Gå til innhold

Mannen blir bekymret av at jeg leser om relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjent på en sånn... ja, vet ikke helt, men litt avstand mellom oss på en måte. At vi ikke er helt påkoblet hverandre.

Har hørt en del podcaster om samliv og lest litt i en bok om kjærlighet og parforhold. Mannen min tok meg i å se en video med tittelen "how to make marriage work" og ble overraska og litt bekymret. Han spurte om jeg følte vi var på vei nedover, om det er en redningsoperasjon liksom. Han synes vi har det helt fint.

Vet ikke helt hva spørsmålet mitt her er men... er det ikke lurt å jobbe med forholdet selv om det er "helt" ok som det er? Forebygge, sant? Det kan jo alltid bli bedre?

Hva gjør dere andre som er i et forhold som fungerer tilfredsstillende, leser dere bøker om parforhold og jobber med dere selv?

Anonymkode: 9437e...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har kjent på en sånn... ja, vet ikke helt, men litt avstand mellom oss på en måte. At vi ikke er helt påkoblet hverandre.

Har hørt en del podcaster om samliv og lest litt i en bok om kjærlighet og parforhold. Mannen min tok meg i å se en video med tittelen "how to make marriage work" og ble overraska og litt bekymret. Han spurte om jeg følte vi var på vei nedover, om det er en redningsoperasjon liksom. Han synes vi har det helt fint.

Vet ikke helt hva spørsmålet mitt her er men... er det ikke lurt å jobbe med forholdet selv om det er "helt" ok som det er? Forebygge, sant? Det kan jo alltid bli bedre?

Hva gjør dere andre som er i et forhold som fungerer tilfredsstillende, leser dere bøker om parforhold og jobber med dere selv?

Vi jobber med parforholdet selv 🙂👍

k33

Anonymkode: fd63f...83d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi jobber med parforholdet selv 🙂👍

k33

Anonymkode: fd63f...83d

Fint å høre. Hvordan? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg leser stadig om slike ting, ser dokumentarer og programmer. Er jo kunnskap, og lærerikt.

Anonymkode: 93745...283

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hva spørsmålet mitt her er men... er det ikke lurt å jobbe med forholdet selv om det er "helt" ok....

Du beskriver da ikke forholdet som ok. Å ikke være påkoblet, er et dårlig forhold. Og han er fornøyd, altså er det han som ikke er nok påkoblet deg - evt at du skjuler dine følelser overfor ham. Hvorfor er du ikke ærlig med ham om hvordan du opplever ting? 

Anonymkode: 65f95...99b

Skrevet

Vel, er man ikke to i et forhold? 

Så hvis den ene kjører solo så sier vel det sitt? 

Få heller med deg gubbjævelen på forwbyggingdprosjektet ditt? 

Men hvorfor reparere noe som fungerer? 

Anonymkode: e7731...c3c

• Liker 1
Skrevet

Du beskriver da ikke forholdet som ok. Å ikke være påkoblet, er et dårlig forhold. Og han er fornøyd, altså er det han som ikke er nok påkoblet deg - evt at du skjuler dine følelser overfor ham. Hvorfor er du ikke ærlig med ham om hvordan du opplever ting? 

Anonymkode: 65f95...99b

Han er vel litt der at det er normalt å ha det litt sånn i småbarnsfasen. Jeg er nok litt dårlig på å dele mine innerste tanker, men det er egentlig han også. Uten at han ser ut til å se på det som et problem..

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, er man ikke to i et forhold? 

Så hvis den ene kjører solo så sier vel det sitt? 

Få heller med deg gubbjævelen på forwbyggingdprosjektet ditt? 

Men hvorfor reparere noe som fungerer? 

Anonymkode: e7731...c3c

Har spurt litt om det, om han kunne tenkt seg å bli med. Ikke så veldig gira, han synes ikke vi trenger parterapi i alle fall. Jeg tenkte det kunne vært fint for å rydde opp i kranglemønsteret vårt og bli litt mer samstemte på en måte. Det er vel ikke det at det ikke funker, men at jeg føler det kunne vært bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...