Gå til innhold

Uplanlagt gravid med kjæreste som ikke ønsker barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet i situasjonen at jeg er blitt uplanlagt gravid. Vi har stort sett brukt "hoppe av i svingen"-metoden, og selv om vi har vært ekstra påpasselige med når eggløsningsperiodene har vært, skjedde det altså likevel. Ja, vet at denne "prevensjonen" ikke er veldig sikker, men jeg er snart 40, og har uregelmessig syklus og har vel tenkt tanken at jeg nærmer meg overgangsalder (moren min kom tidlig i overgangsalderen).

Vi har diskutert temaet barn tidligere, og han er veldig bestemt imot å få barn. Har et fra tidligere, tydeligvis et "uhell," kanskje noe lignende som dette altså.

Problemet er at jeg ikke tør å si det til ham, redd han kommer til å tro jeg har lurt han på noe vis. Selv om det objektivt sett ikke er tilfelle; han burde jo brukt kondom når dette er så viktig å unngå.

Og, videre så tror jeg ikke at jeg klarer å ta abort. Det føles så brutalt, bare tanken, til tross for at fosteret nå er så lite at det nok ikke vil synes på ultralyd engang.

Frykter reaksjonen hans. At han kan komme til å gå fra meg om jeg velger å beholde babyen, eller at noe blir ødelagt mellom oss for min del, om jeg tar abort. Og mange andre mulige utfall. Han er den rette, så på den måten så er det ikke uønsket for meg å få dette barnet, fordi jeg elsker kjæresten.

Aner ikke hva jeg skal gjøre, eller hvordan og når jeg skal fortelle nyheten.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør nesten beholde barnet når du ikke bruker prevensjon. Gidder han ikke barn så får han bare gå.

Anonymkode: 0acb5...64c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart han ønsker barn! Det finnes ikke et fornuftig menneske som basserer seg på «hopp av i svingen» om man ikke ønsker seg barn!

Han er voksen. Han var med på det. Han har ingen grunn til å sutre! 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor "han er den rette" basert på det du skriver. Ikke en fyr jeg ville hatt med meg i krigen akkurat. 

Anonymkode: 3cb4e...a22

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juniper skrev (Akkurat nå):

Det er klart han ønsker barn! Det finnes ikke et fornuftig menneske som basserer seg på «hopp av i svingen» om man ikke ønsker seg barn!

Han er voksen. Han var med på det. Han har ingen grunn til å sutre! 

Nei, han ønsker virkelig ikke barn, dessverre.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er voksen og burde vært mer forsiktig om han ikke ønsker barn. Dette er nok din eneste sjanse for å få barn selv.. Så om du har lyst på, så beholder du. Hvordan han stiller seg til det får du nesten bare se. 

Anonymkode: b807d...63c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hans handlinger forteller jo at han tenker at barn er helt greit. Kan ikke si en ting og gjøre noe annet, når det får så store konsekvenser. Da må han nesten ta de konsekvensene. Sånn er det å være voksen og ikke ta ansvar.

Anonymkode: 90f05...7a6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, han ønsker virkelig ikke barn, dessverre.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Det er i så fall ikke samsvar mellom det han sier og det han gjør, er poenget mitt. 

Å «hoppe av i svingen» er ekstremt rissikabelt. Det kommer ut sædrester før  hovedladningen, eggløsning kan variere, mye kan gå galt. Om man virkelig ikke vil ha bsrn steriliserer man seg, eller i det minste bruker kondom. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (1 minutt siden):

Rart å gå rundt og helt bevisst gjøre folk gravide når man absolutt ikke skal ha barn.

Vil ikke si det var bevisst, heller tvert imot.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (2 minutter siden):

Rart å gå rundt og helt bevisst gjøre folk gravide når man absolutt ikke skal ha barn.

Yes. Samma sa x'n som jeg fikk barn med. Nå har han gått å gjort enda en gravid. Lol. Behold du❤ 

Anonymkode: cf5e9...e84

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn fra før ? 
Hvis ikke så blir det vel dette som er sjansen din? 
Om du fortsetter å være sammen med mannen og tar abort, så må du leve med at du vil aldri få oppfylt ønsket om barn. 
Det vil veldig vanskelig å leve med etterhvert 

Anonymkode: d580a...8e1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke si det var bevisst, heller tvert imot.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Nei. Ønsker man virkelig ikke barn så gjør man alt for å sikre seg mot å gjøre partner gravid. Menn har kun seg selv å takke når de ikke en gang prøver å minimere sjansene for at kvinnen skal bli gravid. 

