Gå til innhold

En fattigere fremtid for Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.aftenposteninnsikt.no/1-januar-2012/en-fattigere-fremtid-norge

Virker som det står helt riktig I artikkelen fra 2012. Hva tenker dere?

Anonymkode: 215a7...135

Tror nok det stemmer godt. Vi har gjort oss veldig avhengige av oljeinntektene for å opprettholde vår oppblåste velferdsstat og enorme antall offentlig ansatte og trygdede. På sikt vil vi nok klare å omstille oss, men blir nok en periode med mer fattigdom og lidelse, det kan vi takke velgerne for.

Anonymkode: 33555...cd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 minutter siden):

Dessverre lover det dårlig. Klimafanatikere vil ødelegge økonomien.

Haha 😅 Hvordan kommer det til å gå med økonomien når vi har ødelagt kloden med menneskeskapte klimaendringer? 🙂 

Anonymkode: fd75e...856

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Haha 😅 Hvordan kommer det til å gå med økonomien når vi har ødelagt kloden med menneskeskapte klimaendringer? 🙂 

Anonymkode: fd75e...856

Jeg ser ikke hva som er så morsomt i å ødelegge norsk økonomi. Noe som kommer til å påvirke også deg her og nå, dine barn i fremtiden også. ''Vi'' har ikke ødelagt kloden. Lille Norge har minimalt, omtrent forsvinnende påvirkning i verden. Men Norge kommer heller ikke til å redde verden ved å ødelegge uopprettelig sin egen økonomi og samfunn. Det er bare å le hele veien til avgrunnen da.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (46 minutter siden):

Jeg ser ikke hva som er så morsomt i å ødelegge norsk økonomi. Noe som kommer til å påvirke også deg her og nå, dine barn i fremtiden også. ''Vi'' har ikke ødelagt kloden. Lille Norge har minimalt, omtrent forsvinnende påvirkning i verden. Men Norge kommer heller ikke til å redde verden ved å ødelegge uopprettelig sin egen økonomi og samfunn. Det er bare å le hele veien til avgrunnen da.

Blir alltid gode løsninger på ting når alle sier "jammen jeg gjør bare litt av skaden".

Jeg sparker Hans bare en gang om dagen! Rikard, Eline, Erik, Tom, Lise, Annabel, Geir, Jon, Beate, Frans og Turid sparker ham til sammen 6 ganger om dagen, så jeg trenger ikke endre noe, Hans får dritvondt uansett!

Anonymkode: 4138c...d63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha 😅 Hvordan kommer det til å gå med økonomien når vi har ødelagt kloden med menneskeskapte klimaendringer? 🙂 

Anonymkode: fd75e...856

Den bedrer seg når neste istid kommer. Helt uavhengig av vi mennesker gjør. Men vi skal vel "stanse" den også, sikkert ved å begynne å brenne olje igjen...

Anonymkode: 9afc7...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden går mot kaos, og Norge er et av de stedene hvor det ser ut til å bli relativt rolig. Dere har ingenting å klage på

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

enorme antall offentlig ansatte

Det som er så ko-ko med slike som deg, er at dere ikke forstår at de offentlige ansatte i all hovedsak er ansatte på sykehusene, rettsvesen, rusomsorgen, sykehjemmene, hjemmesykepleien, lærere, barnehageansatte, veidrift, vann- og avløp. Hadde du brukt hodet ditt litt så ville du forstått at dette er helt grunnleggende for et velferdssamfunn. Den eneste andre måten å løse det på er å privatisere alt dette, noe som alle skjønner kun fører til økte forskjeller og et A-lag og B-lag.

Anonymkode: 594ed...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som er så ko-ko med slike som deg, er at dere ikke forstår at de offentlige ansatte i all hovedsak er ansatte på sykehusene, rettsvesen, rusomsorgen, sykehjemmene, hjemmesykepleien, lærere, barnehageansatte, veidrift, vann- og avløp. Hadde du brukt hodet ditt litt så ville du forstått at dette er helt grunnleggende for et velferdssamfunn. Den eneste andre måten å løse det på er å privatisere alt dette, noe som alle skjønner kun fører til økte forskjeller og et A-lag og B-lag.

