Gå til innhold

Andre som også ikke har tatt pcr test i løpet av pandemi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har og sluppet noe testing, ikke har vi hatt korona i hus (som vi vet om) og så har jeg vært relativt frisk så det har ikke vært nødvendig. Men altså jeg har få nærkontakter og vi har alle vært veldig forsiktige, avstand, munnbind og antibac hele tiden så jeg har tenkt at hvis jeg får det så er det barna som drar det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta PCR ved symptomer før du treffer folk innendørs. Og bruk gjerne munnbind i tillegg rett etter sykdom. En av mine venninner nektet å ta annet enn hjemmetest. Det fant jeg dessverre ut etter at hun smittet meg og et titalls andre i venninneflokken. Vi tok det som en selvfølge at hun hadde testet seg med PCR da hun var skikkelig syk noen dager før hun dukket opp på fest. Det hadde hun dessverre ikke gjort 😥

Anonymkode: a8151...fda

Du får ikke pcr test for å delta i sosiale arrangement. Hvis hun var syk kunne hun kanskje ha fått, men de tester mye mindre med pcr enn tidligere. 

Jeg har ikke tatt en eneste pcr test (alle andre i familien har tatt flere). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (2 timer siden):

Du får ikke pcr test for å delta i sosiale arrangement. Hvis hun var syk kunne hun kanskje ha fått, men de tester mye mindre med pcr enn tidligere. 

Jeg har ikke tatt en eneste pcr test (alle andre i familien har tatt flere). 

Det var jo akkurat det som var poenget: Hun var syk med feber og hoste, tok hurtigtest men ikke PCR, og dukket opp på fest da feberen forsvant. Nesten alle som var på festen ble smittet... Det kunne nok vært unngått om hun hadde tatt PCR. 

Anonymkode: a8151...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var jo akkurat det som var poenget: Hun var syk med feber og hoste, tok hurtigtest men ikke PCR, og dukket opp på fest da feberen forsvant. Nesten alle som var på festen ble smittet... Det kunne nok vært unngått om hun hadde tatt PCR. 

Anonymkode: a8151...fda

Poenget er at nå er det hurtigtest som gjelder, du får ikke tatt pcr test bare fordi du har symptomer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke tatt PCR-test, har heller ikke vært noen grunn for det. Har tatt en eller to hurtigtester hjemme. Mannen min har tatt mange PCR-tester, han jobber i helsevesenet og det er veldig lav terskel for testing. 

Anonymkode: 324be...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke tatt noen, og skal ikke heller.  Jobber innen helse.

Anonymkode: e6ce7...28a

Og hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke tatt, kommer heller ikke til å ta

Anonymkode: 0de2f...d01

Kan noen forklare meg hva denne motstanden for testing skyldes?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (5 minutter siden):

Kan noen forklare meg hva denne motstanden for testing skyldes?

Er motstander av det enorme fokuset på smittetall som hauser opp corona. 

Anonymkode: 5e2f9...f23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (10 minutter siden):

Kan noen forklare meg hva denne motstanden for testing skyldes?

Er ikke mot testing, det er bare noe jeg ikke klarer

Anonymkode: 0de2f...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tatt pcr test og kun tatt to hurtigtester😃

Anonymkode: 34bb0...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er motstander av det enorme fokuset på smittetall som hauser opp corona. 

Anonymkode: 5e2f9...f23

Fokuset på det er jeg helt enig med deg i, smittetall trenger overhodet ikke å deles hver eneste dag. 

Men å faktisk ikke teste seg for sykdommen pga. prinsipp finner jeg merkelig! Jeg vil veldig gjerne vite om jeg har Covid-19 - ikke minst fordi det betyr at jeg etterpå er enda bedre beskyttet mot sykdommen i framtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke trengt det. Tatt hjemmetest. 

Hvis det blir slik at jeg må så har jeg et problem. Teststedet ligger langt unna og jeg har hverken bil eller kjenner noen med bil. 

En her inne som sa at hun tar taxi for å teste seg. Er dette vanlig nå,? Er redd for å bli avvist av taxi når jeg forteller hvor jeg skal, mtp smitte osv :(

Anonymkode: 41af2...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

to PCR, et par hjemmetester. Mindre enn barna, da de stadig må testet på skolen/  i barnehagen

Anonymkode: c9247...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tatt hverken PCR test eller hjemmetest. Både mann og barn har tatt hjemmetest og PCR når de har vært nærkontakter. Jeg har hjemmekontor og derfor svært få nærkontakter. Vi har alle vært friske gjennom hele pandemien. 

Anonymkode: 25f5a...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har lest her og der og disse PCR-testene kan være farlige hvis de tas feil, og flere av disse som jobber med dette er nok ikke helt utlært.

Anonymkode: 214ce...ec3

Hva gjør PCR-testen farlig? 

Anonymkode: 57851...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jepp, har ikke tatt pcr test til nå i alle fall. Enda jeg er og har vært mye med folk. Vært i karantene en gang. Det var rett etter nyttår. Litt av en start på året. Gikk heldigvis bra og ble ikke syk. 
Det kommer nok til å skje at jeg må ta pcr test en gang. Venter på det😒Både sykdom og testingen. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...