Gå til innhold

Dødfødt å sjekke alene på byen?

Anbefalte innlegg

Ruffe90

Hei!

Nysingel mann (32) her. Har stort sett hele mitt voksne liv vært i langvarige forhold, og har lite erfaring med å sjekke opp andre på byen - nærmere bestemt på byen i Oslo. Jeg har en god omgangskrets og et godt sosialt nettverk, men langt på vei de fleste har enten barn eller samboer, som gjør at de sjelden eller aldri tar seg en tur på byen. 

Jeg er (i all beskjedenhet) en sosialt oppegående mann, med greit utseende, men er veldig nervøs for å dra ut på byen alene. Spørsmålet mitt er egentlig om det er dødfødt å stikke ut alene en fredag eller lørdag kveld å sjekke opp noen? Virker man mer normal om man drar på byen sammen med en kompis eller en kompisgjeng? Jeg har egentlig ikke problemer med å snakke med nye mennesker, men vil jo ikke framstå creepy fordi jeg er på byen alene, hvis dere skjønner. 

Dette er noe jeg synes er fryktelig vanskelig, så alle tilbakemeldinger mottas med større takk enn du kan ane :)

Hilsen Ruffe 

Endret av Ruffe90
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

visp

Jenter har et innebygd alarmsystem for menn som sirkulerer rundt alene på sånne steder. så jeg vil tro du lykkes bedre med nettdating. Men om du går ut med venner og tilfeldig snakker til en på et utested så går ikke alarmen av.

Det beste er om det skjer "tilfeldig". Du burde heller gjøre noe hobbygreier eller noe som er naturlig at man gjør med andre mennesker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Bare gjør det! Synes det er modig og tøft når menn tør dette alene 👍 Du har ingenting å tape 😄

Anonymkode: b569b...f0d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Påkrevd
Ruffe90 skrev (2 minutter siden):

Hei!

Nysingel mann (32) her. Har stort sett hele mitt voksne liv vært i langvarige forhold, og har lite erfaring med å sjekke opp andre på byen - nærmere bestemt på byen i Oslo. Jeg har en god omgangskrets og et godt sosialt nettverk, men langt på vei de fleste har enten barn eller samboer, som gjør at de sjelden eller aldri tar seg en tur på byen. 

Jeg er (i all beskjedenhet) en sosialt oppegående mann, med greit utseende, men er veldig nervøs for å dra ut på byen alene. Spørsmålet mitt er egentlig om det er dødfødt å stikke ut alene en fredag eller lørdag kveld å sjekke opp noen? Virker man mer normal om man drar på byen sammen med en kompis eller en kompisgjeng? 

Dette er noe jeg synes er fryktelig vanskelig, så alle tilbakemeldinger mottas med større takk enn du kan ane :)

Hilsen Ruffe 

Ting skjer stort sett av seg selv når man ikke prøver for hardt. Å gå ut for å sjekke opp folk kan fort ende i noe som blir oppfattet som ufrivillig desperat oppførsel. Du får stort sett bedre opplevelser fra relasjoner som ikke starter med et dårlig ligg med en drita og svett partner en sen fredagsnatt. Om man kan gå på byen alene? Javisst, men åler du deg fra bord til bord mens du prøver å imponere damene, er jeg redd taxisjåføren blir ditt eneste selskap på vei hjem😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ruffe90

Gode innspill, det setter jeg pris på! 

Man blir jo litt i villrede for hvor (og hvordan) man kan møte folk, foruten nettdating. Jeg ser at folk anbefaler en å bli med på litt aktiviteter hvor begge kjønn er med, men samtidig er det jo litt begrenset for hvor mange dansekurs, klatrekurs etc. man rekker å henge seg med på. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GrønnNellik68

Tror en får litt sånn angst for å gå ut alene hvis en ikke har gjort det på lenge. Da jeg var 25 gikk jeg ofte ut alene for alle mine venninner hadde da funnet seg karer og full fart med sambo og aldri tid til meg. Så da dro jeg ut mye alene.  Nå hadde jeg syntes det var dritskummelt. Men tror etter en øl eller to så skulle det ha gått veldig greit. Blir jo halvfull etter en halvliter. Men sjekke i beruset tilstand kan jo være litt risky... de fleste blir fine da gitt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

irkan90

Var ute på byen i høst alene. Endte med at en dame jeg hadde hatt øyekontakt med kom bort til meg og, uten å si noe som helst, tok tak og begynte å kline med meg.

Grreat success 👍🏻👍🏻

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 hours ago, visp said:

Jenter har et innebygd alarmsystem for menn som sirkulerer rundt alene på sånne steder. så jeg vil tro du lykkes bedre med nettdating. Men om du går ut med venner og tilfeldig snakker til en på et utested så går ikke alarmen av.

Det beste er om det skjer "tilfeldig". Du burde heller gjøre noe hobbygreier eller noe som er naturlig at man gjør med andre mennesker.

