Gå til innhold

Hjelp! Valpen knurrer når jeg løfter den


Nimbus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lawyam skrev (11 minutter siden):

Han prøver seg. Du må ikke la han vinne. Vis hvem som er sjefen. 

Over en 11 uker gammel valp? Det blir som å skulle "sette på plass" en baby som griner fordi den ikke har fått sovet nok 😅

Anonymkode: 83fb7...a9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Over en 11 uker gammel valp? Det blir som å skulle "sette på plass" en baby som griner fordi den ikke har fått sovet nok 😅

Anonymkode: 83fb7...a9e

Jeg mente ikke du skulle kjefte eller noe, men ikke vise du er redd. Du er sjefen. Han skal ikke lære seg at knurring mot deg er ok oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever at valper som gjør sånt, ikke får nok ro og hvile.

 Må du flytte den når den har sovnet og den knurrer - prat bare helt rolig, fortsett med det du gjør ( altså flytt valpen) å overhør knurringen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selv om du ikke ser det så sitter jeg her og himler med øynene over dine innlegg....  Valper har du ikke greie på og bør derfor ikke gi råd til andre (og det hjelper ikke selv om du driver med oppdrett av en eller annen helt eksepsjonell rase... 😂)

Anonymkode: 844bf...0fc

God bedring til deg 🤞😊

Anonymkode: a8752...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (6 timer siden):

Jeg mente ikke du skulle kjefte eller noe, men ikke vise du er redd. Du er sjefen. Han skal ikke lære seg at knurring mot deg er ok oppførsel. 

Joda, knurring og biting er lov og heeelt vanlig skjønner du 🤣🙄

Anonymkode: a8752...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

hvis du setter den ned når han knurrer så lærer du den jo at han kan knurre så slipper han og bli løftet. Du får heller lære den at den ikke har noe valg og knurring er ikke greit

Anonymkode: 4fad8...d0e

 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

når han knurrer blir du redd og setter han ned igjen? ville bare løftet den uansett og vis han knurrer så sier du strengt nei.

 

Anonymkode: 4fad8...d0e

 

Lawyam skrev (8 timer siden):

Han prøver seg. Du må ikke la han vinne. Vis hvem som er sjefen. 

Hvis man sier nei når hunden bruker sine signaler kan det føre til at den ikke tør å bruke sine signaler senere, og heller biter med en gang. 
 

Ts, prøv å vekk den rolig. Bruk litt tid, ikke bare løft den opp. Den kan også bli redd hvis du kommer mens den sover.
 

Det er også HELT normalt at små valper biter.

Anonymkode: 67ba4...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jaja, lykke til. Glad jeg har oppdrett av en rase som aldri har knurret /bitt når man løfter den. Stor som liten. Da mener jeg aldri.. Surmuler/gjesping ja.. Men knurring nei. Men er kanskje vanlig for de mindre rasene som jeg tipper dette er 🙄

Anonymkode: a8752...4ac

Spenstig måte å fortelle oss at du aldri har hatt valp før. Ingen som faktisk har eid (eller bare truffet i forbifarten for den saks skyld) en 11 uker gammel valp påstår at det er unormalt at den biter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jaja, lykke til. Glad jeg har oppdrett av en rase som aldri har knurret /bitt når man løfter den. Stor som liten. Da mener jeg aldri.. Surmuler/gjesping ja.. Men knurring nei. Men er kanskje vanlig for de mindre rasene som jeg tipper dette er 🙄

Anonymkode: a8752...4ac

Jeg kan komme hjem til deg. Når du sover, skal jeg plutselig dytte/løfte i deg. Helt villkårlig. Ikke kom her og si at du ikke ville vært var, hatt dårlig søvn og tillitsproblemer.... 

Du har fått gode råd tidligere om å først våkne valpen, deretter løfte den opp. 

Anonymkode: d43a9...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hunderase er det? Enkelte hunder liker ikke å bli løftet, vår siste hund mislikte dette hele livet, mens den forrige elsket det.

Anonymkode: cd648...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...