Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjeder meg så mye hjemme. Føler ikke at vi har noe å snakke om, gjøre. Samboer er hele tiden sliten og trøtt (dårlig helse) og jeg kjenner meg nedstemt på grunn av det. 
noen tips til ting å snakke om, gjøre? vi har egentlig ikke noe felles interesser 

Anonymkode: 53023...8fc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjeder meg så mye hjemme. Føler ikke at vi har noe å snakke om, gjøre. Samboer er hele tiden sliten og trøtt (dårlig helse) og jeg kjenner meg nedstemt på grunn av det. 
noen tips til ting å snakke om, gjøre? vi har egentlig ikke noe felles interesser 

Kan ikke du finne deg noe å gjøre da? 🙂

• Liker 2
Skrevet

Spille spill?
Finne på nye ting å gjøre under sex? 
Gå små turer?

Finne en felles serie å snakke om? 

Skrevet
Crazydoglady skrev (Akkurat nå):

Kan ikke du finne deg noe å gjøre da? 🙂

Jeg trener og studerer, men jeg ønsker å gjøre ting sammen med han, hvis du skjønner? Jeg har det gøy på mine fritidsaktiviteter, men når jeg er hjemme med han så er det kjedelig. Må finne noe felles og det er ikke så lett 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trener og studerer, men jeg ønsker å gjøre ting sammen med han, hvis du skjønner? Jeg har det gøy på mine fritidsaktiviteter, men når jeg er hjemme med han så er det kjedelig. Må finne noe felles og det er ikke så lett 

Kanskje dette er ett tegn på at dere begynner smått å vokse fra hverandre?

• Liker 2
Skrevet

Sånn er livet i perioder. Det skjer ikke så mye og hverdagen går i rutine. 

Anonymkode: 39f4b...8f8

• Liker 1
Skrevet

Only boring people get bored, er det noe som heter.

Skaff deg noen flere kunnskaper, ferdigheter, interesser, så skal det mye til å kjede seg.  

Anonymkode: f8c3c...9e5

Skrevet

Tror man har godt av å kjede seg litt. Jeg og samboer sliter nok ikke med snakke, men vi har hatt dager og perioder der begge har vært sliten og egentlig ikke har hatt energi til så mye mer enn det nødvendige. 

Vi prøver alltid å sette av tid til hverandre men det trenger ikke være store greiene. Er en av oss opptatt (noe min samboer ofte er, da han jobber mye innenfor hobby som er på vei til å bli mer enn hobby) så har vi i vært fall alltid en eller to ting vi gjør sammen. For oss er middagen ekstra viktig så den lager vi sammen meste parten av tiden. Da blir det mye prat og generelt trivsel. Det bare å prøve en ny oppskrift sammen kan føre til alt mulig av samtaler og opplevelser 😂 Vi dusjer ofte sammen også på morgenen, spesielt når vi vet det kanskje ikke blir så mye tid sammen senere den dagen. Er vi slitne men ikke opptatt kan vi godt bare ligge sammen på sofaen med hver vår mobil uten at det føles kjipt. Det og vi ser en del serier sammen! Mye å diskutere der. 

Som nevnt over så driver typen min med mye hobby og det gjør egentlig jeg også. Han har eget kontor, men i det kontoret har jeg også et lite hjørne jeg kan henge i og dille med mitt. For meg er det koselig å bare være i samme rom hvis det gir mening og bare se litt hva den andre driver med. 

Legg planer for dates, filmkvelder, reiser og andre mindre "spennende" ting. Da har man noe å se fram til og planlegge sammen. Prøv noe nytt sammen eller prøv å invistere deg litt i hans hobbier eller motsatt. Jeg forstår ikke helt hobbien til min samboer for eksempel, men jeg ser hvor viktig den er for han og hvor flink han er og det er stas nok for meg. Prøver å lære litt fra han så jeg forstår hva han driver med 😂 Blir automatisk mer å gjøre sammen om prøver dette. 

Hvis samboeren din er mye sliten pga dårlig helse så blir det kanskje vanskeligere. Jeg vet ikke hva det er han sliter med. Vet at det mentale ofte går utover det fysiske av personlig erfaring. Det å bare gå en liten tur sammen kan være fint og det kan hjelpe på trøtthet hvis det da ikke ligger noe alvorlig bak. Det føles tungt i starten men etterhvert som kroppen blir litt mer vandt til å røre seg så føles det veldig befriende. 

Men igjen.. Hvis der en sykdom eller noe slikt som man ikke får gjort noe med så kan jeg nok ikke gi noe råd der. 

En siste ting jeg og samboer har gjort mellom slagene er å lese diskusjoner på kvinneguiden faktisk 😂 Jeg var egentlig litt flau over å si at jeg satt mye på kvinneguiden i dødtid eller når jeg kjedet litt men han forsto det selv når han fikk lest noen av de sykeste trådene her. Ble myyyeeee diskusjon rundt noen av dem. Man kan faktisk lære mye om samboer på den måten som man kanskje ikke viste. Heldigvis er han og jeg veldig like i moral, preferanser osv så det blir sjeldent en kjip diskusjon 😊

Anonymkode: c1ebc...8bf

Skrevet

Det kan fort bli en "ond" sirkel sånn du beskriver det, hvor det blir litt tiltak eller ork å finne på noe sammen. Det er ikke kjekt om man kjeder seg mye sammen med partneren og føler at man må være den som drar i gang den andre hele tiden. Nå vet ikke jeg om det er sånn hos dere, da. Men det er ikke lett å være vitne til at samboeren er så mye trett og sliten, det kan gå på energien løs for den andre også, som samtidig skal være støttende og forståelsesfull. Er det en periode bare? Er det utsikter for at partneren din blir bedre? Føler du deg ensom selvom dere er sammen? Hvis det er sånn kan det være lurt å tenke godt i gjennom om det er dette du ønsker i fremtiden, han kommer mest sannsynlig ikke til å forandre seg om han ikke blir bra/bedre. 

Når det er sagt er det flere ting dere kan forsøke, det viktigste er å gjøre noe sammen, noe som gir dere litt glede og hygge i hverdagen. Hva med litt frisk luft, gå en tur sammen? Kino. Finne en serie dere begge vil se. Invitere venner på besøk eller invitere seg selv til noen. Spille spill. Bowle. Lage mat sammen. Jeg vet ikke om/hvilke begrensninger han har ift helsa da. 

Ellers er det jo bare sunt om dere har hver deres interesser også. Du har godt av å gjøre dine ting og få litt impulser uten i fra. Det kan hjelpe mye, selvom du også vil gjøre ting med han. Av og til er det sånn at vi må gjøre det meste på egenhånd når partneren er sliten og ikke orker, det kan bli en vane på sikt,det også😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...