Gå til innhold

Føler meg ensom og syk etter utroskap.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vet ikke. Jeg føler meg bare som en dårlig mamma. Aller helst ønsker jeg at han flytter og lar meg og barna bo her. 

Anonymkode: 3763f...3bf

Har du råd til å beholde huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virrevirrevapp skrev (2 timer siden):

Har du råd til å beholde huset?

Ja. Men han vil ikke flytte. Han sier han ikke har råd til å finne seg noe eget før tidligst sommeren. 

Anonymkode: 3763f...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja. Men han vil ikke flytte. Han sier han ikke har råd til å finne seg noe eget før tidligst sommeren. 

Anonymkode: 3763f...3bf

Han kan leie! Få ham ut! Finn ut hvilke muligheter du har. 

Anonymkode: 97970...6f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra med en gang, vis han at du ikke kan tråkkes på.

og hva angår ungene så er de ikke sprø kjeks som vil være ødelagt for livet pga du stikker fra far. Vær heller tøffe mamma som viser at man ikke finner seg i dritt.

Anonymkode: 3685a...238

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 23.11):

Er det mulig!? Han må jo være blottet for empati! 

Du skal begynne å tenke på deg selv. Og på barna dine. Dette skal du komme deg igjennom! Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 0d629...177

Hvordan skal han vise at han er lei seg? Han er kanskje veldig lei seg innvendig, og klarer ikke å formidle dette?

Jeg er slik ar jeg bearbeider alt innvendig og klarer ikke å sette ord på hvordan jeg har dummet meg ut. 

Anonymkode: be05f...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan skal han vise at han er lei seg? Han er kanskje veldig lei seg innvendig, og klarer ikke å formidle dette?

Jeg er slik ar jeg bearbeider alt innvendig og klarer ikke å sette ord på hvordan jeg har dummet meg ut. 

Anonymkode: be05f...c0e

Jaja, da passer man ikke til å være i forhold, om man er flerfoldige ganger utro og ikke viser anger. 

Anonymkode: 235d9...a5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får selge huset og flytte fra hverandre, ikke fortsett å tortuerer deg selv for praktiske årsaker

Anonymkode: ccf1c...b7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja. Men han vil ikke flytte. Han sier han ikke har råd til å finne seg noe eget før tidligst sommeren. 

Anonymkode: 3763f...3bf

OK, hvis du orker å holde ut til sommeren foreslår jeg at forteller omgivelsene at det er slutt og at dere bor sammen av praktiske grunner til sommeren, da skal han flytte. Si det gjerne i hans påhør også. Og vær konsekvent og snakk om "Når du flytter ut" "Når han flytter ut", forklar det til barna også at pappa flytter ut til sommeren. Og så planlegger du masse hyggelig uten han dette halvåret.

Jeg mistenker nemlig at han er så ufattelig enkel at han tenker at hvis han bare utsetter det så går det over av seg selv, du glemmer og han kan holde på som før.

(Men jeg forstår deg godt om du heller vil bryte med en gang.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan skal han vise at han er lei seg? Han er kanskje veldig lei seg innvendig, og klarer ikke å formidle dette?

Jeg er slik ar jeg bearbeider alt innvendig og klarer ikke å sette ord på hvordan jeg har dummet meg ut. 

Anonymkode: be05f...c0e

Han kan i det minste være ydmyk. Han har ikke engang sagt unnskyld til meg direkte, kun på tekstmelding! Hvor latterlig er ikke det? Han er bare feig. 

NymeriaRhoynar skrev (11 timer siden):

OK, hvis du orker å holde ut til sommeren foreslår jeg at forteller omgivelsene at det er slutt og at dere bor sammen av praktiske grunner til sommeren, da skal han flytte. Si det gjerne i hans påhør også. Og vær konsekvent og snakk om "Når du flytter ut" "Når han flytter ut", forklar det til barna også at pappa flytter ut til sommeren. Og så planlegger du masse hyggelig uten han dette halvåret.

Jeg mistenker nemlig at han er så ufattelig enkel at han tenker at hvis han bare utsetter det så går det over av seg selv, du glemmer og han kan holde på som før.

(Men jeg forstår deg godt om du heller vil bryte med en gang.)

Jeg tror det er nøyaktig slik han tenker. At det med tiden skal «gå over». 

