slik ;)

Anonymkode: 8cb15...c8f

Byr meg imot å lyve slik, og så lenge! Men for alt jeg vet, har fosteret downs eller andre avvik, tatt i betraktning min alder.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt poeng. Han er en flott mann, men samtidig vil jeg jo ikke tvinge noen til å bli far -det har han opplevd tidligere. Likevel, tanken på abort gjør meg kvalm.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Da gjør du det ikke. Abort kan være en stor psykisk påkjenning når man til og med er "klar" for det. Når du ikke engang ønsker å ta det, da gjør du det ikke. Du tvinger han ikke, dere var to om dette. Abort er ikke et prevensjonsmiddel, og han kan ikke bruke det som det heller. "Hoppe av i svingen" er heller ikke et prevensjonsmiddel.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold barnet! Og la ham få tid til å takke vanskelige følelser rundt dette. Kanskje han etterhvert vil oppdage at det kan bli fint. Det er jo noe helt annet å ta stilling til saken nå når det faktisk har skjedd.

 

Prøv å gjør samtalen lett til sinns. Fortell ham at du er gravid og se glad ut - ikke kom med reaksjonene hans før han kommer det. Og hvis han reagerer - la han få tid til det. Ikke gå inn i en stor diskusjon med det samme - la han være i fred og fordøye det.

 

Hvis han absolutt ikke vil så må du velge barnet eller ham. Barnet vil du ALDRI angre på. Veldig du ham vil du kanskje angre senere.

Anonymkode: ac489...d81

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker det riktige er å være saklig og si det rett ut som det er. Ikke forklar eller gjøre noe mer. 

Vær også saklig og konkret når du sier at du vil beholde. Han får velge om han er med, eller ikke. 

Ikke gå inn i diskusjoner hvor han kan ende opp med å manipulere/skremme/overbevise deg om å ta abort. det fører ikke noe godt med seg. 

Med hans reaksjon vil du og få en innsikt og forståelse for hvordan han ser dette, og hvordan han faktisk kan reagere. 

Tilslutt så er det mange som har vært i samme situasjon, som har beholdt. De klarer seg ofte fint på egne ben, og jeg har tro på at du også kan klare det! 

Anonymkode: fc30d...6c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Godt poeng. Han er en flott mann, men samtidig vil jeg jo ikke tvinge noen til å bli far -det har han opplevd tidligere. Likevel, tanken på abort gjør meg kvalm.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Du har ikke tvunget han til å bli far, den avgjørelsen tok han ved å ha sex med deg!

Du kommer til å oppleve en mye større kjærlighet enn du kan se for deg med dette barnet. Du kommer til å kjenne på en lykke du aldri har følt før. ❤️ Tar du abort kan du risikere å angre resten av livet. 

Anonymkode: f4d42...5b9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke tatt ansvar nok ved å hoppe av i svingen. Han burde sterilisert seg om dette virkelig var så viktig for ham. 

Tenk på følgende når du tar avgjørelsen din: om det blir slutt mellom dere om 5 år og du har kommet i overgangsalderen, ville du angret på aborten? 

Som mor på snart 40 selv kan jeg bare si at forholdene kan komme og gå, men barna man fikk er for alltid, og de angrer man som regel ikke på. 

Anonymkode: 11215...1df

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Godt poeng. Han er en flott mann, men samtidig vil jeg jo ikke tvinge noen til å bli far -det har han opplevd tidligere. Likevel, tanken på abort gjør meg kvalm.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Da vil jeg si at det er rart han ikke lærte av sist gang når han helt ufrivillig ble far. 
Hvis han synes at å hoppe av i svingen er å ta ansvar så vet ikke jeg. 
Han har overlatt hele ansvaret til deg . 
Din kropp= din abort. 
Han burde fått som han fortjener han karen der. 
Jeg hadde beholdt barnet,  og om han er så lite til mann at han stikker når du blir gravid når han ikke har brukt prevensjon, ja da har han vist deg hele reportoaret sitt. 

Anonymkode: d580a...8e1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som er eldre enn ungdomsskolen vet at man kan bli gravid av å ha sex, og derfor bør bruke prevensjon om man ønsker å prøve å unngå det. Dere var begge klar over at du kunne bli gravid. Også han. Han har ingen grunn til å bli sur for at HAN har gjort deg gravid. Han var like mye med på leken som du. Med mindre du har løyet om prevensjon.

