Gå til innhold

Hva mener dere er skikkelige «drittjobber»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å være bartender etter klokka 00.00. Ah, korona - skjenkebegrensninger. ❤️ 

Anonymkode: c20b0...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er en drittjobb en drittjobb om lønna er god? Jeg hadde hengt bakpå en søppelbil om de hadde betalt mer enn det jeg tjener nå.

Anonymkode: ea1a8...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokernord skrev (1 time siden):

Telefonselgere, sykepleiere og barnehageansatte går alle igjen som drittjobber. Alle disse jobber for det meste innendørs hvor det er varmt og fint. Det er heller ingen stor risiko for å skade seg stygt i noen av disse jobbene.

 

Lossing av frysetrålere, fisker, mannskap på servicebåt i oppdrett. Da snakker vi virkelige drittjobber. De jobber i all slags vær med høy risiko for å skade seg stygt, eller rett å slett dø på jobb! 

Når var det sist en "barnehage-onkel" ble klemt ihjæl på jobb? Eller en sykepleier druknet?....

En sykepleier ble drept på jobb av en pasient for noen år tilbake. De er og de som er mest utsatt for vold og sjikane. Ingen bryr seg om at sykepleiere kommer oppklorte ut fra jobb etter en vakt på demensavdeling hvor de har blir slått, klort og kjeftet på i 8 timer. 

Eller på psykiatrisk avdeling hvor man blir angrepet og man må gå med voldsalarm. 

Anonymkode: 24b7f...fa0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En sykepleier ble drept på jobb av en pasient for noen år tilbake. De er og de som er mest utsatt for vold og sjikane. Ingen bryr seg om at sykepleiere kommer oppklorte ut fra jobb etter en vakt på demensavdeling hvor de har blir slått, klort og kjeftet på i 8 timer. 

Eller på psykiatrisk avdeling hvor man blir angrepet og man må gå med voldsalarm. 

Anonymkode: 24b7f...fa0

Det er det samme med helsefagarbeide, vernepleiere osvosv....

Anonymkode: c5bb6...162

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsvakt

Ellers så er vel latrine tømmer bokstavelig talt en drittjobb

Anonymkode: d63fe...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg assosierer med drittjobber, er jobber som er ødeleggende fysisk eller psykisk. Kan jo variere hva det er. 

Anonymkode: 2c191...385

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

#1 er sykepleier. Uten tvil.

De burde tjene rett under millionen, spør du meg.

Anonymkode: fe7a7...f3a

Ikke enig i lønn, men enig at de fortjener mer. Er utdanna sykepleier, men gidder ikke å jobbe som en lengre. Og da jeg gjorde det; hjelpes så mye dritt vi må tåle. Vi skal tåle alt av ekle lukter, vi skal tåle pasienter som kaller oss stygge ting og slår, vi skal takle sprutdiaré, vi skal takle hysteriske pårørende, vi har ansvar for liv og død, vi ødelegger ryggene våre, elendige arbeidstider og dårlig lønn. 
 

Ellers på lista mi over «drittjobber»: butikkarbeider. Var en selv da jeg var ganske ung. Drittjobb. Ingenting var bra, utenom kollegaer og at vi kunne ta med gratis ting hjem om de var litt ødelagt. 
Dotømmer/søppeltømmer, selger, barnehagearbeider, vaskedame.

Anonymkode: c36b5...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Betaler evig nok skatt..

Anonymkode: 8d13a...d34

Ja + at de fleste leger tjener jaggu nok, Litt mer til fastleger i distriktene kanskje.

Anonymkode: 9d599...35f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittjobb = en jobb man absolutt ikke ville hatt? I så fall: Lege og alle andre yrker der man har skummelt mye ansvar og risikerer å drepe noen om man gjør en feil. Mer rutinemessige, "kjedelige" jobber som renovasjonsarbeider og renholder ser jeg ikke på som drittjobber. Frister ikke så veldig å jobbe med dette da jeg er litt fin på det (redd for bakerier og ømfintlig for lukt) men ellers helt ok jobber det vel. 