Anonymkode: 3763f...3bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var sikkert veldig lei seg da han lå å knadde og sugde på puppene til en annen mens kukken gitt inn og ut i musa hennes, klemte på rumpa hennes og hadde deilig sex bak din rygg. Våkn opp kvinnfolk. Han er SYK og han eier ikke empati. Han er farlig for psyken din og vil drive deg til galskap. 

Anonymkode: 8137c...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for en kvalm fyr! Det verste er at de fleste menn er utro.

Anonymkode: 8137c...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 20.15):

Typisk cluster B

du har det bedre uten

Anonymkode: 21139...ab3

Kanskje du burde utdype. Ikke alle forstår at du beskriver personlighetsforstyrrelse.

 

Anonymkode: f2f9f...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 22.54):

Ja. Men han vil ikke flytte. Han sier han ikke har råd til å finne seg noe eget før tidligst sommeren. 

Anonymkode: 3763f...3bf

Har han råd til å beholde huset da? Visst ikke har han ingenting der å gjøre! Han kan ikke påberope seg retten til å bo i kollektiv med deg slik det passer han.

Anonymkode: 54e64...317

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NymeriaRhoynar skrev (23 timer siden):

OK, hvis du orker å holde ut til sommeren foreslår jeg at forteller omgivelsene at det er slutt og at dere bor sammen av praktiske grunner til sommeren, da skal han flytte. Si det gjerne i hans påhør også. Og vær konsekvent og snakk om "Når du flytter ut" "Når han flytter ut", forklar det til barna også at pappa flytter ut til sommeren. Og så planlegger du masse hyggelig uten han dette halvåret.

Jeg mistenker nemlig at han er så ufattelig enkel at han tenker at hvis han bare utsetter det så går det over av seg selv, du glemmer og han kan holde på som før.

(Men jeg forstår deg godt om du heller vil bryte med en gang.)

Ikke gjør dette!

 

Anonymkode: 54e64...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (På 14.1.2022 den 20.59):

Ungene tåler fint å flytte tilbake dit dere kom fra, med deg.

Mye bra i det innlegget du skrev, men dette vet du bare ikke. Unger er forskjellige, og det er barn som er veldig var, sensitiv og følsom for forandringer. Ja, dette er kanskje tilbake hvor de kom fra, men barnet kan ha brukt all energi for å flytte ene veien, og kan mentalt sett være helt utslitt av det. 

Anonymkode: a80a4...1c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 18.22):

Jeg føler at jeg visner innvendig. 
Samboeren min, og faren til barnet mitt, var utro. Han løy om det lenge, til tross for at jeg «visste» det. Han innrømmet etter litt tid. 
Jeg prøvde å tilgi han siden vi nettopp hadde kjøpt hus og skulle flytte. 
 

Vi flyttet og jeg trodde ting gikk bedre. Bare en kort uke etter at vi flyttet oppdaget jeg at han hadde vært utro på nytt. 
 

Nå føler jeg meg låst, stuck, ensom og syk. Jeg kan ikke dra ungene vekk herfra igjen etter å nettopp ha flyttet og han vil ikke dra heller. 
 

Jeg orker ikke mat, får ikke sove, føler jeg bare visner. Mens han bare later som ingenting og virker upåvirket. 
Jeg hater livet mitt. 

Anonymkode: 3763f...3bf

Jeg har også følt meg syk og ensom etter utroskap, men antibiotika og øl hjalp meg videre i livet. (en spøk) 

Kan du ikke bare finne en leilighet på samme sted, og ta ungene dit? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nok et litt annet utgangspunkt enn andre her, for jeg har tilgitt utroskap selv. Det aller viktigste hvis man skal tilgi er at han skjønner tegninga. Det vil si at om det skjer 1 gang til så er det over, uansett forklaring. Det er også et must at han søker hjelp til hvorfor han er utro, skal man stoppe et mønster så må du finne ut hvorfor du har dette mønsteret.

Får sikkert pes for å skrive dette, men her i gården tok han seg sammen, og i dag stoler jeg fullt og helt på han igjen. Mener ikke at du skal tilgi han trådstarter, men dersom du gjør det, vært tydelig på hva som gjelder fra nå av.

Anonymkode: dbdd7...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Mye bra i det innlegget du skrev, men dette vet du bare ikke. Unger er forskjellige, og det er barn som er veldig var, sensitiv og følsom for forandringer. Ja, dette er kanskje tilbake hvor de kom fra, men barnet kan ha brukt all energi for å flytte ene veien, og kan mentalt sett være helt utslitt av det. 

