Gå til innhold

Koronakrangel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har barn fra før og kjæreste jeg har hatt i to år. Nå krangler vi...

Begge barna mine har korona nå. Jeg har foreløpig ikke, men det regner jeg med bare er et spørsmål om tid. Kjæresten min er nå sint fordi jeg ikke vil at han skal komme i morgen. Jeg er ikke koronahysterisk. Jeg regner med at jeg får lett sykdom. Men jeg ser ikke poenget med å utsette ham for smitte heller. Det blir det jo bare mer karantene og kjipe tider av.

En annen sak er barna, som også tar dette med karantene alvorlig. Vi har jo tross alt snakket om avstand og karantene i to år snart, og de kan ikke tenke seg besøk.

Kjæresten min er jo veldig snill som vil hjelpe til. Men nå skaper han langt mer styr enn han hjelper. Snakker om at han ikke er velkommen og at ikke dette er et sånt forhold han vil ha.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 48a97...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna er jo i isolasjon og det er ikke lov til å ha besøk?

Anonymkode: b48c2...482

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld men har han ikke skjønt greia med karantene og isolasjon? Kommer han til dere og blir der så blir han vel regnet som nærkontakt og må i karantene. 
 Høres litt umoden ut som ikke skjønner at han burde holde seg vekk til dere er friske. 
En ting er å komme for å legge en pose med mat eller noe på trappa, noe annet å faktisk gå inn i leiligheten. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, da får han sitte hjemme å sutre da dere er jo i isolasjon. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at han faktisk ønsker å gå i karantene? Hvordan slår det ut for jobb for han? Vi skal jo ikke oppsøke korona, selv om vi alle må regne med å gå gjennom det. Men kanskje han tenker at det er like greit å bli ferdig med det først som sist? Hvis han feks uansett kan jobbe for fullt hjemmefra?

Anonymkode: 8a7fe...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil pule og driter i om han får corona. Dersom barna dine er hjemme så har dere ikke lov til å ta i mot besøk. Jeg anbefaler for øvrig å dumpe den selvsentrerte sutreungen. 

Anonymkode: d0630...a8c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele familier kan isolere seg sammen. Be ham handle inn masse mat, så blir dere i huset sammen alle til det er over. :) 

Anonymkode: 8eb42...202

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hele familier kan isolere seg sammen. Be ham handle inn masse mat, så blir dere i huset sammen alle til det er over. :) 

Anonymkode: 8eb42...202

Det er ikke aktuelt, for han har også barn. De er større enn mine og dermed vaksinerte, så han er ikke noe bekymret for det.

Anonymkode: 48a97...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke aktuelt, for han har også barn. De er større enn mine og dermed vaksinerte, så han er ikke noe bekymret for det.

Anonymkode: 48a97...c81

 Sønnen i huset er også vaksinert. Han kom hjem med covid. Man ender jo i karantene og isolasjon selv om man er vaksinert. Tror han må lese seg litt opp på covid og regler

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfin82 skrev (2 minutter siden):

 Sønnen i huset er også vaksinert. Han kom hjem med covid. Man ender jo i karantene og isolasjon selv om man er vaksinert. Tror han må lese seg litt opp på covid og regler

 

Han vet reglene, han bare bryr seg ikke. Fordi han mener vi alle før eller senere får det uansett.

Anonymkode: 48a97...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye å krangle om ? Det er jo bare å rolig informere om at dere er i isolasjon pga smitte. Det er jo ingenting å diskutere eller krangle om, det er faktum. Besøker han dere, så blir han også pålagt karantene i følge smittevernsreglene.

Anonymkode: 2f404...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han vet reglene, han bare bryr seg ikke. Fordi han mener vi alle før eller senere får det uansett.

Anonymkode: 48a97...c81

Sjarmør…

Anonymkode: 649e1...267

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det så mye å krangle om ? Det er jo bare å rolig informere om at dere er i isolasjon pga smitte. Det er jo ingenting å diskutere eller krangle om, det er faktum. Besøker han dere, så blir han også pålagt karantene i følge smittevernsreglene.

Anonymkode: 2f404...6d0

Han har tre doser, og behøver visst derfor ikke karantene, sier han.

