Gå til innhold

Hvis en i forholdet ikke vil gifte seg...den andre vil være gift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes også det er rart at du skriver at du ikke vil være ugift, som om det å være gift i seg selv nærmest er større mål enn å være med den man elsker. Her synes jeg helt ærlig at det høres ut som du har feil prioriteringer.

Anonymkode: 1e6c1...3e0

Så kjipt det må være å være fange av sin egen kultur, slave av A4-tankegangen. Ikke klare å tenke ut av boksen. Ikke evne å forestille seg noe annet enn det man er vant med.

Skjønt, det er kanskje greit at vi har noen sånne også, så kan dere grave grøft hele livet, og være fullstendig tilfreds med det livet der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du nesten vurdere hva som er viktigst.

Å være gift, eller å være sammen med en du elsker.

Jeg ønsket å gifte meg med mannen, og det gjorde jeg, men om han ikke ønsket å gifte seg ville jeg blitt hos han.

Helt ærlig tenker jeg at kjærlighet mellom dere ikke kan være fantastisk om du vurderer å gjøre det slutt pga dette. Men hvert til sitt, kun du kan avgjøre dette :) jeg ville heller hatt et godt samliv enn et dårlig ekteskap.

Anonymkode: 6fd95...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så rart en god del ikke vil gifte seg. Vi treffer ofte partnerne våre litt senere i livet nå enn vi gjorde tidligere. Ulempen er at man har bedre oversikt over hverandres økonomi. Dette sammenholdt med at det er et faktum at over halvparten av alle forhold ikke varer livet ut, gjør at mange ikke vil gifte seg. Tjener man en del mer enn partneren, kommer man ofte mye dårligere ut av en skilsmisse enn et samlivsbrudd. Derfor velger en del å ikke gifte seg. Mitt inntrykk er for øvrig at veldig mange kvinner som tjener bra er mer opptatt av dette enn menn dom tjener bra. Mulig det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ekteskapet er en latterlig foreldet småborgelig institusjon. Juridisk kan man regulere samlivet - og evt samlivsbrudd - akkurat som man måtte ønske uten å gifte seg.

Anonymkode: 81c06...51d

Nei, du klarer ikke å regulere alt like bra i alle tilfeller. Uskifte er bedre regulert for gifte enn det man kan avtale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å være gift, eller å være sammen med en du elsker.

Hvorfor mener du det er en forskjell?

Hva er din definisjon av kjærlighet?

Tror du virkelig at alle har den samme definisjonen som deg?

Gjennom alle tider? Og i alle land og kulturer?

Eller antar du bare at alle her inne er like trangsynte som deg? 

Anonymkode: 2321d...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han hadde vært klokkeklar på at ekteskap ikke var noe for han fra dag 1, så hadde jeg nok lagt saken død. Hvis det derimot var sånn som i mange tråder her at han først snakka varmt om ekteskapet for så å gå tilbake på det så hadde jeg tatt det som et tegn på lunkenhet mot meg som person, samme hvordan han hadde prøvd å lagt det fram.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (17 timer siden):

Om det å være gift er viktigere for deg enn personen så er det noe veldig feil i mine øyne.

Helt enig. En må bare respektere at den ene ikke ønsker å gifte seg. Dessuten er det dyrt og. Hvis du absolutt må ha en ring så kan du vel kjøpe en å ha på fingeren lissom. Er jo egentlig ikke verre enn det hvis en tenker enkelt. Elsker du personen så får det være nok syns jeg da. Vet av mange som har levd et helt liv uten å være gift. Det har da gått så godt atte. Bare skriv en god samboer kontrakt istedet så er man like langt egentlig. 

Anonymkode: 4a0ee...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som en du burde gifte deg med uansett når det ikke skal mer til før du revurderer forholdet.

Anonymkode: 7cc1d...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 Dessuten er det dyrt og. 

Anonymkode: 4a0ee...c09

Det er helt gratis, både å gifte seg og å skille seg, i Norge. 

Anonymkode: 296f9...eb3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (56 minutter siden):

Det er egentlig ikke så rart en god del ikke vil gifte seg. Vi treffer ofte partnerne våre litt senere i livet nå enn vi gjorde tidligere. Ulempen er at man har bedre oversikt over hverandres økonomi. Dette sammenholdt med at det er et faktum at over halvparten av alle forhold ikke varer livet ut, gjør at mange ikke vil gifte seg. Tjener man en del mer enn partneren, kommer man ofte mye dårligere ut av en skilsmisse enn et samlivsbrudd. Derfor velger en del å ikke gifte seg. Mitt inntrykk er for øvrig at veldig mange kvinner som tjener bra er mer opptatt av dette enn menn dom tjener bra. Mulig det er feil.