Kom på en ting til: Jobber som innebærer at man må arbeide i ulidelig hete. Glassblåser f,eks. Eller reiseleder i Syden. Jeg tåler ikke varme. 

Anonymkode: e433a...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitør. Aldri har jeg opplevd å bli så sett ned på og tråkket på av både gjester og ledelse. Elendig lønn og for ikke å snakke om arbeidstider. Verste perioden i livet mitt 😅 Glemte å nevne stressende og fysisk tung.

Anonymkode: 72f1d...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og i dag, da jeg tok PCR test på teststasjonen, syntes jeg veldig synd på de som står der i all slags vær og stikker pinner oppi nesa til folk 😳 

Anonymkode: 5fce3...f08

Værste er egentlig all av og påkledningen. Konstant skift av ting som tar tid og kle av og på (drakt, frakt, mansjetter, hansker, munnbind, hette, visir/briller. I tillegg til at man er sinnsykt svett hele tiden da drakt etc er så tett. 

Selve testingen tar bare noen sekunder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykepleier eller vernepleier! 

vaske rumpene til gamle og syke folk, og bli spyttet på av folk med Alcheimers eller what ever. 0g så får man så ufattelig lite betalt for dette..      

Anonymkode: 0cbd8...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikar i barnehage, jeg har utviklet angst og lett uro for ufattelig dårlig de har behandlet meg.

Anonymkode: b7214...60c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turnusjobber generellt, barnehage, vektere, renholdere, tømrere, elektriker. Tungt fysiske jobber, speciellt der der er dårlige arbeidsvilkor. Butikksmedarbeidere og salg generellt siden det skaper umenneskeligt press om å selge, vare best, vare sjappest etc. Egt fleste jobber. Men speciellt turnus, dårligt betalt og jobber med høy prestasjon/ konkurangse fysiskt.

Anonymkode: 6ddcf...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sykepleier og barnehagetante. Orker ikke å drive stell og tørke rumper hele dagen.

Anonymkode: a7990...3d8

Herregud nå må du gi deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage^10 rett og slett søppel, spesielt om vinteren/høsten. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

#1 er sykepleier. Uten tvil.

De burde tjene rett under millionen, spør du meg.

Anonymkode: fe7a7...f3a

Nah, slår ikke barnehage 

Anonymkode: 407b8...219

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med radiografer, vernepleiere, helsearbeidere, bioingenører og alle andre yrkene innen helse, skal de også økes tilsvarende opp til 1 mill. som sykepleiere? Eller er det kun leger og sykepleiere som skal ha en vesentlig økning i lønn? 

Hvor mange mennesker gjelder dette? Eller det mest interessante er hvor mye må skatten økes for en gjennomsnittlig person for at alle disse menneskene skal avlønnes med 1 mill? 

 

Anonymkode: a4346...761

Hvorfor er det så viktig for deg at sykepleiere tjener minst?

Anonymkode: fe7a7...f3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysiske jobber som en ape kunne gjort, type: Ryddejobber på anleggsplasser, gatekosting, søppelplukking, osv. 

Monotone og kjedelige jobber som kunne vært utført av en datamaskin: Dataregistrering, o.l. 

Anonymkode: daffe...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jobber der du jobber for andre. Alt er dritt. Den ultimate lykke av en jobb er der du er din egen sjef. 

Anonymkode: bb9f3...39c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De ufaglærte jobbene som likevel er godt betalt, asfaltlegging, søppeltømming. 

Anonymkode: bec15...e81

Ufaglært? Nei, ikke nødvendigvis. Fagbrev i asfaltfaget gir tittel asfaltør. Renovatører kan ta fagbrev i gjenvinningsfaget som gir tittelen gjenvinningsoperatør. 

For øvrig veldig viktige funksjoner, heier på disse menneskene!

Alterego666 skrev (12 timer siden):

Jeg har alltid tenkt at asfaltlegging er noe jeg kunne likt, men jeg hadde neppe likt å bo på brakke mandag til torsdag.

Å kom igjen da, tenk deg DEN følelsen når det blir helg!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...