Anonymkode: 48a97...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han vet reglene, han bare bryr seg ikke. Fordi han mener vi alle før eller senere får det uansett.

Anonymkode: 48a97...c81

Veel, det er det som er planen til staten akkurat nå. At vi alle skal få det, bare flate ut så ikke alle blir sjuke på en gang fordi helsevesenet er latterlig underbemannet. 

Jeg ser poenget hans, men jeg skjønner også deg. Og hvis du og sine barn, ikke vil ha flere inn i huset når dere er syke, så er det deres valg. Det må han respektere! 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har tre doser, og behøver visst derfor ikke karantene, sier han.

Anonymkode: 48a97...c81

Hvis det er mer enn en uke siden han fikk 3 dose, så har han rett. Han må da teste seg hver dag med hjemmetest eller annenhver dag med PCR i en uke. 

Anonymkode: 30ae1...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det noe å sutre over, for en tufs. Hvorfor er det så forferdelig å ikke besøke dere på noen dager?

Anonymkode: 9dacf...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så sjarmerende om han hadde ringt og spurt om han skulle kjøpe takeaway, en ny kosebukse til deg, noen bøker og leker til barna og satt det på trappa til dere med et søtt god bedringkort.

Anonymkode: bcc8a...29a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har barn fra før og kjæreste jeg har hatt i to år. Nå krangler vi...

Begge barna mine har korona nå. Jeg har foreløpig ikke, men det regner jeg med bare er et spørsmål om tid. Kjæresten min er nå sint fordi jeg ikke vil at han skal komme i morgen. Jeg er ikke koronahysterisk. Jeg regner med at jeg får lett sykdom. Men jeg ser ikke poenget med å utsette ham for smitte heller. Det blir det jo bare mer karantene og kjipe tider av.

En annen sak er barna, som også tar dette med karantene alvorlig. Vi har jo tross alt snakket om avstand og karantene i to år snart, og de kan ikke tenke seg besøk.

Kjæresten min er jo veldig snill som vil hjelpe til. Men nå skaper han langt mer styr enn han hjelper. Snakker om at han ikke er velkommen og at ikke dette er et sånt forhold han vil ha.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 48a97...c81

Det er omikron. Bare la han komme. Han får det før eller siden uansett. Nå får fu i hvert fall hjelp i huset, kan komme godt med det når dere må være hjemme x antall dager

Anonymkode: 15696...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veel, det er det som er planen til staten akkurat nå. At vi alle skal få det, bare flate ut så ikke alle blir sjuke på en gang fordi helsevesenet er latterlig underbemannet. 

Jeg ser poenget hans, men jeg skjønner også deg. Og hvis du og sine barn, ikke vil ha flere inn i huset når dere er syke, så er det deres valg. Det må han respektere! 

Hvis det er mer enn en uke siden han fikk 3 dose, så har han rett. Han må da teste seg hver dag med hjemmetest eller annenhver dag med PCR i en uke. 

Anonymkode: 30ae1...f0a

Jeg ser også dette poenget. Og det er ekstremt liten risiko for at noen av oss skal få alvorlig sykdom. 

Jeg synes likevel at regler er regler, og har ikke lett for å se bort fra dem. Barna mine gjør enda mindre det. Det handler ikke om at vi ikke vil se ham eller at han ikke er velkommen, slik han ser ut til å mene...

Anonymkode: 48a97...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser også dette poenget. Og det er ekstremt liten risiko for at noen av oss skal få alvorlig sykdom. 

Jeg synes likevel at regler er regler, og har ikke lett for å se bort fra dem. Barna mine gjør enda mindre det. Det handler ikke om at vi ikke vil se ham eller at han ikke er velkommen, slik han ser ut til å mene...

Anonymkode: 48a97...c81

Jeg ser lengre opp at han har barn og ikke kommer til dere for å bo der. Da skjønner jeg skepsisen litt mer. Trodde han var barnløs, ville flytte inn til deg, få omikron samt hjelpe til hjemme. 

Anonymkode: 15696...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk straffbart å ikke overholde isolasjonsreglene, noe som innebærer at dere ikke kan ta imot besøk. Det må han faktisk bare respektere.

Anonymkode: f700f...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...