Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg og en tidligere venninne hadde samme ex typ. Jeg var på han "først" og var rett å slett hodestups forelska i han, dette var for et par år siden. så ble venninna sammen med han, da kjente jeg hun ikke, men vi ble kjent etter de ble sammen. Jeg og hun jenta ble greit gode venner og hang sammen en del. de slo etter hvert opp etter å ha vært sammen en stund.

i sommer så kontaktet han fyren meg, jeg har alltid vært svak for han, noe som egt alle vet, inkludert hun venninna. hun venninna har alltid visst at jeg å han hadde en ting før osv. Det endte opp med at jeg å han fikk kontakten igjen å tilbragte mesteparten av sommeren sammen. Dette var noe jeg å han ble enige om å holde hemmelig eller ganske lowkey da. han er en ganske manipulerende fyr, han vet akkurat hva han skal si og når.  Jeg å han avslutta ting og krangla i september og han endte opp med å si til hun venninna at jeg å han hadde knulla osv. Dette resulterte selvfølgelig i at hun venninna ble drit sur, noe som jeg forstår så godt. Jeg angrer helt sykt på hvordan ting ble gjort, skulle ha sagt det til henne helt fra starten. jeg vet selv at jeg var en dritt venninne. skulle ønske jeg aldri gjorde det

Tingen her er at det ligger mye mere bak enn det jeg skriver og det hun tror. hun vet lxm ikke hele sannheten, hun tror bare jeg knulla han for å være slem. hun stoppa å snakke med meg med en gang hun fikk vite det. jeg forstår selvfølgelig hennes side, det var en dritt ting å gjøre. 

Jeg er ikke her  for å få høre hvor dritt det jeg gjorde var, fordi det vet jeg. Jeg bare angrer helt sykt, ødela et drit bra vennskap og har ikke engang fått sagt unnskyld fordi hun ignorerer meg helt. vi går i samme klasse og har felles venner, men hun snakker ikke med meg i det hele tatt. har latt henne få fred helt siden september men ting har ikke roet seg. Har noen noe tips til hva jeg evt kan gjøre? hvordan jeg kan vise at jeg angrer osv? 

Anonymkode: de0f8...374

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bare får la det vennskapet gå. Jobb med deg selv så du ikke faller for manipulerende menn igjen. 

Anonymkode: aab47...701

• Liker 4
Skrevet

Herregud, er du 14 år, eller? Du skriver i alle fall som en tenåring. 

Anonymkode: dae04...9ac

Skrevet

Det høres ut som om dere går på vgs utifra det du skriver. Jenter på den alderen har ikke livserfaring enda til å se ting i større perspektiv og ikke minst være tilgivende og forståelsesfulle for situasjoner som er moralsk tvilsomme. 

Du har tabba deg ut (selv om det ikke er teknisk sett så ille, men pga livserfaring har du gjort en dødssynd i hennes øyne), uansett hva du gjør så for å fikse situasjonen så vil det bli ansett som desperat. 

For letthet skyld og mindre dramatikk for omgivelsene deres - ta lærdom av det du har gjort, gjør det bedre neste gang og la det vennskapet gå. Hun kommer ikke til å stole på deg på lang tid, finn ut av om du ønsker å være en slik venninne som ikke tar hensyn til følelsene til vennene dine, og ikke minst hvilke folk og egenskaper du ønsker å omgi deg med. 

Lykke til 👍  du har noen harde livserfaringer i møte (og det er det det er å vokse opp- å lære seg å håndtere følelser og situasjoner samt gjøre det beste uttav det du får) , men du kommer bedre ut på andre siden, men dette får du skrive på tabbekvota og lære av. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...