Gå til innhold

Angst for krig... Urealistisk eller er det grunn til å flykte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten.2.0 skrev (8 timer siden):

Norge har en ganske grei relasjon til Russland. Kommer tvilsomt til å oppleve russisk aggresjon i vår levetid. 

Hvis NATO involverer seg i en krig mot Russland blir Norge også involvert i krigen siden Norge er NATOmedlem.. Da hjelper det ikke at Norge hittil har hatt en grei relasjon til Russland. Hvis NATO ikke angriper Russland, og holder seg unna Ukraina og Georgia, er det ingen grunn til å frykte at Russland skal angripe Norge. 

Anonymkode: e3caa...7e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg merker at jeg sitter her og tenker "altså hallo? Redd for krig? I Norge?? Fullstendig hysterisk og latterlig". 

.. men jeg innrømmer at jeg også ble irritert i februar 2020 på folk som var redde for en pandemi. "Slapp nå av og hold opp med det der hysteriet".  .. men jaggu blei det ikke pandemi likkavæl

Så kanskje jeg bare skal passe kjeften min. Kanskje blir det krig - jeg sitter ihvertfall ikke med svaret. Den som lever får se.

Det ville i det minste "over natta" få oss til å endelig bli ferdige med å debattere covid19 

Anonymkode: 7d6bb...b73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis NATO involverer seg i en krig mot Russland blir Norge også involvert i krigen siden Norge er NATOmedlem.. Da hjelper det ikke at Norge hittil har hatt en grei relasjon til Russland. Hvis NATO ikke angriper Russland, og holder seg unna Ukraina og Georgia, er det ingen grunn til å frykte at Russland skal angripe Norge. 

Anonymkode: e3caa...7e8

Ingen kommer til å risikere en ny verdenskrig mellom Russland og NATO. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At statsledere måler penislengde skjer jo stadig vekk, ikke lenge siden USA og Iran holdt på, nå er det noen andre. Blir ikke krig av det, alle har for mye å tape på det. Skremselstaktikk.

Anonymkode: d0336...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeh har vært i krigen. Fra 1992-1995. Det skjer før du aner det. Man kan ikke forberede seg pga grenesene blir stengt på timen. Har levd i flere år under daglig granatering og mistet liv rundt meg. Man blir vant tild det og tilpasser seg omstendighetene. Mat lærte vi å produsere fra ingenting. Har fremdeles krigsoppskrifter. I tilfelle det blir krig blir Balkan min destinasjon. Vi har atomkjellerne i alle store bygninger er vant til krise og erfaring. 

Anonymkode: 8ce78...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville satset på Australia om jeg skulle flytte fra krig i og nær Norge.

Anonymkode: 28183...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan også si at når korona brøyt ut i mars 2020 så opplevde vi jo hvordan en mulig krisesituasjon kan starte. Nesten tomme butikker for mat. Elektrokjedene var tømt for frysedisker. 

Det som er ille er å bo uten strøm, for å ikke snakke om rent trygt vann. Det er det som er reell trussel. 

Hvor fort går det før naboene angriper deg?

Man så hvor fort surt det gikk i mars 2020. Folk hamstret over en lav sko. Dreit i andre. 

Men klimaforskerene sier jo at vi vil møte krisesituasjon når vi nærmer oss 2050. Krig om rent vann, masse migrasjon ++

Anonymkode: a8150...a12

I krigen folk viser solidaritet, angriper ikke. Det vi ser i filmer er noe annet. Vi delte brød, vann og alt vi hadde i nabolaget. Pleide å overnatte i kjelleren og alle tok med det de hadde. Når det gjelder mat og vann blir det enten humanitær hjelp fra krigslagere og vann har vi nok av. Vi har spist boksmat fra 2. verdenskrig  eller husker godt norsk fisk som luktet helt forferdelig 🙈

Anonymkode: 8ce78...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så du sier vi vil alle dø?

Anonymkode: 9893d...5e2

Det skal vi alle. Før eller siden. På den ene eller andre måten.

Endret av Adrenalina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke være naiv, men det er en lang, lang vei til det blir krig i Norge.

Ukrainere bør være veldig redde.

Det kan for bli en krig der. Jeg tror det sitter langt inne for NATO å gå direkte i kamp mot russiske soldater i et land som ikke er NATO-medlem. Det blir nok mer å gi våpenstøtte, opplæring etc, som mange ganger før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bekymret jeg også når det gjelder Ukraina og Russland. Det er ekkelt når det er militære i gatene i Sverige. Det blir så nærme.

Men krig og indre konflikter er det dessverre i en god del land i verden. Blant annet i Kamerun der afrikamesterskapet i fotball arrangerers. Der er det trusler fra IS mot arrangeremantet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...