Gå til innhold

Hva mener dere er skikkelige «drittjobber»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bare nysgjerrig på hva som blir ansett som dette.. 

Anonymkode: 3a7f7...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Genrelt salgsjobber som innebærer å ringe enten på døra eller telefon. Sikkert ikke spesielt gøy å prøve å prakke på folk telefon og strømabonnementer på gata heller. Mener ikke jobben i seg selv er dårlig, men kan ikke tenke meg at det er spesielt morsomt for de som har dem. Folk er kanskje ikke i sitt mest vennlige hjørne når de blir oppsøkt uten å ha tatt initivativ selv.

Anonymkode: bec59...1d2

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenser og kassadame i dyre klesbutikker 

Anonymkode: d6b43...a5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nå på seinere år synes jeg ikke noen jobber er "drittjobber", ser ikke ned på andre mennesker jeg da.

Endret av Archer
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage , det er mye støy og mye smitte. Og drittlei og sure voksne som slenger leverpostei brødskiver til de minste på tvers over bordene og bøtter nedpå med brødskiver selv, og skyndter seg å legge ungene fordi de vil ha pause og nistepakken sin. Mye baksnakking blant damene i alder 20 45 år. Stord 👎

 

Anonymkode: c8cd4...972

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konditori. Ser ikke ned på de som jobber der, men det er rett og slett en skikkelig tøff og lite givende bransje...

Anonymkode: fe932...06c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som innebærer cold calling, som f.eks telefonselger. Gateplager. Eiendomsmegler. 

Det handler da ikke om at jeg ser ned på de som har jobbene, men at det er jobber jeg ville absolutt hatet å ha. 

Anonymkode: 7d739...a53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Konditori. Ser ikke ned på de som jobber der, men det er rett og slett en skikkelig tøff og lite givende bransje...

Anonymkode: fe932...06c

Mener bakeribransjen er tøffere og mindre givende enn konditoribransjen...

Anonymkode: d9604...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøkende salg, både på telefon, på gata og på dørene. Grunnene er godt beskrevet over her.

Brukerstyrt personlig assistent. Det er jo en kjempeviktig jobb, men som er vanskelig å få til på en god måte. Brukerne er for det første ikke arbeidsledere. For det andre er det kjent at en del brukere lager et utrygt og dårlig arbeidsmiljø for assistentene sine, og "belønner" og "straffer" assistentene gjennom måten de fordeler oppgaver på. Det er virkelig et yrke hvor man verken har utviklingsmuligheter eller det minste innflytelse over egen arbeidshverdag. 

Anonymkode: 5b2f7...950

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1 er sykepleier. Uten tvil.

De burde tjene rett under millionen, spør du meg.

Anonymkode: fe7a7...f3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Archer skrev (9 minutter siden):

 

Nå på seinere år synes jeg ikke noen jobber er "drittjobber", ser ikke ned på andre mennesker jeg da.

Det er ikke arbeidstakerne, men jobbene det er snakk om her, da. Man ser ikke ned på en person selv om man ikke kunne tenkt seg jobben til vedkommende. 

Anonymkode: 5b2f7...950

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

#1 er sykepleier. Uten tvil.

De burde tjene rett under millionen, spør du meg.

Anonymkode: fe7a7...f3a

Med en bachelor? 3 års utdanning....? 

😂

Anonymkode: c5bb6...162

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Parkeringsvakt og telefonselger er de første yrkene jeg kommer på. Og i dag, da jeg tok PCR test på teststasjonen, syntes jeg veldig synd på de som står der i all slags vær og stikker pinner oppi nesa til folk 😳  Men dette blir jo veldig individuelt da. Jeg elsker å jobbe i barnehage akkurat nå, men for 20 år siden hadde det vært det verste jeg kunne tenke meg.

Anonymkode: 5fce3...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett alle jobber. De stjeler fritid.

Anonymkode: fd8d7...419

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier og barnehagetante. Orker ikke å drive stell og tørke rumper hele dagen.

Anonymkode: a7990...3d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...