AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Hei! jeg ante ikke hvor jeg skulle putte dette innlegget, så de som kan får flytte det til riktig plass om jeg har bommet. Men ja. Til det jeg lurer på! Hvis jeg har vært fornærmet i en sak eller flere saker og vedkommende har fått gjentatte besøksforbud. Er det ulovlig av meg å vise dokumentene for dom/bot og besøksforbud han har fått mot meg for å bevise at det jeg sier er sant? Jeg opplever etter et voldelig forhold at jeg sliter med å bli trodd etter all psykisk og fysisk vold, manipulasjon og jævelskap denne karen har latt meg gjennomgå. Å ikke bli trodd føles helt jævlig. Føles i flere tilfeller som at de kanskje tror meg, men at de later som fordi man skal hysje ned vold i parforhold og det er faen ikke greit! Han prøver jo å forsvare seg selv i nærmiljøet og svartlegge meg når det er jeg som er offeret😞 Jeg er konfliktsky, så jeg orker ikke å gå rundt å forsvare meg hele tiden heller, selvom jeg føler at jeg må fordi han påvirker jo alle han kan. Hvis jeg ikke sier noe så føles det som om folk kommer til å tro at han har rett.. litt lost her🙋🏽♀️ Anonymkode: 59274...deb 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Hvorvidt det er lov eller ikke, vet jeg ikke. Men det er du selv som fremstår som klin kokos hvis du gjør det - det kan jeg love deg. Ta heller og bruk tiden din i terapi, så slipper du å høres så ustabil og ekstrem ut som du gjør her. Anonymkode: 8726b...200 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorvidt det er lov eller ikke, vet jeg ikke. Men det er du selv som fremstår som klin kokos hvis du gjør det - det kan jeg love deg. Ta heller og bruk tiden din i terapi, så slipper du å høres så ustabil og ekstrem ut som du gjør her. Anonymkode: 8726b...200 Du er jo en del av problemet. Denne jenta har blitt psykisk og fysisk mishandlet, og når folk spørr rett ut in real life: hvafaen skal man si da? Hun kan jo ikke bare si tro hva du vil eller at hun ikke vil snakke om det. Da får jo folk bare høre hans side av saken. I tillegg: ja, man blir nok bittelitt ustabil etter et sånt forhold. Sånne mennesker som hun beskriver får deg ofte til å tvile på virkeligheten, du blir kalt stygge ting og påpekt alle feil du gjør hver dag eller ukentlig. hvem som helst kunne knekt under sånne omstendigheter. Anonymkode: 59274...deb 8
Troyamin Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men ja. Til det jeg lurer på! Hvis jeg har vært fornærmet i en sak eller flere saker og vedkommende har fått gjentatte besøksforbud. Er det ulovlig av meg å vise dokumentene for dom/bot og besøksforbud han har fått mot meg for å bevise at det jeg sier er sant? Anonymkode: 59274...deb Så du skal gå bevisst inn for å få han til å bryte besøksforbudet han har fått mot deg, ved å oppsøke han for å vise at han har fått besøksforbud?! Endret 16. januar 2022 av Troyamin 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er jo en del av problemet. Denne jenta har blitt psykisk og fysisk mishandlet, og når folk spørr rett ut in real life: hvafaen skal man si da? Hun kan jo ikke bare si tro hva du vil eller at hun ikke vil snakke om det. Da får jo folk bare høre hans side av saken. I tillegg: ja, man blir nok bittelitt ustabil etter et sånt forhold. Sånne mennesker som hun beskriver får deg ofte til å tvile på virkeligheten, du blir kalt stygge ting og påpekt alle feil du gjør hver dag eller ukentlig. hvem som helst kunne knekt under sånne omstendigheter. Anonymkode: 59274...deb Denne jenta? Du innser vel at vi kan se på koden din at du er trådstarter? Og at det er dette jeg mener med ustabil? Anonymkode: 8726b...200 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne jenta? Du innser vel at vi kan se på koden din at du er trådstarter? Og at det er dette jeg mener med ustabil? Anonymkode: 8726b...200 Troyamin skrev (2 minutter siden): Så du skal gå bevisst inn for å få han til å bryte besøksforbudet han har fått mot deg, ved å oppsøke han for å vise at han har fått besøksforbud?! Er ikke det som menes her. Han har ikke besøksforbud nå. Han bryter det selv hele tiden, så er ikke vits med besøksforbud. Han får bare bøter. Anonymkode: 59274...deb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er jo en del av problemet. Denne jenta har blitt psykisk og fysisk mishandlet, og når folk spørr rett ut in real life: hvafaen skal man si da? Hun kan jo ikke bare si tro hva du vil eller at hun ikke vil snakke om det. Da får jo folk bare høre hans side av saken. I tillegg: ja, man blir nok bittelitt ustabil etter et sånt forhold. Sånne mennesker som hun beskriver får deg ofte til å tvile på virkeligheten, du blir kalt stygge ting og påpekt alle feil du gjør hver dag eller ukentlig. hvem som helst kunne knekt under sånne omstendigheter. Anonymkode: 59274...deb Flaut 😂 poste støtteerklæring til seg selv… Anonymkode: b51c5...33e 4
