Gå til innhold

Diskusjon om overgrep. Er dette holdninger KG vil stå inne for?


Silva Pluvialis
Gå til løsning Løst av Matas,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke minst med tanke på at det faktisk sitter ekte mennesker bak disse skjermene som opplever slike situasjoner og nå kvier seg for å snakke med andre ev. anmelde fordi holdningen er "hva forventet du?"

Mørketallene for seksuelle overgrep og voldtekt er store, og når man fortsetter å stigmatisere ofrene så vil bare tallene øke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt. Tråden er også ryddet for avsporinger og siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo helt sant, å bli tatt på puppen og å bli voldtatt er jo ikke det samme. Å mene man har blitt utsatt for et overgrep når noen har vært litt klåfingret er et hån mot de som faktisk har opplevd det. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (Akkurat nå):

Men det er jo helt sant, å bli tatt på puppen og å bli voldtatt er jo ikke det samme. Å mene man har blitt utsatt for et overgrep når noen har vært litt klåfingret er et hån mot de som faktisk har opplevd det. 

Ingen har heller hevdet at det var voldtekt.

Det er forskjell på seksuell omgang (voldtekt) og seksuell handling (seksuelt overgrep).

TS ble utsatt for en uønsket seksuell handling uten samtykke. Det er et seksuelt overgrep.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Ingen har heller hevdet at det var voldtekt.

Det er forskjell på seksuell omgang (voldtekt) og seksuell handling (seksuelt overgrep).

TS ble utsatt for en uønsket seksuell handling uten samtykke. Det er et seksuelt overgrep.

Det har jeg ikke sagt at du sa heller, men jeg syns det er flaut at man mener å bli tatt på puppen er et seksuelt overgrep, at det er likt som å bli voldtatt. 

Jeg syns det er helt sykt at det blir en sak og at det i det hele tatt blir nevnt anmeldelse når det kommer til den posten. Gud bedre hvor er samfunnet på vei... 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ar du står opp for oss ofre. Det er ganske sykt at alt dette får stå. Loven er klinkende klar. Det er forsket på hvor viktig det er å bli trodd i ettertid. 

Det burde være en egen kanal for dette hvor victim blaming, når det rent strafferettslig er et seksuelt overgrep, ikke blir tolerert. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (2 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt at du sa heller, men jeg syns det er flaut at man mener å bli tatt på puppen er et seksuelt overgrep, at det er likt som å bli voldtatt. 

Jeg syns det er helt sykt at det blir en sak og at det i det hele tatt blir nevnt anmeldelse når det kommer til den posten. Gud bedre hvor er samfunnet på vei... 

Å bli tatt på brystene uten samtykke er en seksuell handling. Det er ikke lov å begå seksuelle handlinger mot folk som ikke har samtykket. Må du ha det inn med teskje? Eller vil du ha nummeret til juristen min som er tidligere bistandsadvokat?

Ingen har heller sagt at en voldtekt ikke er verre. Det er klart penetrering er verre enn beføling, men beføling kan være ille nok det. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (3 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt at du sa heller, men jeg syns det er flaut at man mener å bli tatt på puppen er et seksuelt overgrep, at det er likt som å bli voldtatt. 

Jeg syns det er helt sykt at det blir en sak og at det i det hele tatt blir nevnt anmeldelse når det kommer til den posten. Gud bedre hvor er samfunnet på vei... 

Det er ingen som mener at å bli befølt er likt som å bli voldtatt. Men å bli befølt på brystene uten samtykke er et seksuelt overgrep, og dernest ulovlig. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne83_ skrev (4 minutter siden):

Takk for ar du står opp for oss ofre. Det er ganske sykt at alt dette får stå. Loven er klinkende klar. Det er forsket på hvor viktig det er å bli trodd i ettertid. 

Det burde være en egen kanal for dette hvor victim blaming, når det rent strafferettslig er et seksuelt overgrep, ikke blir tolerert. 

Ja, det er helt spinnvilt.

Det er ekstremt viktig å bli trodd og tatt på alvor. Ikke minst få høre at det som har skjedd ikke er ens egen skyld.

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når faen ble det greit at alle som sier imot blir fjernet sporenstreks fra tråden?

Latterlige greier!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så å være uenig er ikke lov? Haha snakk om å tåle lite. Latterlig. 

 

God kveld, å pass dere for de skumle mannfolka som grafser dere på patten 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Ja, det er helt spinnvilt.

Det er ekstremt viktig å bli trodd og tatt på alvor. Ikke minst få høre at det som har skjedd ikke er ens egen skyld.

Er samfunnet blitt for sexfiksert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (1 minutt siden):

Så å være uenig er ikke lov? Haha snakk om å tåle lite. Latterlig. 

 

God kveld, å pass dere for de skumle mannfolka som grafser dere på patten 

Forumet har en egen regel mot forherligelse av lovbrudd.

Det TS beskriver rammes av straffeloven, og dette sitter samtlige og forsvarer?

Det er ikke uenighet. Det er ekstremt skadelige holdninger.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Forumet har en egen regel mot forherligelse av lovbrudd.

Det TS beskriver rammes av straffeloven, og dette sitter samtlige og forsvarer?

Det er ikke uenighet. Det er ekstremt skadelige holdninger.

Hadde man sagt det samme i rasistisk sammenheng så hadde man vel blitt kastet ut av forumet.

"Du er jo svart og i Norge var det vanlig å kalle folk for neger før. Hva forventet du da du flyttet til Norge? Ikke vær så hårsår, hvite folk må få kalle deg neger, de mener ikke noe vondt med det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (16 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt at du sa heller, men jeg syns det er flaut at man mener å bli tatt på puppen er et seksuelt overgrep, at det er likt som å bli voldtatt. 

Jeg syns det er helt sykt at det blir en sak og at det i det hele tatt blir nevnt anmeldelse når det kommer til den posten. Gud bedre hvor er samfunnet på vei... 

det er ikke likt men det er likevel ikke greit eller noe man bare skal godta

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DildoShwaggins skrev (15 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt at du sa heller, men jeg syns det er flaut at man mener å bli tatt på puppen er et seksuelt overgrep, at det er likt som å bli voldtatt. 

Jeg syns det er helt sykt at det blir en sak og at det i det hele tatt blir nevnt anmeldelse når det kommer til den posten. Gud bedre hvor er samfunnet på vei... 

hva du syns er flaut eller ikke, er revnende likegyldig. Ingen, INGEN skal fortelle andre hva som er greit eller ikke greit. Trådstarteren opplevde et seriøst brudd på uttalte grenser. Grenser vedkommende VISSTE om. Likevel ble de grensene brutt. Det er saken, ikke hva du syns er flaut. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jeg er enig i at noen av kommentarene var unødvendig. Folk må respektere hverandre. Ikke være frekk mot noen som skriver om en sånn situasjon og legge skylden på noen som har opplevd å bli tatt på ufrivillig. Det er aldri offerets skyld.
Det er lov å være uenig, men må vise respekt selv om en er uenig. Ikke skrive at noen er en skam, snøflak og tåler ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...