Anonymkode: 594ed...ffd

Jepp, men mye av dette er ikke verdiskapende, men øker utgiftene generelt. Da blir det fort for dyrt ihh til hva man har inn av verdiskapning.

Lik det eller ei.

Anonymkode: 9afc7...370

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blir alltid gode løsninger på ting når alle sier "jammen jeg gjør bare litt av skaden".

Jeg sparker Hans bare en gang om dagen! Rikard, Eline, Erik, Tom, Lise, Annabel, Geir, Jon, Beate, Frans og Turid sparker ham til sammen 6 ganger om dagen, så jeg trenger ikke endre noe, Hans får dritvondt uansett!

Anonymkode: 4138c...d63

Det blir aldri gode løsninger når man sier ''Jammen, jeg gjør bare litt av skaden, så la meg ødelegge meg selv og forsvinne, så slutter også de store å gjøre skade''. 

Eksempelet ditt er overhodet ikke anvendelig i klimasaker. Men hvis du insisterer på å bruke ditt eksempel for å illustrere ditt poeng, så er løsningen din følgende: 

Hvis jeg dør, så slutter Rikard, Eline, Erik, Tom, Lise, Annabel, Geir, Jon, Beate, Frans og Turid å sparke Hans.

Gjør de virkelig det? Ser du de logiske bristene i din tankegang?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Michaelhe skrev (2 timer siden):

Verden går mot kaos, og Norge er et av de stedene hvor det ser ut til å bli relativt rolig. Dere har ingenting å klage på

Johoo, vi må for all del være samkjørt med resten av verden. Hvis resten av verden går til helvete, må vi også solidarisk velge å gjøre det. Ellers er vi egoister som vil ha det bra når alle andre har det dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (29 minutter siden):

Johoo, vi må for all del være samkjørt med resten av verden. Hvis resten av verden går til helvete, må vi også solidarisk velge å gjøre det. Ellers er vi egoister som vil ha det bra når alle andre har det dårlig.

Jeg snakker ikke om muslimer. Jeg snakker om konsekvenser i etterkant av miljøkrisa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (8 minutter siden):

Jeg snakker ikke om muslimer. Jeg snakker om konsekvenser i etterkant av miljøkrisa. 

Det er kun du som nevner muslimer her, så jo.

Anonymkode: 362ba...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Michaelhe skrev (14 minutter siden):

Jeg snakker ikke om muslimer. Jeg snakker om konsekvenser i etterkant av miljøkrisa. 

Hvem snakker om muslimer? Vi snakker om klimafanatikere, økonomisk kollaps, samfunn i oppløsning, en verden som går til helvete og lille Norge som en liten oasis som velger selv å ødelegge seg selv solidarisk med resten av verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (40 minutter siden):

Hvem snakker om muslimer? Vi snakker om klimafanatikere, økonomisk kollaps, samfunn i oppløsning, en verden som går til helvete og lille Norge som en liten oasis som velger selv å ødelegge seg selv solidarisk med resten av verden.

Du har ikke tenkt på at det at om vi fjerner oljen, så blir muslimene fattigere? Det må da overbevise deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (2 timer siden):

Du har ikke tenkt på at det at om vi fjerner oljen, så blir muslimene fattigere? Det må da overbevise deg? 

Jeg ser ikke helt poenget med avsporingen om muslimer. Fjerner man oljen blir ALLE i Norge mye, mye fattigere enn i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gullalderen for Norge er nok over, vi blir nok ikke fattige riktig enda, men barna som fødes i dag vil oppleve noe som er nærmere 1950-tallets Norge når de blir eldre. De vil neppe ha noe særlig økonomi som pensjonister blant annet. Selv dages 30-åringer vil slite som pensjonister. 

Anonymkode: 31be7...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...