Anonymkode: a80a4...1c3

Det er nettopp dette som er en del av problemet, det ene barnet vårt takler forandringer ekstremt dårlig. Altså ikke bare nye steder, men også nye hus og lignende. Barnet er under utredning. Alt dette vet jo faren, allikevel velger han altså å bevisst ødelegge og skape mer uro for barnet. Det er egentlig det som sårer meg aller mest. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har nok et litt annet utgangspunkt enn andre her, for jeg har tilgitt utroskap selv. Det aller viktigste hvis man skal tilgi er at han skjønner tegninga. Det vil si at om det skjer 1 gang til så er det over, uansett forklaring. Det er også et must at han søker hjelp til hvorfor han er utro, skal man stoppe et mønster så må du finne ut hvorfor du har dette mønsteret.

Får sikkert pes for å skrive dette, men her i gården tok han seg sammen, og i dag stoler jeg fullt og helt på han igjen. Mener ikke at du skal tilgi han trådstarter, men dersom du gjør det, vært tydelig på hva som gjelder fra nå av.

Anonymkode: dbdd7...25b

Jeg har allerede tilgitt han før. Jeg klarer heller ikke å stole på han igjen når han sier at grunnen til at han er utro er fordi han ikke klarer å la være. Han vet ikke hvorfor han gjør det, han bare klarer ikke å la være. 
Jeg har foreslått terapi, men han synes det er flaut å gå til psykolog, det vil han ikke. 
Vi skulle prøve parterapi etter forrige gang han var utro, men han ble bare med en gang før han sa at det var meningsløst. 

Anonymkode: 3763f...3bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 23.02):

Han sier han er lei seg og at han er en idiot, men han viser det ikke. Han er i vanlig humør, gjør de vanlige tingene osv. Han ser ikke påvirket ut i det hele tatt. 
Han mener vi skal gå i parterapi og snakke om det, og at jeg bare må begynne å stole på han… 

Anonymkode: 3763f...3bf

Han kan ryke og reise til h....... Din godhet misbrukte han!  Du skal bare ikke stole et minutt lenger på den mannen. Det sier jeg som mann selv. Det du nå skal gjøre er å samle krefter og få psyken din opp å gå igjen. Så skal du lete etter et nytt sted der du og dine barn sammen kan slå rot og trives. Ikke ha noe kontakt med den mannen utover det som har med barna å gjøre. Du må ikke være i dette forholdet "for barna sin del", det stikk motsatte skjer og du blir ødelagt sammen med denne drittsekken og det går ut over barna garantert! Barna trenger en ansvarlig, god, glad og sterk mor. Det blir du aldri innenfor de 4 veggene med denne svikeren her.

Ja så blir det litt turbulent for alle noen måneder, så går det seg til. Mye verre at det blir turbulent hele tiden i 2 år fremover til du er utkjørt og ikke klarer mer. Det vil gå fullstendig ut over barna dine.

Hvile litt, tenk ut en plan og sørg for at han drittsekken skal få betale for dette her, og være med å understøtte barna sine økonomisk på alle plan. Ut over dette ikke ha noe med han å gjøre en samvær med barna innen for den avtalen som gjøres om dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er nettopp dette som er en del av problemet, det ene barnet vårt takler forandringer ekstremt dårlig. Altså ikke bare nye steder, men også nye hus og lignende. Barnet er under utredning. Alt dette vet jo faren, allikevel velger han altså å bevisst ødelegge og skape mer uro for barnet. Det er egentlig det som sårer meg aller mest. 

Jeg har allerede tilgitt han før. Jeg klarer heller ikke å stole på han igjen når han sier at grunnen til at han er utro er fordi han ikke klarer å la være. Han vet ikke hvorfor han gjør det, han bare klarer ikke å la være. 
Jeg har foreslått terapi, men han synes det er flaut å gå til psykolog, det vil han ikke. 
Vi skulle prøve parterapi etter forrige gang han var utro, men han ble bare med en gang før han sa at det var meningsløst. 

Anonymkode: 3763f...3bf

Ikke la psykolog/parterapi/det å finne ut hvorfor han holder på slik være opp til han. Dette må du kreve av han! Det er noe han er nødt til å gjøre for å ordne opp i dette. 

Anonymkode: dbdd7...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...