Zooey Skrevet 18. januar 2022 #281 Del Skrevet 18. januar 2022 Nei, drikker ikke melk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #282 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fordi jeg trodde jeg fikk svart på spørsmålet, men jeg misforstod. Blir trangt på dette fristedet med over 200 000 kuer som trenger plass 😆😆 Anonymkode: c9a4b...5bf Dere dikter jo opp problemer. Dersom man minsker melke- og kjøttforbruket over tid løses det enkelt ved at man avler færre kyr og dermed ikke erstatter de som slaktes (og fores til gjenværende kjøttspisere). Dessuten er antallet mjølekyr i Norge allerede redusert en hel del. I følge Tine https://medlem.tine.no/fag-og-forskning/statistikk-2020-for-kukontrollen-og-geitekontrollen/_/attachment/inline/59a4610f-2d7e-4b6f-a37a-7f43c9977306:53e8e6153c6fa6348276b5cc0bc8e9b3a58d6079/Statistikksamling husdyrkontrollen 2020.pdf med 35 % de siste 23 årene. Det betyr ikke at det vandrer massevis av herreløse kyr rundt og lider rundt i skogene, de er bare ikke erstattet av nye kalver. (Jeg er ikke engang veganer, jeg blir bare oppgitt over idiotien i tråden.) Anonymkode: 39fad...f52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #283 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere dikter jo opp problemer. Dersom man minsker melke- og kjøttforbruket over tid løses det enkelt ved at man avler færre kyr og dermed ikke erstatter de som slaktes (og fores til gjenværende kjøttspisere). Dessuten er antallet mjølekyr i Norge allerede redusert en hel del. I følge Tine https://medlem.tine.no/fag-og-forskning/statistikk-2020-for-kukontrollen-og-geitekontrollen/_/attachment/inline/59a4610f-2d7e-4b6f-a37a-7f43c9977306:53e8e6153c6fa6348276b5cc0bc8e9b3a58d6079/Statistikksamling husdyrkontrollen 2020.pdf med 35 % de siste 23 årene. Det betyr ikke at det vandrer massevis av herreløse kyr rundt og lider rundt i skogene, de er bare ikke erstattet av nye kalver. (Jeg er ikke engang veganer, jeg blir bare oppgitt over idiotien i tråden.) Anonymkode: 39fad...f52 Reduksjon kommer av at bønder slutter med melkeproduksjon og sender kuene til slakt som jeg trodde veggiser var mot. Så hva skal bonden gjør med kuene når han gir seg med melkeproduksjon og går over til grønnsaksproduksjon? Arealene han brukte til slått må brukes til grønnsaksproduksjon og han har derfor ikke mat til dyrene. Anonymkode: c9a4b...5bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #284 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Reduksjon kommer av at bønder slutter med melkeproduksjon og sender kuene til slakt som jeg trodde veggiser var mot. Så hva skal bonden gjør med kuene når han gir seg med melkeproduksjon og går over til grønnsaksproduksjon? Arealene han brukte til slått må brukes til grønnsaksproduksjon og han har derfor ikke mat til dyrene. Anonymkode: c9a4b...5bf Misforstår du alltid du vilje eller er det kun når du forstår at du er fullstendig tom for motargumenter? Anonymkode: 763ab...b36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #285 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har fått 2-3 svar bare på denne siden alene, men jeg kan kopiere og inn på nytt: Altså. De kyrene som lever vil bli slaktet og spist. Helt. Til. Man. Slutter. å. Produsere. Kyr. Anonymkode: 64242...422 Så det er greit å utrydde kyr men ikke greit å utrydde f. eks rovdyr? Anonymkode: a0c6e...f93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #286 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så det er greit å utrydde kyr men ikke greit å utrydde f. eks rovdyr? Anonymkode: a0c6e...f93 Ja for det var akkurat det vedkommende sa🙄 Anonymkode: 763ab...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #287 Del Skrevet 18. januar 2022 Drikker melk og spiser kjøtt selv om det gir meg dårlig samvittighet. Tror ikke det er noe gøy for kyrne å stå på bås mesteparten av livet. Har respekt for vegetarianere og veganere men ønsker ikke å bli dette selv. Er ikke tøff nok til å skille meg ut, og ønsker heller ikke at barnet mitt skal være den eneste i barnehagen som skiller seg ut. Alle jeg kjenner har et vanlig norsk kosthold, med melk. Jeg varierer med melke-erstatninger, og liker godt havredrikk. Anonymkode: 27c39...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #288 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Misforstår du alltid du vilje eller er det kun når du forstår at du er fullstendig tom for motargumenter? Anonymkode: 763ab...b36 Hva mener du jeg misforstår? Anonymkode: c9a4b...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #289 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Misforstår du alltid du vilje eller er det kun når du forstår at du er fullstendig tom for motargumenter? Anonymkode: 763ab...b36 Jeg har forresten ikke argumentert for eller mot noe som helst, jeg har spurt ett enkelt spørsmål som jeg ikke har fått svar på bortsett fra en som skrev at de går til slakt. Og jeg trodde veggiser var mot slakt, men jeg har kanskje misforstått det. Anonymkode: c9a4b...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #290 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du jeg misforstår? Anonymkode: c9a4b...5bf AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har forresten ikke argumentert for eller mot noe som helst, jeg har spurt ett enkelt spørsmål som jeg ikke har fått svar på bortsett fra en som skrev at de går til slakt. Og jeg trodde veggiser var mot slakt, men jeg har kanskje misforstått det. Anonymkode: c9a4b...5bf Og du gjør det igjen. Legger ballen død jeg Anonymkode: 763ab...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #291 Del Skrevet 18. januar 2022 Drikker noen dager lett 1 liter kumelk 😄 Drikker med god samvittighet. Tror jeg at det er noen som ikke behandler dyra sine bra? Ja. Men jeg vet også at det er mange stolte bønder som gir dyra et fint og godt liv. Anonymkode: a6456...855 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #292 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Drikker melk og spiser kjøtt selv om det gir meg dårlig samvittighet. Tror ikke det er noe gøy for kyrne å stå på bås mesteparten av livet. Har respekt for vegetarianere og veganere men ønsker ikke å bli dette selv. Er ikke tøff nok til å skille meg ut, og ønsker heller ikke at barnet mitt skal være den eneste i barnehagen som skiller seg ut. Alle jeg kjenner har et vanlig norsk kosthold, med melk. Jeg varierer med melke-erstatninger, og liker godt havredrikk. Anonymkode: 27c39...aeb Så du lukker øyene for det dyrene må gjennomgå for å ikke skille deg ut? Hva med heller lære barnet ditt at det viktig å stå opp for det man tror på og stå i mot det som er urett? Her i huset er hele hurven veganere. Jeg og partner har vært det i 13 år og barna våre er 11,7 og 5 Anonymkode: 763ab...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 18. januar 2022 #293 Del Skrevet 18. januar 2022 Selvfølgelig drikker jeg melk og bruker melk i baking og matlaging. Kommer fra en familie med mange gårdbrukere, og der finnes det også melkeproduksjon. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #294 Del Skrevet 18. januar 2022 On 1/16/2022 at 8:56 PM, AnonymBruker said: Nå skal jeg drikke en ekstra liter i dag på grunn av det jeg leser. Takk for påminnelsen! Ikke for å nevne at dere vegetarianer er mye verre for miljøet enn kjøtt og melk industrien Anonymkode: 91053...de5 Nei. Dette er forsket på. Var en bonde som prøvde seg på samme retorikk, men ble fort motbevisst. https://www.faktisk.no/artikler/j7n90/nei-rodt-kjott-fra-breim-er-ikke-bedre-for-klimaet-enn-avokado-fra-chile Anonymkode: 57ae8...f6a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #295 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du lukker øyene for det dyrene må gjennomgå for å ikke skille deg ut? Hva med heller lære barnet ditt at det viktig å stå opp for det man tror på og stå i mot det som er urett? Her i huset er hele hurven veganere. Jeg og partner har vært det i 13 år og barna våre er 11,7 og 5 Anonymkode: 763ab...b36 Ja. Ønsker ikke at jenta mi skal gå og kjenne på at vennene hennes gjør noe galt, og at de voksne i barnehagen tenker feil som gir dem melk og synger "Kua mi vi takker deg". Anonymkode: 27c39...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #296 Del Skrevet 18. januar 2022 mbiema skrev (1 time siden): voksne mennesker har ikke behov for å drikke melk, ikke rart dere får oppblåste mage av all meieriprodukter. Jeg regner med at du da har full oversikt over hvordan du får i deg nok jod når du ikke inntar meieriprodukter? Spiser du torsk 3-4 ganger i uka da eller? Eller hva er det du mener spesielt kvinner i fertil alder skal innta hvis de ikke får i seg jod gjennom meieriprodukter? Vi mangler nok jod som det er om vi ikke skal begynne å kutte ut meieriprodukter fordi noen har fått for seg at det liksom ikke er nødvendig. Vel, spiser man torsk daglig går det sikkert fint, men det gjør ikke folk flest. Anonymkode: 0a68d...bf6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #297 Del Skrevet 18. januar 2022 Ser at mange spør om hva som bør skje med dyrene om man går bort fra industrien. Og det er jo nettopp det som er problemet; at det har blitt INDUSTRI. Jeg spiser ikke kjøtt selv, men har ikke noe imot det om folk går på jakt, etc. Problemet er når dyr blir behandlet som en maskin, når de er tenkende, følende vesener. Ved å minske bestanden og heve prisene kan man spise/drikke dyreprodukter med god samvittighet, fordi dyrene har hatt det fint. Dette er bla. tankegangen bak REKO-ringene man ser i større byer. Anonymkode: 57ae8...f6a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #298 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja. Ønsker ikke at jenta mi skal gå og kjenne på at vennene hennes gjør noe galt, og at de voksne i barnehagen tenker feil som gir dem melk og synger "Kua mi vi takker deg". Anonymkode: 27c39...aeb Så da gir du heller faen i dyrene og lærer barnet ditt at man skal lukke øynene for urett? Anonymkode: 763ab...b36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #299 Del Skrevet 18. januar 2022 Jeg har fått med meg at det er en trend blant woke folket. Jeg kjenner ingen som drikker mandelmelk, havremelk osv. Anonymkode: 3b7c6...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #300 Del Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så da gir du heller faen i dyrene og lærer barnet ditt at man skal lukke øynene for urett? Anonymkode: 763ab...b36 Ja. Og jeg er nok ikke den eneste som tenker sånn. Alle vet at kjøttet vi spiser kommer fra slakterier, men hvor mange ville ha taklet å se hvordan de avliver dyrene på slakteriet? Ikke jeg i hvertfall. Anonymkode: 27c39...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå