Gå til innhold

Min søster fyller 34, har samboer, men har ingen barn. Er det greit å spørre om de planlegger å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heldigvis har det ikke vært mye mas fra min mor om barn / barnebarn. Tror faktisk hun aldri har spurt meg om dette. 

Min søster fyller 34 år nå, og har samboer. De har bodd sammen en del år nå, og har det bra sammen. Nå begynne jo alle i den alderen å få barn, tror hun er en av de få i klassen hennes som ikke har fått noen barn. 

Er det greit å spørre henne rett ut, om hun har lyst på barn? Eller hva de tenker om å få barn? 

Anonymkode: 6da7b...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tenker det er en problemstilling du ikke skal ta opp. Kan være personlige årsaker de ikke ønsker å dele. 

Anonymkode: 32847...6d1

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg folk skal la være å legge seg opp i og gnåle om. Selv familiemedlemmer.
Husker jeg hatet de spørsmålene der, som typisk kom fra mamma og mannen hennes (ikke min far). Stadig vekk spørsmål om vi ikke skulle sette i gang snart og få noen unger, når blir det, det er vel på tide nå osv osv.

Det var på et visst tidspunkt ikke sikkert om jeg ville ha barn overhodet, så jeg kunne ikke fordra de spørsmålene. 

Det kan også hende at din søster har problemer med å bli gravid, ikke klarer det, og for mennesker som sliter med det er det veldig sårt å få sånne spørsmål. VELDIG sårbart tema å spørre om. Så ligg unna. Hun deler det med deg om hun er klar for det.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte greit å spørre om det. 

Anonymkode: 90677...505

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heldigvis har det ikke vært mye mas fra min mor om barn / barnebarn. Tror faktisk hun aldri har spurt meg om dette. 

Min søster fyller 34 år nå, og har samboer. De har bodd sammen en del år nå, og har det bra sammen. Nå begynne jo alle i den alderen å få barn, tror hun er en av de få i klassen hennes som ikke har fått noen barn. 

Er det greit å spørre henne rett ut, om hun har lyst på barn? Eller hva de tenker om å få barn? 

Anonymkode: 6da7b...bc4

Nei. Hadde hun hatt lyst til å snakke med deg om dette ville hun ha snakket med deg om dette. Så enkelt.

Dersom du har behov for å snakke med henne om dine ønsker eller mangel derpå om å få barn? Snakk med henne om nettopp det. Ikke spør henne om å dele noe hun har valgt å ikke dele.

Altså: når et tema er ditt behov (som her) så deler du din opplevelse med andre, men du kan ikke stille spørsmål om deres opplevelse. Veldig enkelt.

Anonymkode: 18115...aab

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jøss, skal kan man ikke spørre søsteren sin om alt mulig? Jeg hadde spurt for lengst 

Anonymkode: 9db49...3cf

Og trolig fått «har ikke du noe med» velfortjent tilbake. Slik umoden frekkhet tilhører tenårene, ikke voksenlivet.

Anonymkode: 18115...aab

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om hun svarer at han ikke kan, han er ikke fertil. Syns du det er greit at hun utleverer ham?

Anonymkode: 2ef6d...bf3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at søstre har utrolig forskjellige bånd. Jeg vet det hadde vært ett ok spørsmål mellom meg og min søster (og ja, jeg var ufb i mange år). Tror også at mine jenter er så nære og åpne om alt at om de lurer på noe sånn om flere år kan de godt spørre hverandre. Det kommer også ann på hvordan spørsmålet tas opp og selvføgelig at man tar det opp når man alene.

Sånn ellers er dette ett ikke spørsmål som ingen andre har noe med.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søsteren din, så det burde du vel vite selv. Men skjønner ikke problemet med det. 

Anonymkode: df83e...c50

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan man vel snakke om som søsken? Det er jo noe helt annet å spørre søsteren sin enn en tilfeldig person/bekjent/venn!

Anonymkode: 60003...0e2

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt du vet kan de ha flere år bak seg som prøvere… Du bør ikke spørre!

Anonymkode: f23d4...69d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jøss, skal kan man ikke spørre søsteren sin om alt mulig? Jeg hadde spurt for lengst 

Anonymkode: 9db49...3cf

Enig! Det er tross alt søsteren, og hvis man er tette, er konfetti helt naturlig å spørre om… Det er hvis det blir masing ut av det, at det ikke er greit lengre! 

Anonymkode: 295e1...7d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og trolig fått «har ikke du noe med» velfortjent tilbake. Slik umoden frekkhet tilhører tenårene, ikke voksenlivet.

Anonymkode: 18115...aab

umodent svar vil jeg heller si

Anonymkode: df83e...c50

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at du er veldig nysgjerrig. Men som flere andre her har skrevet; om de ville at dere skulle få vite, så hadde de gjort det. De anser det tydeligvis som en privatsak.

Anonymkode: 8f259...d5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For alt du vet kan de ha flere år bak seg som prøvere… Du bør ikke spørre!

Anonymkode: f23d4...69d

Det er søsteren….. 

Anonymkode: 295e1...7d7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis du må spørre her om det er greit å spørre, så er du ikke så close til døsteren din at det er greit å spørre. Så da lar du være.

Anonymkode: 51861...a42

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er søsteren….. 

Anonymkode: 295e1...7d7

Han er steril. Skal søsteren svare på det?

Anonymkode: 2ef6d...bf3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og trolig fått «har ikke du noe med» velfortjent tilbake. Slik umoden frekkhet tilhører tenårene, ikke voksenlivet.

Anonymkode: 18115...aab

Du har et greit dårlig forhold til din egen søster dersom du klipper henne av på den måten!

Anonymkode: 8f259...d5c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...