Gå til innhold

Hva er greia med ex'er som skal ha innsyn i livet privatlivet ditt, og nærmest vil kontrollere deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ble slutt mellom meg og ex for over et år siden, han var utro, og det var det. Var krangling osv., men i ettertid snakket vi litt her og der, har felles venner osv. 

Men det slår ikke feil! Når han blir full, så blir han grov i tekstene. Spør meg om hvem jeg puler på, hva jeg gjør, osv. ser han meg snakke med noen på byen, så får jeg onde blikk, og de lange meldingene. Skriver jo selvfølgelig til han, at det har han ikke noe med - og bare skal passe sine egne ting. 

Er det slik at når mannfolk føler de har "investert" nok i deg, så tror de at de eier deg livet ut? Eller har noe de skulle ha sagt?

Anonymkode: 52309...62f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor holder du kontakten med ham? 

Anonymkode: e83c0...76e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClausSaus
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ble slutt mellom meg og ex for over et år siden, han var utro, og det var det. Var krangling osv., men i ettertid snakket vi litt her og der, har felles venner osv. 

Men det slår ikke feil! Når han blir full, så blir han grov i tekstene. Spør meg om hvem jeg puler på, hva jeg gjør, osv. ser han meg snakke med noen på byen, så får jeg onde blikk, og de lange meldingene. Skriver jo selvfølgelig til han, at det har han ikke noe med - og bare skal passe sine egne ting. 

Er det slik at når mannfolk føler de har "investert" nok i deg, så tror de at de eier deg livet ut? Eller har noe de skulle ha sagt?

Anonymkode: 52309...62f

Stimulus/respons-trening.

Hvis han skriver dritt til deg svarer du ikke. Ikke en lyd før han oppfører seg. Da kan du svare. Ikke forklar, ikke rettferdiggjør, ingenting.

La ham oppdage på egen hånd at han ikke får respons når han oppfører seg som en dritt. Og blir han ubehagelig igjen, så blir det stille fra deg igjen.

Du er ikke eiendommen hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Blokk. 

Anonymkode: 1868e...bde

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Blokker søpla

Anonymkode: ecb76...c8b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Heldigvis mindre tallet som er slik... Dessverre også alt for mange som er for snille til å bare kutte ut folk fra livet sitt.. Da kommer disse tilbake igjen og igjen og tester grenser 🤢

Samboeren min hadde et relativt normalt og langt forhold før meg i følge han. Virket ikke som han syns noe var galt, men måten eksen oppførte seg mange måneder etter det ble slutt var et rødt flagg for meg. Hun dreiv å sjekka snapmap og ringte han når hun så at han ikke var hjemme hos seg selv. Hun viste da også om meg. Vi var ikke sammen ennå men vi i bli kjent fasen og han var en del hjemme hos meg. Han måtte likksom gå ut av rommet for å ta en samtale med eksen som hadde hetta fordi hun følte at hun ble byttet ut?? ... Hva faen? Var til og med hun som gjorde det slutt. Det hadde hun også tydeligvis gjor flere ganger i løpet av forholdet. Jeg tok en prat med han etterpå og sa rett ut at hun virker kontrollerende... Uansett er han fri til å gjøre som han vil når han er singel. Aldri i livet at jeg hadde tolerert at noen skulle drive å sjekke hvor jeg var til en hver tid... Han begynte først da og innse at dette ikke var normalt. 

Har også hadd en syk eks selv. Måtte politi anmelde og hele pakka. Nekta å la meg gå. Var helt syke tilstander. Har fortsatt Screenshots av trusler osv i tilfelle jeg skal trenge dem en dag. Han var også sånn av og på sånn som med din. En dag skikkelig sinna og skulle vite om privat livet mitt osv. Tok meg 2 år å bli kvitt han. 

Anonymkode: 2ac5d...b34

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sånn er min eks også. Vi har barn sammen så jeg må ha kontakt, men han skal ha full kontroll over meg. Det er skremmende. 

Anonymkode: 2f3fd...881

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Min eks er også sånn.. selv om det var han som gikk fra meg og rett til elskerinnen sin. Han vil ha kontroll over økonomien min og liker å ha kontroll over alle aspekt av livet mitt. Selv om vi har vært skilt i 6 år 🙄

Vi har barn så kan ikke bare kutte han ut dessverre. 

Ifølge alle mine venner er han en narsissist. 

Anonymkode: 63959...bc4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

De med ekser som ikke blokkerer.

Dette velger du helt selv.

Anonymkode: 284e3...c01

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er som med barn. Ikke gi oppmerksomhet til dårlig oppførsel. Når han sender dritt meldinger så ignorerer du. Sender han hyggelige meldinger så kan du sende hyggelige meldinger tilbake. På den måten lærer du han god oppførsel. Hvis han generelt er en drittfyr og dere ikke har barn, så tenker jeg at du bare kan avslutte vennskapet og blokkere han på telefon og sosiale medier, så slipper du å få flere slike meldinger, for du ønsker ikke det, gjør du vel?

Anonymkode: edad7...929

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...