Tull og tøys. Hadde jeg ikke dratt på byen alene for noen år siden hadde jeg ikke vært pappa i dag. Jeg betviler ikke at noen kvinner er rare nok til å reagere negativt på at noen er alene på byen, for enkelte kvinner reagerer jo på absolutt hva det skal være, men det er da slett ikke uvanlig å møte noen  når man ikke er opptatt med å underholde en hel gjeng fra før.

Anonymkode: 15f2c...4c4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det beste er å gå ut med andre kvinner.

Anonymkode: 31ded...071

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg går ofte ute alene, men uten intensjon om å treffe noen. Gjør det for min egen del, fordi jeg synes det er hyggelig å se mennesker. Likevel er det alltid en eller annen jeg kommer i prat med. Er kvinne, om det har noe relevans

Anonymkode: 92c46...c19

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er kvinne, om det har noe relevans

Neppe… er du serr?

Anonymkode: 1e8a9...e33

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tror ikke det funker for menn å gå ut alene dessverre. For kvinner funker det nok, men alt funker for kvinner strengt tatt 😅

Tror damer aner lav sosial status om du er alene

Anonymkode: 8f3a7...e3f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er kvinne i 30 årene som har blitt sjekket opp av menn som er alene på byen i Oslo. Har ikke hatt noe midre interesse for disse enn de menn som kommer med andre. 
Det er mer hvordan du er som person. At du er fornuftig og hyggelig å snakke med. 
Det kan du absolutt gjøre. 
Det som er utfordringen nå, er at man må sitte på en plass, tror jeg. Lettere når man kan sirkulere i lokalet og henge i baren

Anonymkode: 90afe...96a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
visp skrev (3 timer siden):

Helt uenig i dette. Jeg synes det er kult med folk som er ute alene. Modig gjort, og et friskt pust. Er det noen jeg synes er kjekk har det også hendt jeg faktisk har gått bort og sagt hei også :)

Anonymkode: 5c15a...2f4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
visp skrev (10 timer siden):

For noen kvinner stemmer nok dette, men langt i fra alle. Jeg traff eksen da jeg gikk alene på bar, null problem det.

Og noen kvinner er rare, må jeg si. Alt som skiller seg litt fra A4 formen er skummelt og må unngås eller prates ned.

Anonymkode: 3c997...40f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvis mannen ser og oppfører seg normalt er det ingen problem at han er alene. Synes faktisk det viser karakter. Stort pluss at han ikke er avhengig av andre for å gjøre det han vil. 

Anonymkode: b226d...679

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Traff en kjekk fyr som kom alene inn på et utested. Vi fikk øyekontakt rett etter at han hadde hengt fra seg jakken, og da var det gjort. Han ble med meg hjem, og 16 år senere er vi fortsatt sammen. 

Resten av gjengen hans var spredt litt rundt omkring på byen, og jeg er glad han ikke hadde dem rundt seg. En gjeng med fem-seks fulle menn ødelegger litt for han ene fyren som kanskje bare ville finne kjærligheten. Veldig glad min mann var alene den dagen ❤

Anonymkode: dcf9b...d55

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Majer

Det spørs om du møter de skarpeste knivene på byen nå under en pandemi, men generelt er byen et greit sted å sjekke alene. Det krever en del jobbing for du må unngå å bli han som bryter inn i store grupper og ødelegger stemningen eller står ved veggen og ser på dansegulvet. Det første du bør gjøre er å bli litt kjent med de som jobber der. Det gir deg sosial validering. Når du har gjort det bør du se deg ut plasser det kan være lurt å møte damer. For å være sikret at du ser alle damene bør du bruke tid der alle går. Det beste eksempelet på det er toalettet. Det skapes en flaskehals der hvor du har en del muligheter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
20 minutter siden, Majer said:

Det spørs om du møter de skarpeste knivene på byen nå under en pandemi, men generelt er byen et greit sted å sjekke alene. Det krever en del jobbing for du må unngå å bli han som bryter inn i store grupper og ødelegger stemningen eller står ved veggen og ser på dansegulvet. Det første du bør gjøre er å bli litt kjent med de som jobber der. Det gir deg sosial validering. Når du har gjort det bør du se deg ut plasser det kan være lurt å møte damer. For å være sikret at du ser alle damene bør du bruke tid der alle går. Det beste eksempelet på det er toalettet. Det skapes en flaskehals der hvor du har en del muligheter. 

Shit, dette var altfor gjennomtenkt! 😅 

Anonymkode: b226d...679

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Archer
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Traff en kjekk fyr som kom alene inn på et utested. Vi fikk øyekontakt rett etter at han hadde hengt fra seg jakken, og da var det gjort. Han ble med meg hjem, og 16 år senere er vi fortsatt sammen. 

Resten av gjengen hans var spredt litt rundt omkring på byen, og jeg er glad han ikke hadde dem rundt seg. En gjeng med fem-seks fulle menn ødelegger litt for han ene fyren som kanskje bare ville finne kjærligheten. Veldig glad min mann var alene den dagen ❤

Anonymkode: dcf9b...d55

"Cock-blockers" er jo bare kjipt å være med.. så det beste er jo å dra ut alene👍, skjønner ikke hvorfor det skall være så rart🤷‍♂️ 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...