Gå til innhold

Finnes det en løsning vi ikke ser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Panten i bilen vil ikke slettes før lånet er tilbakebetalt. Alternativet er forbrukslån for å bli kvitt restbeløpet, men ingen vil kjøpe en bil hvor ikke pant slettes ved overtakelse.

 

Gøy situasjon. 

Anonymkode: 7e5c2...d0e

Ja er ganske oppgitt selv,men det gjelder nær familie i en vanskelig situasjon,så hadde virkelig håpet det kunne finnes en løsning så hun kommer seg ut av denne smørja. Men ser ikke lyst ut.

Anonymkode: ca153...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hun har tatt opp lån for han på en bil. Banken har pant i bilen. Pga samlivsbrudd har de prøvd å selge bilen,men ingen kjøper har meldt seg, sannsynligvis pga heftelsen på bilen? Bilen er ikke i stort annen stand enn når den ble kjøpt,men er altså ingen som ønsker å kjøpe den for samme pris(foreløpig)

Han sier han ikke har råd til å betjene lånet om hun flytter ut,hun har ikke råd til å betjene lånet når/hvis hun flytter.
(Er ikke vits å kommentere med: dette skulle hun aldri gjort,det var utrolig dumt,som man reder ligger man osv osv,da det ikke er konstruktivt og ikke noe "nyhet")

MÅ virkelig hun bo i et ulykkelig og delvis turbulent samliv med han i ubestemt tid pga dette? Noen som har vært i samme situasjon,noen som har råd,tips til hva X kan gjøre for å "løse" dette?

Anonymkode: ca153...f05

Hvorfor overprise bilen når dere vil ut av forholdet? Sett en rettferdig pris og bli kvitt den da. 

Dette er jo bare merkelig. litt sånn ja huff nå vil vi ikke mer, men så skal vi selge bilen for like mye vi fikk den for, noe som er ulogisk å få til, men la gå. 

Anonymkode: 051bd...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BbC skrev (19 timer siden):

Som sagt,hun bryr seg ikke om hva bilen må selges for. Vil bli kvitt den. Men usikkerheten ligger i hva som skjer av utgifter framover hvis hun ikke får innfridd hele lånet.

Hvorfor kjøpte de en helt ny bil da om de ikke toler at den mister verdi? det er ikke et investeringsprosjekt akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor overprise bilen når dere vil ut av forholdet? Sett en rettferdig pris og bli kvitt den da. 

Dette er jo bare merkelig. litt sånn ja huff nå vil vi ikke mer, men så skal vi selge bilen for like mye vi fikk den for, noe som er ulogisk å få til, men la gå. 

Anonymkode: 051bd...501

Det som er ulogisk er at du ikke forstår hva det vil si å ha billån med pant i bilen.

Anonymkode: 7e5c2...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kjøpte de en helt ny bil da om de ikke toler at den mister verdi? det er ikke et investeringsprosjekt akkurat..

Bilen var ikke ny,men verditapet på bilen er i grunnen ikke problemet her. Problemet er at de var så lite gjennomtenkt når de kjøpte den,at de ikke tenkte på: hva skjer hvis det blir brudd? Det var aldri "forsvarlig" å kjøpe bilen i utgangspunketet,men han klarte å overtale henne,da de ventet baby,det var hund av den større sorten inkludert og han mente de behøvde en "ordenlig familiebil" Betalinga skulle han ta seg av. Hun er dessverre veldig naiv,og hun lærer det på den brutale måten nå.

Anonymkode: ca153...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor overprise bilen når dere vil ut av forholdet? Sett en rettferdig pris og bli kvitt den da. 

Dette er jo bare merkelig. litt sånn ja huff nå vil vi ikke mer, men så skal vi selge bilen for like mye vi fikk den for, noe som er ulogisk å få til, men la gå. 

Anonymkode: 051bd...501

Er overhode ikke sånn at hun/de absolutt vil overprise bilen,mulig jeg formulerte meg feil i starten. Mente å få fram at ingen har vært villig til å kjøpe den til restlånpris. Trodde den måtte selges for restlånpris,for å få solgt den uten pant,iom at det er å anta at ingen vil kjøpe den pga panten. 

Anonymkode: ca153...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får ringe banken og sjekke hva som skjer om lånet misligholdes!
 

De kommer og henter bilen, da er de ihvertfall kvitt den. De blir nok sittende igjen med et enda høyere restbeløp om banken tar seg av det. 

Anonymkode: 31844...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bilen var ikke ny,men verditapet på bilen er i grunnen ikke problemet her. Problemet er at de var så lite gjennomtenkt når de kjøpte den,at de ikke tenkte på: hva skjer hvis det blir brudd? Det var aldri "forsvarlig" å kjøpe bilen i utgangspunketet,men han klarte å overtale henne,da de ventet baby,det var hund av den større sorten inkludert og han mente de behøvde en "ordenlig familiebil" Betalinga skulle han ta seg av. Hun er dessverre veldig naiv,og hun lærer det på den brutale måten nå.

Anonymkode: ca153...f05

Men da burde jo han ta av seg tapet om det var han som overtalte henne. 

Uansett så skjer det at man gjør slike bommerter i livet. knuste selv en del på en balkongdør i stek varmen i sommer. vips 3000 ut.  eksen overtalte meg til å satse penger på aksje. vips 80000 i tap....

Anonymkode: 051bd...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men da burde jo han ta av seg tapet om det var han som overtalte henne. 

Uansett så skjer det at man gjør slike bommerter i livet. knuste selv en del på en balkongdør i stek varmen i sommer. vips 3000 ut.  eksen overtalte meg til å satse penger på aksje. vips 80000 i tap....

Anonymkode: 051bd...501

Er helt enig i at han burde det,men nå som hun vil flytte "vil ikke han bruke alle pengene sine på det" stakkar... 

ja,er enig i at man gjør bommerter i livet, derfor ønsker jeg heller å hjelpe henne enn å dømme, som jeg ser noen her inne syns er helt greit. Blir bare litt opprådt over at jeg ikke veit hva jeg kan gjøre da jeg aldri har tatt opp et lån😅

Anonymkode: ca153...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lånet på. Du utelater det mest vesentlige. 

 

Anonymkode: f4c2f...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av disse trådene som kamuflerer det mest vesentlige. 

Anonymkode: f4c2f...299

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...