Gå til innhold

Hvilke matvarer "reddet" deg når du skulle ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det noen matvarer som "reddet" deg når du gikk ned i vekt, slik at du klarte å holde deg unna mer usunne matvarer? 

For min del var det proteinpudding.

Anonymkode: 26596...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme med meg. Spesielt nå på nyåret når søtsuget var værst. Da er proteinpudding god å ha.

Ellers må jeg ha diverse fisk og kylling i fryseren, gresk yoghurt og bær, gulrøtter, stangselleri og brokkoli i kjøleskapet. Og ikke glem egg! 

Anonymkode: 9e8d1...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr yoghurt, YT sin proteinpudding og masse frukt 🤗 Om jeg er veldig søtsugen så kjøper jeg sjokolademelk uten tilsatt sukker, Q meieriene sin ee favoritten! Gått ned 12 kg til nå. 

Anonymkode: 07179...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinnedyret21

Propud 🙈 lager også gelé med sukkerfri saft, som jeg bruker vaniljesaus uten tilsatt sukker på.

 

foresten; jeg kan ikke si at det reddet meg, men det redder meg! Jeg er helt avhengig av å kunne spise noe på kvelden, å jeg tar rett og slett en kamp etter en, ikke alt på en gang. Nå først prøver jeg å lære kroppen å ikke få tilgang på sukker bare fordi jeg har et søtsug. 

Endret av Pinnedyret21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekake med potetmos og masse løk. Kaffe og Tab xtr. Knekkebrød med fårepølse. Appelsin juice og fint rundstykke.

Jeg gikk mange km hver dag i 1 år. Gikk ned 13kg fra 67 til 54. Er 1,62h. Dette er nå 30 år siden. Er oppe i 67kg igjen men med økt muskelmasse (helsestudio i mange år) . Skulle gjerne vært ned 4kg i rent fett men gidder ikke og trives greit sånn det er nå. Ingen hysteriske dietter og strenge treningsregimer. Har slitt ut knær, hofter og albuer 😇

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på dagen, kutter jeg opp gulerøtter og agurk. Lager også en god dipp. Jeg regner ut kaloriene så jeg vet eksakt hva jeg får i meg som "snacks". Da kan jeg bare gå rett til kjøleskapet å dytte i meg, til jeg blir lei.. Da hender det også at jeg faktisk glemmer at jeg har gjort det klart, og derfor ikke spiser opp den dagen. 

Til dipp'en så bruker jeg den magreste rømmen jeg finner, og tar oppi masse krydder😍

 

Eple med kanel på, er sykt digg! Det har reddet meg flere ganger! 

Anonymkode: ea58d...65d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei? Jeg spiste det jeg pleide, bare i mindre mengder. Kuttet godteri i ukedager, to helgedager var det lov, og gikk ned i vekt. 

Tror oppriktig dette gjorde det enklere å stabilisere også. Jeg har ikke vært på diett, bare justert mengder. Når jeg nådde målvekta begynte jeg å spise litt mer igjen, men ikke mengdene som gjorde at jeg gikk opp i vekt.

Anonymkode: 91901...10c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naturell riskaker med peanøttsmør og epler på.. 

Anonymkode: b6ff7...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riskaker, yoghurt mousse fra Q-meieriene, cola zero, saltstenger. Byttet ut øl med lite øl👍

Anonymkode: 2cc12...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Knekkebrød med brunost. 

Anonymkode: 6229f...dcf

brunost faktisk.. - som kanskje er det mest usunne og norske vi har.. ikke at knekkebrød er spesielt sunt men brunost ?? 
465,6 kcal i 100 gram - et helt måltid med brunost.. 

Anonymkode: b6ff7...a77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

brunost faktisk.. - som kanskje er det mest usunne og norske vi har.. ikke at knekkebrød er spesielt sunt men brunost ?? 
465,6 kcal i 100 gram - et helt måltid med brunost.. 

Anonymkode: b6ff7...a77

Men hvem spiser 100g brunost i slengen……..

Anonymkode: 5a77b...f1b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvplukkede bær fra fryseren😍 Er så heldig at det finnes mengder av blåbær, bringebær og tyttebær i skogen her hver sommer/høst.

Anonymkode: 3ed8d...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epler og appelsiner, frukt generelt. Kommer matsuget på kvelden har det holdt for min del å bare ta meg en frukt. 

Anonymkode: 0adbb...5a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med cottage cheese og frukt/bær: Har holdt meg mett lenge.
Lett Yoghurtis: Når søtsuget kommer og selvdisiplinen er lav
Pepsi Max: En redning i sosiale lag eller når jeg er snoken
Champignon: Blandes inn i kjøttretter, taco, pizza for å få ned det generelle kaloriinnholdet.

Havregrøt kommer definitivt øverst på lista. Fordi den holder meg mett så lenge så har den reddet meg fra mange dårlige valg gjennom dagen.

Anonymkode: 3b92e...dc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

brunost faktisk.. - som kanskje er det mest usunne og norske vi har.. ikke at knekkebrød er spesielt sunt men brunost ?? 
465,6 kcal i 100 gram - et helt måltid med brunost.. 

Anonymkode: b6ff7...a77

Haha, selv om en matvare har et høyt kaloriinnhold betyr det ikke at det ikke kan spises når man går ned i vekt. Det er mengden som teller :)

To skiver brunost er ikke mange kaloriene. Jeg har nå greid å gå ned 40 kilo, så den lille mengden brunosten kan ikke være så ille 😄 

Anonymkode: 6229f...dcf

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

brunost faktisk.. - som kanskje er det mest usunne og norske vi har.. ikke at knekkebrød er spesielt sunt men brunost ?? 
465,6 kcal i 100 gram - et helt måltid med brunost.. 

Anonymkode: b6ff7...a77

 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvem spiser 100g brunost i slengen……..

Anonymkode: 5a77b...f1b

Nemlig. Pluss at brunost (og spesielt geitost) inneholder ganske mye jod, som mange sliter med å få i seg nok av.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent kjøtt med godt med fett til (mindre fett til hvis kjøttet var fett, for eksempel bacon og ribbe). En frisk kropp som får næringsrik mat blir ikke fysen på usunn mat. Jeg lærte meg fort at hvis jeg var fysen, så var jeg egentlig sulten. Og så spiste jeg et godt måltid med mye rent kjøtt. Det tok ikke lang tid før jeg sluttet å være fysen og bare ble sulten. 😄 

Anonymkode: bcec2...a6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner (egg, kjøtt, fisk, linser osv) var helt avgjørende for å kontrollere sulten. I tillegg inkluderte jeg fett (!) i kostholdet, sammen med proteiner metter det godt og varer lenge. Praktiserer fri flyt av grønnsaker og frukt, det spiser jeg akkurat hva og så mye jeg vil av. Spiste veldig mye frukt i overgangen fra (store mengder) raffinert sukker.

Anonymkode: b863d...13e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...