Gå til innhold

En positiv sykepleiertråd, går det an?⭐️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei og sliten av all negativitet rundt yrket, går det ikke an å prøve å se litt mer positivt på det? Vi har ikke så verst lønn, vi er sikret jobb, kan jobbe redusert i småbarnsfasen om vi ønsker, vi kan velge når på døgnet vi vil jobbe, bedre tid til å følge opp barna våre sammenlignet med de som må jobbe hver dag 8-16, jeg elsker fridager i uka. 
 

Flere positive sider ved yrket?🥰

Anonymkode: 57059...8ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumpe tørkingen kommer godt med når en får unger selv

Anonymkode: ffc45...5b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får velge når vi må jobbe? Blir satt opp til å jobbe på tider hvor det ikke finnes åpne barnehager*. Jo, vi er sikret jobb og lønn. Og jobben vi gjør er meningsfull. Er vel mange som kan si det samme om sitt yrke 

Anonymkode: c6280...e6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velge når på døgnet vi vil jobbe? Hvor jobber du da? Ellers enig.

Anonymkode: fb376...a93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig moro å legge inn venefloner på gode blodårer!

Anonymkode: 803c6...228

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er variert.

Man får bruke hodet. Ta avgjørelser og ansvar selv (kommunen)

Vi jobber inne (greit i dette været!)

Gamle folk er fantastiske. De er unike, orginale, sjarmerende og søte(faktisk)

De fleste pårørende er kjekke folk (de få unntakene som finnes er mer fascinerende enn provoserende!)

Grei jobb for meg som liker å prate, være sosial og skrive. Tenk så heldige vi er vi som har sluppet hjemmekontor og sosial deprivasjon under korona!

Blir aldri arbeidsledig. Og da mener jeg ALDRI.

Slipper unna nesten uten sykedager for barn. Tror vi hadde en hver i fjor (begge jobber turnus).

Endret av Bacteria
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vanskelig å få jobb i valgfri prosent. 

Du kan kreve mer, jeg fikk bare dagtid da jeg var med småbarn hjemme

du kan velge mellom dag, kveld og natt eller rene natt stillinger. 

Du kan lett kreve lønn

Mange videreutdannelser å velge mellom. 

 

Helsefagarbeidere har det dessverre ikke så enkelt. det er ofte mange småstillinger som helg, og lave stillinger i 40% osv. 

 

Anonymkode: 85199...e9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå hjem fra jobb og la tankene gå til det gode jeg fikk utført, og å huske de hyggelige tilbakemeldingene jeg fikk. Da klarer jeg å tenke mere positivt om arbeidsdagen min, selv om jeg ikke rakk over alt. 

Anonymkode: e9dda...694

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier. Turnus er noe jeg liker dårlig , særlig helg og helligdager, så jeg syns det er feil å si vi velger arbeidstid selv. Men det er veldig mye fint med yrket. Jeg får godt humør og god selvtilitt av jobben min. Og mange gode kollegaer. Vi støtter hverandre og er et godt team. Aldri ensom på jobb. Aldri isolert på hjemmekontor. Aldri mangel på vakter. 

Anonymkode: c6280...e6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke. Jeg er sykepleier og har vært det siden 2016. Hater jobben min. Gruer meg hver dag til å gå på jobb. Ikke fordi det er så jævla hardt og slitsomt som alle skal ha det til, men mest fordi jeg kan ikke stå inne for den tjenesten kommunen gir til de eldre. Jeg håper jeg aldri blir gammel.

 

Eneste jeg savner er en CP bruker jeg hadde. Hn klagde aldri. Hadde alle vært som hn så hadde verden vært et bedre sted. Jeg flyttet til en annen kant av landet, og det eneste positive jeg kan si med yrket mitt er at jeg møtte denne brukeren, egentlig. Det er den eneste gangen jeg har følt at yrket mitt har vært verdsatt.

Anonymkode: c30a7...889

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Velge når på døgnet vi vil jobbe? Hvor jobber du da? Ellers enig.

Anonymkode: fb376...a93

Men ærlig talt. Dette måtte du vite da du valgte yrket. Jeg vurderte sykepleier, men gikk bort fra det fordi jeg ble ung mor. (Og ikke ville være avhengig av folk som måtte steppe inn, da eksen var på olja halve året).

Forstår at ikke alt er ideelt, men noen premisser ligger yrket. Som at revisorer har det veldig hektisk 2 perioder på året, lærere må jobbe lange dager og sykepleiere har turnus.

Anonymkode: 46f18...99f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Velge når på døgnet vi vil jobbe? Hvor jobber du da? Ellers enig.

Anonymkode: fb376...a93

det jeg mener er at de som vil jobbe kun på natta og ha lange friperioder, kan det. Mens andre som vil jobbe kun kveld/natt kan det. Synd det ikke fins flere dagjobber da, det er skikkelig drit. 
 

ts

Anonymkode: 57059...8ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke sykepleier, men vil bare si at gode og empatiske sykepleiere er gull verdt når man feks er på sykehus. Dere betyr så mye - også er det ikke sikkert vi alltid husker å si det. 

En gang jeg var innlagt for noen år siden så var det en sykepleier som var godt voksen, og hun var virkelig ikke noe trivelig. Men så var det så mange unge, empatiske, flinke kvinner der og! Sikkert tilfeldig at de hyggelige var unge altså, men det endret virkelig dagen min når en av de hyggelige var på jobb. Det gjorde meg enda mer bevisst på hvor mye dere betyr! 

Anonymkode: 998e1...d32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt:

- Når man er ferdig på jobb så er man ferdig for dagen 

- Svært mange varierte videreutdanninger og mastergrader å velge i

- Man kan jobbe med alt fra barnepsykiatri til Forsvaret, utrolig variert. Lett å bytte retning

 

Anonymkode: bd72f...783

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lett å bytte retning

😄👍

Anonymkode: b3acd...e8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er så lei og sliten av all negativitet rundt yrket, går det ikke an å prøve å se litt mer positivt på det?

Anonymkode: 57059...8ae

Nå er det jo stort sett sykepleiere selv om er negative ang eget yrke i dag desverre, de som havner på for eksempel sykehus er veldig takknemlige for den jobben de gjør.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Velge når på døgnet vi vil jobbe? Hvor jobber du da? Ellers enig.

Anonymkode: fb376...a93

Jeg jobbet i privat sektor i flere år, da jeg ønsket å jobbe dagtid. Men man må være villig til å måtte flytte litt på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er så lei og sliten av all negativitet rundt yrket, går det ikke an å prøve å se litt mer positivt på det? Vi har ikke så verst lønn, vi er sikret jobb, kan jobbe redusert i småbarnsfasen om vi ønsker, vi kan velge når på døgnet vi vil jobbe, bedre tid til å følge opp barna våre sammenlignet med de som må jobbe hver dag 8-16, jeg elsker fridager i uka. 
 

Flere positive sider ved yrket?🥰

Anonymkode: 57059...8ae

Hvor lenge kan dere jobbe redusert med barn? Må man jobbe ett år heltid først hvis man har barn fra før av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å jobbe som sykepleier på sykehus :) Mange dager er travle, så klart, men vi har et utrolig godt arbeidsmiljø som hjelper godt på. Synes dagene er spennende og lærerik, og vi har mye galgenhumor oss kollegaer i mellom. De fleste pasientene er trivelige og svært takknemlige for jobben vi gjør. Det er også veldig fint å jobbe turnus, synes jeg. Bedre lønn og kan ha noen formiddager fri. Mange muligheter for videreutdanning, og man kan flytte hvor som helst og få jobb. 

Anonymkode: faece...eaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...