Anonymkode: c0a1c...7d9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Godt poeng. Han er en flott mann, men samtidig vil jeg jo ikke tvinge noen til å bli far -det har han opplevd tidligere. Likevel, tanken på abort gjør meg kvalm.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Han har jo ikke lært fra første gang, og du tvinger ham ikke til å bli far, han tok selv sjansen.

Men som andre har skrevet; hva om du tar abort, og det blir slutt med typen etter noen få år? Og enda verre: Han kan til og med finne seg en ny og få bsrn med henne (ombestemt seg eller tatt en ny sjanse).

Virker som du mener han er kjekk(?)  utover det er det ikke så lett å forstå hva du ser i ham, når han ikke vil ha barn, har gått på en smell før, likevel er uforsiktig og du tror han vil skylde på deg om du ikke tar abort?

Det er jo tidlig, du kan jo miste, så ville ikke sagt noe enda. Men det kan hende han sier a) jeg drar b) ok, behold, jeg hår ikke men det blir du som må ta deg av ingen eller c) jeg drar

Rust deg for alt. Han er jo eldre nå enn da han fikk den første og så uforsiktig som han var, kan det være han ikke er så imot. 
Om han stikker, kan du ta opp tråden med moren til hans første barn som er halvsøsken til ditt? 

Lykke til. Jeg ville beholdt.

Anonymkode: 68a23...9a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Byr meg imot å lyve slik, og så lenge! Men for alt jeg vet, har fosteret downs eller andre avvik, tatt i betraktning min alder.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

1,2 % sjanse for downs når mor er 40 år. Så jeg ville ikke lagt for stor vekt på det, for å si det sånn. 98,8% sjanse for at baby ikke har downs....

Anonymkode: 4d27b...c98

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg har nesten vært i din situasjon. Vi hadde et barn fra før, mannen ønsket ikke flere barn, men jeg ble likevel gravid. Et uplanlagt svangerskap.

Som forventet gikk mannen i sjokk, til tross for manglende prevensjon. Han truet med å forlate meg om jeg ikke tok abort. Jeg skal ærlig innrømme at jeg vurderte det. Ikke for å blidgjøre han, for forholdet ville likevel aldri blitt det samme, men fordi jeg var redd for å ikke klare å forsørge og handtere 2 barn alene.

For min del var barnet ønsket, og jeg er innmari glad for at jeg ikke lot meg presse til å ta abort. 
Jeg ville aldri kunne tilgitt mannen og forholdet ville uansett være ødelagt.  

Ønsker du barnet, behold det!! 
Du klarer deg helt fint alene, jeg lover! 

Anonymkode: 7e5e4...eb2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniper skrev (1 time siden):

Det er klart han ønsker barn! Det finnes ikke et fornuftig menneske som basserer seg på «hopp av i svingen» om man ikke ønsker seg barn!

Han er voksen. Han var med på det. Han har ingen grunn til å sutre! 

Det er mange grunner til at folk ikke ønsker barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hero1 skrev (1 minutt siden):

Det er mange grunner til at folk ikke ønsker barn!

Det gjør det, men disse menneskene velger å bruke prevansjon og beskytte seg mot graviditet. Mennesker som har ubeskyttet sex er enten rablende sinnsvak eller ønsker seg barn 

Anonymkode: 54825...57a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville starta med å fortelle mannen det ihvertfall, og legg frem ditt syn på dette før han rekker å si noe selv. Av og til reagerer man jo annerledes på ting enn man på forhånd ville trodd og det kan også være at han trenger noen uker på å fordøye dette. Om du også er usikker, og din usikkkerhet bla er knyttatil hans reaksjon, så er det jo bedre at disse betenkningsukene blir før fristen for abort. Reaksjonen blir neppe bedre om du først slipper bomben etter 12 uker: for meg ville dette vært et tillitsbrudd og du kan ødelegge for forholdet på det alene. 
 

Angrer han forresten på barnet han har fra før?
 

Når det gjelder muligheten til å bli gravid igjen tilsier jo det at du har blitt gravid på hopp av i svingen at du er temmelig fruktbar og at du sannsynligvis vil kunne bli gravid igjen om du skulle ønske det.

Anonymkode: 3a130...061

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...