Anonymkode: 12760...718

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Yes. Samma sa x'n som jeg fikk barn med. Nå har han gått å gjort enda en gravid. Lol. Behold du❤ 

Anonymkode: cf5e9...e84

Men hva om jeg beholder, og han ikke vil ha noe å gjøre med hverken barnet eller meg? Det vil jo være et mareritt, både for meg og barnet.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du barn fra før ? 
Hvis ikke så blir det vel dette som er sjansen din? 
Om du fortsetter å være sammen med mannen og tar abort, så må du leve med at du vil aldri få oppfylt ønsket om barn. 
Det vil veldig vanskelig å leve med etterhvert 

Anonymkode: d580a...8e1

Har ikke barn fra før, men det har han.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva om jeg beholder, og han ikke vil ha noe å gjøre med hverken barnet eller meg? Det vil jo være et mareritt, både for meg og barnet.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

det går helt fint :) behold du.  

Anonymkode: 8daec...30b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil ikke si det var bevisst, heller tvert imot.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Det er iallefall ikke helt ubevisst når man stikker penisen sin inn i folk uten kondom på, og iallefall ikke når man allerede har fått barn på denne måten før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har kommet i situasjonen at jeg er blitt uplanlagt gravid. Vi har stort sett brukt "hoppe av i svingen"-metoden, og selv om vi har vært ekstra påpasselige med når eggløsningsperiodene har vært, skjedde det altså likevel. Ja, vet at denne "prevensjonen" ikke er veldig sikker, men jeg er snart 40, og har uregelmessig syklus og har vel tenkt tanken at jeg nærmer meg overgangsalder (moren min kom tidlig i overgangsalderen).

Vi har diskutert temaet barn tidligere, og han er veldig bestemt imot å få barn. Har et fra tidligere, tydeligvis et "uhell," kanskje noe lignende som dette altså.

Problemet er at jeg ikke tør å si det til ham, redd han kommer til å tro jeg har lurt han på noe vis. Selv om det objektivt sett ikke er tilfelle; han burde jo brukt kondom når dette er så viktig å unngå.

Og, videre så tror jeg ikke at jeg klarer å ta abort. Det føles så brutalt, bare tanken, til tross for at fosteret nå er så lite at det nok ikke vil synes på ultralyd engang.

Frykter reaksjonen hans. At han kan komme til å gå fra meg om jeg velger å beholde babyen, eller at noe blir ødelagt mellom oss for min del, om jeg tar abort. Og mange andre mulige utfall. Han er den rette, så på den måten så er det ikke uønsket for meg å få dette barnet, fordi jeg elsker kjæresten.

Aner ikke hva jeg skal gjøre, eller hvordan og når jeg skal fortelle nyheten.

Anonymkode: 0d5e0...8ff

Om kjæresten elsker deg så støtter han deg uansett. Jeg tok motvillig abort pga kjæresten min ikke var klar. Angrer 20år etter. Tenk deg godt om. Ikke føl deg tvunget til å gjøre noe du ikke vil. 

Anonymkode: de119...d70

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg over at nå er det endelig din tur å bli mamma ...

var jo ikke akkurat slik at du dopet han ned, tømte han og sprutet spermen inni deg. 

vil du slippe diskusjon - så ikke si noe ennå, vent til uke 12 ..du kan late som du tror du er i overgangsalder siden mensen ikke kommer.Du drar på ul- og får bekreftet at du er gravid og alder på fosteret .. da er det ikke noe han kan klandre deg for.. det bare ble slik ;)

Anonymkode: 8cb15...c8f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er den rette?

Her er to ting som lett tyder på det motsatte.

1) Du er redd for å si det til han fordi han kan komme til å tro DU har lurt HAM. Aka: Du stoler ikke på at han har tillit til deg.
2) Han kjører hoppe av svingen når han er absolutt ikke vil ha barn.

Høres ut som en umoden duste-dude.

Anonymkode: 47d6c...226

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...