Troyamin Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke det som menes her. Han har ikke besøksforbud nå. Han bryter det selv hele tiden, så er ikke vits med besøksforbud. Han får bare bøter. Anonymkode: 59274...deb Hvorfor får han bøter dersom han ikke har et pågående besøksforbud?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke det som menes her. Han har ikke besøksforbud nå. Han bryter det selv hele tiden, så er ikke vits med besøksforbud. Han får bare bøter. Anonymkode: 59274...deb Tull. Virker ikke bøter, så får han fengselsstraff. Det er veldig enkelt å se hvorfor ikke du blir trodd, trådstarter. Anonymkode: 8726b...200 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 Du har selvsagt rett til å vise frem dokumentene som omhandler din egen sak, mye sånt er offentlig informasjon også. Anonymkode: 6813d...ffc 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Troyamin skrev (1 time siden): Så du skal gå bevisst inn for å få han til å bryte besøksforbudet han har fått mot deg, ved å oppsøke han for å vise at han har fått besøksforbud?! Det er vel ikke ham hun har tenkt å vise det til, men venner og bekjente. Han har jo sett det før. Besøksforbud forkynnes av politiet ved at de møter opp hos personen. Anonymkode: 384ac...c71 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Både dommer og besøksforbud er i utgangspunktet offentlige dokumenter og kan vises til hvem som helst. Anonymkode: 1c922...948 4
nomore82 Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 Jeg sliter med å se hva dette skal bevise? En kopi av dommen viser jo bare det dommen sier. Hele historikken og din opplevelse i forholdet står jo ikke der. Og besøksforbudet er heller ikke lenger gyldig så vidt jeg forstår. Så om du går og viser det til masse folk for å vise hvordan han er/var så kan det til og med grense til krenkelse av privatlivet hans. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Hvis en felles bekjent av dere tror at du er en drittkjerring pga løgner han har sagt til han/henne, så kan du nok vise han/henne dokumentet for å vise DIN side av saken... Anonymkode: 08fe5...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 Ærekrenkelser er vel mer å spre løgner om folk. Her har du jo til og med dokumentasjon... Anonymkode: 08fe5...2dd 1
NiceOrNothing Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! jeg ante ikke hvor jeg skulle putte dette innlegget, så de som kan får flytte det til riktig plass om jeg har bommet. Men ja. Til det jeg lurer på! Hvis jeg har vært fornærmet i en sak eller flere saker og vedkommende har fått gjentatte besøksforbud. Er det ulovlig av meg å vise dokumentene for dom/bot og besøksforbud han har fått mot meg for å bevise at det jeg sier er sant? Jeg opplever etter et voldelig forhold at jeg sliter med å bli trodd etter all psykisk og fysisk vold, manipulasjon og jævelskap denne karen har latt meg gjennomgå. Å ikke bli trodd føles helt jævlig. Føles i flere tilfeller som at de kanskje tror meg, men at de later som fordi man skal hysje ned vold i parforhold og det er faen ikke greit! Han prøver jo å forsvare seg selv i nærmiljøet og svartlegge meg når det er jeg som er offeret😞 Jeg er konfliktsky, så jeg orker ikke å gå rundt å forsvare meg hele tiden heller, selvom jeg føler at jeg må fordi han påvirker jo alle han kan. Hvis jeg ikke sier noe så føles det som om folk kommer til å tro at han har rett.. litt lost her🙋🏽♀️ Anonymkode: 59274...deb Det aller beste er å ha null kontakt med folk som har kontakt m han . Vis besøksforbud / dom til noen få , å la ryktet spre seg . Å sitt stille i båten å gå med rak rygg . Mange putter inn mye energi på å forsvare seg / henge m samme gjeng som voldsmann . Bedre å trekke seg unna å fokusere på å bygge opp seg selv . Ta kontakt m et krisesenter for veiledning . 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 Jeg ville ikke lagt det ut på sosiale medier feks. Men om noen viser i samtale med meg at de ikke tror på noe sånt så ville iallfall ikke jeg kviet meg for å vise dem dokumentene. Anonymkode: d6f59...26e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flaut 😂 poste støtteerklæring til seg selv… Anonymkode: b51c5...33e Kanskje ikke så rart at andre oppfatter hun som lite troverdig når man ikke klarer å være troverdig som anonym på Internett. Anonymkode: fecf5...0ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå