Gå til innhold

Hva har depresjonen fått deg til å tro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At det hadde vært en lettelse for alle om jeg bare forduftet, og at jeg ikke fortjente de samme rettighetene som andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (7 minutter siden):

At det hadde vært en lettelse for alle om jeg bare forduftet, og at jeg ikke fortjente de samme rettighetene som andre. 

Alt den får oss til å tro 😱

Anonymkode: a1983...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Off. Er du frisk nå?

Anonymkode: a1983...b60

Nei, jeg økonomien min er fortsatt rasert og jeg gråter hver dag. Har også tanker som ikke er lov å nevne på Kvinneguiden. 

Anonymkode: 60a5b...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var deprimert i hele fjor, begynner endelig å se noen lysglimt i livet. Men da det sto på som verst, trodde jeg mye rart. F.eks at alle hatet meg. At de på jobb baksnakket meg i mitt sykefravær, spredte rykter om meg til andre etater om hvor udugelig jeg er. At jeg aldri egentlig har vært noe god på jobben min, at jeg ikke egner meg til noe. At jeg ikke har noen personlige egenskaper.

Jeg var overbevist om at nabolaget fryste meg og familien ut fordi jeg er et menneske ingen kan like. Jeg trodde at de som ga uttrykk for vennlighet, prøvde å svindle meg på noe vis. For jeg var ikke verdt å like. 

Verst var ideene om at de to spontanabortene jeg opplevde under depresjonen, skjedde fordi jeg er et fælt, degenerert menneske. 
 

Skumle tanker som innmari lett fikk fotfeste, og som lot seg forsterke ved at jeg tok alle små tegn som bekreftelse på mistankene mine. 

Anonymkode: ab477...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger var jeg så lei meg at jeg vurderte kjøre utfor en plass, når det sto på som verst. Det kunne like greit skje at tankene kom mens jeg kjørte bil. Tenkte at ungene kunne få det greit med kun faren sin. Kjente meg stygg. Ensom. Dum. Mye på skam, generelt. Har slitt mye med angst og tankekjør. 

Har det mye bedre idag og livet er stort sett greit. Kjenner meg innimellom verdiløs allikevel. Har heldigvis ingen psykisk/fysisk press i livet akkurat nå. 

Anonymkode: 4d7f3...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vær so snill og hold deg unna rusen, du blir bra igjen ❤️

Anonymkode: a1983...b60

Ja, det må jeg klare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (11 timer siden):

At jeg var skyld i at en person døde av kreft. Depressiv vrangforestilling, tror jeg det heter.

Skummelt altso 🙁

Anonymkode: a1983...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange ganger var jeg så lei meg at jeg vurderte kjøre utfor en plass, når det sto på som verst. Det kunne like greit skje at tankene kom mens jeg kjørte bil. Tenkte at ungene kunne få det greit med kun faren sin. Kjente meg stygg. Ensom. Dum. Mye på skam, generelt. Har slitt mye med angst og tankekjør. 

Har det mye bedre idag og livet er stort sett greit. Kjenner meg innimellom verdiløs allikevel. Har heldigvis ingen psykisk/fysisk press i livet akkurat nå. 

Anonymkode: 4d7f3...575

Bra du føler deg bedre 🙂

Anonymkode: a1983...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var deprimert i hele fjor, begynner endelig å se noen lysglimt i livet. Men da det sto på som verst, trodde jeg mye rart. F.eks at alle hatet meg. At de på jobb baksnakket meg i mitt sykefravær, spredte rykter om meg til andre etater om hvor udugelig jeg er. At jeg aldri egentlig har vært noe god på jobben min, at jeg ikke egner meg til noe. At jeg ikke har noen personlige egenskaper.

Jeg var overbevist om at nabolaget fryste meg og familien ut fordi jeg er et menneske ingen kan like. Jeg trodde at de som ga uttrykk for vennlighet, prøvde å svindle meg på noe vis. For jeg var ikke verdt å like. 

