AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei. jeg (23 år) har bestemt meg for at jeg vil avslutte ting med min kjæreste (26). Det har det siste halve året vært et avstandsforhold, og jeg merker nå sterkere enn noen gang at vi har vokst fra hverandre. Synes det er utrolig vondt å skulle såre hn, men merker at det ikke kan fortsette slik. Noen med gode råd? Føler på sinnsykt mye dårlig samvittighet, at jeg har kastet bort tiden hns, at jeg har jo vært tiltrukket før så det burde gå an å bli det igjen, men det føles bare som vi bor på to forkskjellige planeter. Anonymkode: d6a78...b28
Krakatoa Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Du er rett og slett nødt til å brette opp ermene og ta praten. Det er ingen annen farbar vei hvis du har tenkt til å kunne leve med deg selv etterpå. Og du bør faktisk gjøre det så fort som mulig - ikke la vedkommende leve i en virkelighet som ikke lenger finnes (nemlig at det blir dere to inn i fremtiden). Er det en enkel prat å ta? Nei. Er det nødvendig? Ja. Samvittigheten kan du bare jobbe deg gjennom, du har ikke kastet bort noens tid. Men gi vedkommende mulighet til å komme seg videre i livet sitt. Hvis du fortsetter forholdet fordi du ikke ønsker å ta den ubehagelige praten, kaster du faktisk bort tiden, både din egen og vedkommendes. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Prøv å se på det som et kapittel i livet, som var fint men nå ønsker du å lukke det. Som Krakatoa skriver, det er nå det gjelder, det er når du egentlig vet hva du bør gjøre men sitter på gjerdet at det er bortkasta. Lykke til! Det er kjipt men det går over med tiden. Anonymkode: 640ff...e18
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Se på denne måten: for de fleste av oss mennesker, er det ikke naturlig å ha livslange forhold; de fleste er seriemonogamister. Nå er du ferdig med ditt første langvarige forhold. Gled deg over alle de fine opplevelsene, og gjør deg klar for å gå videre. Om et par-tre år er du kanskje klar for neste forhold:) Anonymkode: e192a...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Jeg bare føler at jeg burde prøve litt mer? Men at jeg egentlig har prøvd ganske hardt de siste månedene, men føler meg likevel helt tom inni meg Anonymkode: d6a78...b28
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg bare føler at jeg burde prøve litt mer? Men at jeg egentlig har prøvd ganske hardt de siste månedene, men føler meg likevel helt tom inni meg Anonymkode: d6a78...b28 Har du snakket med han om at du føler det sånn? Er det noe du føler dere kan ordne opp i? Hvis du har troen på forholdet (på en måte), er det ikke da bedre å løse problemet, enn å ta den "letteste" veien ut? Er alltid opp og ned i et forhold, men det er vel jobben man gjør når ting er nede som har noe å si. Anonymkode: a8a5a...d4c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har du snakket med han om at du føler det sånn? Er det noe du føler dere kan ordne opp i? Hvis du har troen på forholdet (på en måte), er det ikke da bedre å løse problemet, enn å ta den "letteste" veien ut? Er alltid opp og ned i et forhold, men det er vel jobben man gjør når ting er nede som har noe å si. Anonymkode: a8a5a...d4c Kanskje ikke helt. Vet ikke helt om jeg føler det kan ordnes opp i, mulig vi har vokst for mye fra hverandre. Men kanskje det kan jobbes med? Føler bare vi hele tida går på de samme konfliktene, at jeg må redusere meg selv, og at han er for kontrollerende og ikke hører på mine grenser. At vi rett og slett er for forskjellige på de punktene.. Men jeg skal prøve å snakke med han, hva han tenker om det, før jeg kaster ut noen "det er slutt"-bombe Anonymkode: d6a78...b28
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ikke helt. Vet ikke helt om jeg føler det kan ordnes opp i, mulig vi har vokst for mye fra hverandre. Men kanskje det kan jobbes med? Føler bare vi hele tida går på de samme konfliktene, at jeg må redusere meg selv, og at han er for kontrollerende og ikke hører på mine grenser. At vi rett og slett er for forskjellige på de punktene.. Men jeg skal prøve å snakke med han, hva han tenker om det, før jeg kaster ut noen "det er slutt"-bombe Anonymkode: d6a78...b28 Men vil du jobbe med det? For det er ikke bare han, det er dere begge som må jobbe med at det skal fungere. Da må du virkelig sette deg ned med han, fortelle han om problemene og hva du føler på. Hvis du vil få det til å fungere, kjør på. Alle mennesker er forskjellige, men det er det som er det fine med det. I et forhold handler det om å gi og ta, finne ut av problemene, og utvikle forholdet deretter. Ordner seg detta Enten om det blir slutt eller ikke, så kommer man seg alltid videre. Anonymkode: a8a5a...d4c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men vil du jobbe med det? For det er ikke bare han, det er dere begge som må jobbe med at det skal fungere. Da må du virkelig sette deg ned med han, fortelle han om problemene og hva du føler på. Hvis du vil få det til å fungere, kjør på. Alle mennesker er forskjellige, men det er det som er det fine med det. I et forhold handler det om å gi og ta, finne ut av problemene, og utvikle forholdet deretter. Ordner seg detta Enten om det blir slutt eller ikke, så kommer man seg alltid videre. Anonymkode: a8a5a...d4c Kanskje det ligger litt her - jeg er redd jeg allerede er for langt videre. I hodet mitt føles det mer ille å skulle fortsette å være sammen, enn at det er slutt. Men samtidig er jeg jo veldig glad i han, og vi har mange år sammen slik at vi kjenner hverandre ut og inn. Skal snakke med han og sjekke om det er noe man kan reparere. Anonymkode: d6a78...b28
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje det ligger litt her - jeg er redd jeg allerede er for langt videre. I hodet mitt føles det mer ille å skulle fortsette å være sammen, enn at det er slutt. Men samtidig er jeg jo veldig glad i han, og vi har mange år sammen slik at vi kjenner hverandre ut og inn. Skal snakke med han og sjekke om det er noe man kan reparere. Anonymkode: d6a78...b28 Ønsker deg lykke til, håper dere finner ut av det og at dere finner en god løsning sammen Anonymkode: a8a5a...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå