Gå til innhold

Benkpress og armhevinger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg f eks klarer 24 armhevinger (kanskje 30 med bedre oppvarming) og veier f eks 84 kilo normalt fordelte kilo (noe ekstra på magen). Hva tilsvarer det i antall kilo i benkpress? Gidder ikke treningsstudio bare for å teste. Eller har armhevinger og benkpress mindre sammenheng enn jeg tror? (Kan noen være sterke i det ene men ikke i det andre?)

Anonymkode: 9c3fb...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg f eks klarer 24 armhevinger (kanskje 30 med bedre oppvarming) og veier f eks 84 kilo normalt fordelte kilo (noe ekstra på magen). Hva tilsvarer det i antall kilo i benkpress? Gidder ikke treningsstudio bare for å teste. Eller har armhevinger og benkpress mindre sammenheng enn jeg tror? (Kan noen være sterke i det ene men ikke i det andre?)

Anonymkode: 9c3fb...ed4

Du må nok ha en periode med teknikktrening. Benkpress er en av de teknisk vanskeligste øvelsene å gjøre riktig, å klare å aktivere rett muskulatur , og uten å feilbelaste (fikk selv vondt i skuldrene i starten, og måtte bruk lang tid på å finjustere teknikken).

Men , hvis du allerede har teknikken inne, eller gitt at du trener inn teknikk først, tipper jeg du antakelig har 50-60kg gret inne. 

Anonymkode: 37ba3...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så mange variabler at du pent er nødt til å gidde å teste for å få noe godt svar er jeg redd. Det er umulig å si 😅 Mer enn 50, men mindre enn 100 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...