Dette ordnes enkelt med en ektepakt.

Anonymkode: 6fd95...bb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gifte meg, han ville ikke.

Han ville ha barn, jeg ville ikke.

Så datet vi i 4 år og jeg innså at jeg kanskje hadde fått lyst på barn..

Han kom frem til at hvis vi skulle ha barn var det fint med felles etternavn. Og at det jo var en mye større greie å få barn enn å bli gift. Skilt kan man bli og aldri se hverandre igjen. Barn knytter oss sammen for alltid. 

Etter giftemål lurte han på hvorfor han ikke hadde fridd før. ELSKER å omtale meg som kona, og elsker at ringen er en god måte å unngå kleine situasjoner med damer som tror han flørter bare fordi han er utadvent.

Hadde han sagt han ikke ville bindes pga tull hadde jeg stukket. Han hadde bare aldri tenkt så mye på det, og trodde det måtte være en fest med 200 gjester på 🤣

Anonymkode: 3c270...383

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette ordnes enkelt med en ektepakt.

Anonymkode: 6fd95...bb1

Men hva er poenget med å gifte seg da om man ikke gjør det av religiøse grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville gifte meg, han ville ikke.

Han ville ha barn, jeg ville ikke.

Så datet vi i 4 år og jeg innså at jeg kanskje hadde fått lyst på barn..

Han kom frem til at hvis vi skulle ha barn var det fint med felles etternavn. Og at det jo var en mye større greie å få barn enn å bli gift. Skilt kan man bli og aldri se hverandre igjen. Barn knytter oss sammen for alltid. 

Etter giftemål lurte han på hvorfor han ikke hadde fridd før. ELSKER å omtale meg som kona, og elsker at ringen er en god måte å unngå kleine situasjoner med damer som tror han flørter bare fordi han er utadvent.

Hadde han sagt han ikke ville bindes pga tull hadde jeg stukket. Han hadde bare aldri tenkt så mye på det, og trodde det måtte være en fest med 200 gjester på 🤣

Anonymkode: 3c270...383

I hvilke verden flørter ikke gifte folk? Og ringen er mer et tegn for en del folk om at her er det en som har like mye eller mer å tape på at dette blir avslørt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

I hvilke verden flørter ikke gifte folk? Og ringen er mer et tegn for en del folk om at her er det en som har like mye eller mer å tape på at dette blir avslørt som meg.

I min verden flørter ingen opptatte.

Kan det hende at vi bor i ulike verdener, har ulik moral, ulike verdier, ulik grad av innsikt, kort fortalt; er ulike?

Wow, bombesjokk, ser for meg at hjernen til den jevne småborgerlige trangsynte KG-bruker sprenges ved tanken på at ikke alle er nøyaktig som de selv. 

Anonymkode: 2321d...ef4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I min verden flørter ingen opptatte.

Kan det hende at vi bor i ulike verdener, har ulik moral, ulike verdier, ulik grad av innsikt, kort fortalt; er ulike?

Wow, bombesjokk, ser for meg at hjernen til den jevne småborgerlige trangsynte KG-bruker sprenges ved tanken på at ikke alle er nøyaktig som de selv. 

Anonymkode: 2321d...ef4

Vi lever i samme verden. En verden der ca. 50% er utro. Tror du at disse 50% utelukkende er folk du ikke kjenner? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (1 minutt siden):

Vi lever i samme verden. En verden der ca. 50% er utro. Tror du at disse 50% utelukkende er folk du ikke kjenner? 

Det må du gjerne innbille deg. Det vil si, jeg antar at du ikke evner å forestille deg noe annet.

Anonymkode: 2321d...ef4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må du gjerne innbille deg. Det vil si, jeg antar at du ikke evner å forestille deg noe annet.

Anonymkode: 2321d...ef4

Det er vel mer de som tror ingen er utro som er den som blir overrasket av hvordan det er. Selv prester er jo utro mot partneren sin, så det skjer i alle samfunnslag.

Men lykke til inni naivitet-bobla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (46 minutter siden):

Det er vel mer de som tror ingen er utro som er den som blir overrasket av hvordan det er. Selv prester er jo utro mot partneren sin, så det skjer i alle samfunnslag.

Men lykke til inni naivitet-bobla:

Takk takk.

Lykke til med megalomanien.

Anonymkode: 2321d...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk takk.

Lykke til med megalomanien.

Anonymkode: 2321d...ef4

Snarere du som er der. Det er ikke jeg som opphøyer meg selv til å være den som lever i et ideelt forhold.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...