Verst var ideene om at de to spontanabortene jeg opplevde under depresjonen, skjedde fordi jeg er et fælt, degenerert menneske. 
 

Skumle tanker som innmari lett fikk fotfeste, og som lot seg forsterke ved at jeg tok alle små tegn som bekreftelse på mistankene mine. 

Anonymkode: ab477...25a

Off, desse tankene altso! Håper mine også går over etterkvart! Vanskelig å ha det slik 😭

Anonymkode: a1983...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært deprimert i omlag 20 år, svært få oppturer i løpet av denne perioden, bortsett fra en stund før barnet mitt ble født. Trodde jeg var frisk, men så ble jeg slått ned igjen et år etter hun ble født. Jeg tenker tanker om at alle ville hatt det bedre uten meg. For meg er det et faktum og ikke bare en fantasi depresjonen får meg til å tenke. Jeg tror aldri jeg vil bli bedre, i og med at depresjonen har vært så aktuelt nesten hele livet mitt og jeg har gått årevis i behandling og terapi uten at det hjelper. Medisiner hjelper heller ikke. Føler meg fanget. Jeg tenker ofte at jeg fortjener ikke ditt eller datt, jeg fortjener kun det verste. Et konkret eksempel er at jeg ikke fortjener luft fordi jeg bruker opp lufta til noen som er bedre enn meg. Helt syke tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheik skrev (2 timer siden):

Har vært deprimert i omlag 20 år, svært få oppturer i løpet av denne perioden, bortsett fra en stund før barnet mitt ble født. Trodde jeg var frisk, men så ble jeg slått ned igjen et år etter hun ble født. Jeg tenker tanker om at alle ville hatt det bedre uten meg. For meg er det et faktum og ikke bare en fantasi depresjonen får meg til å tenke. Jeg tror aldri jeg vil bli bedre, i og med at depresjonen har vært så aktuelt nesten hele livet mitt og jeg har gått årevis i behandling og terapi uten at det hjelper. Medisiner hjelper heller ikke. Føler meg fanget. Jeg tenker ofte at jeg fortjener ikke ditt eller datt, jeg fortjener kun det verste. Et konkret eksempel er at jeg ikke fortjener luft fordi jeg bruker opp lufta til noen som er bedre enn meg. Helt syke tanker.

Ikke bra! Har du prøvd ect eller ketamin behandling? Tankene kan være helt syke ja, utrolig hva man kan lage til opp i hodet!

Anonymkode: a1983...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke bra! Har du prøvd ect eller ketamin behandling? Tankene kan være helt syke ja, utrolig hva man kan lage til opp i hodet!

Anonymkode: a1983...b60

Nei, det har aldri blitt tatt opp av legen eller mine behandlere, så har ikke hørt om det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. At jeg er ødelagt. At ingen er glad i meg. At livet aldri blir bedre. 

Men helt ærlig, dette er jo sant. Ikke pga depresjon. 

Anonymkode: 7f768...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheik skrev (5 timer siden):

Nei, det har aldri blitt tatt opp av legen eller mine behandlere, så har ikke hørt om det før.

Seriøst? Merkelig! Google det! Og ta det opp med legen din. 

Anonymkode: a1983...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hm. At jeg er ødelagt. At ingen er glad i meg. At livet aldri blir bedre. 

Men helt ærlig, dette er jo sant. Ikke pga depresjon. 

Anonymkode: 7f768...005

Garantert noen som er glad i deg ❤️

Anonymkode: a1983...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At dette er akkurat hva jeg fortjener, jeg klarer alltid å lage krøll på et eller annet vis. Dagene flyr avgårde i en tåke av å prøve å holde mann, barn, sjef, og til en viss grad svigermor noenlunde fornøyde. (Hvilket jeg selvsagt aldri klarer, da svigermor ønsker en forlengelse av seg selv og mannen ikke vil ha en jevngammel versjon av sin mor, blant annet.) 

Anonymkode: 6299a...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...