Gå til innhold

Hvordan klarer folk å bli uplanlagt gravide hele tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på nr 3 og vil gjerne bli uplanlagt gravid😅 føler jeg hører om så mange som hele tiden blir det. Forstår ikke helt hvordan de klarer å bli det mange ganger. Hvilket prevensjonsmiddel er enklest å bomme på😛

Anonymkode: 244d4...0d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er mer fertile enn andre🤷‍♀️ Pluss (u)flaks og tilfeldigheter.

Hadde blitt svært overrasket  (og glad) om jeg ble plutselig gravid,  for jeg tar meg absolutt ikke lett.

Anonymkode: fd80d...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som ble uplanlagt gravid brukte ikke prevansjon. Eller de brukte såkalte "trygge dager" og "hoppe av i svingen" og slike typer "prevansjon" :P

Anonymkode: f704f...264

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som har blitt gravid ved et uhell flere ganger på tross av at hun har brukt prevensjon riktig. Og ja, hun har ikke hoppet over piller eller hatt diaré… Noen er rett og slett utrolig fertile. 
Men mange bruker jo prevensjonsmidler feil. 

Anonymkode: 14eff...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt uplanlagt gravid to ganger med samme mann( FF), med 12 år i mellom🙊 Brukte p piller, ikke slurva eller vært dårlig. I samboerforholdet jeg hadde sleit vi med å få barn selvom jeg gikk 5 år uten prevensjon, hoppet av i svingen og brukte sikre dager.   Så tror kanskje noen passer bedre sammen genetisk?🤷🏼‍♂️ 

Anonymkode: 23937...6c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lurer jeg også på, for jeg får det ikke til når jeg prøver på det en gang🙈

Anonymkode: dc740...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har lyst på nr 3 og vil gjerne bli uplanlagt gravid😅 føler jeg hører om så mange som hele tiden blir det. Forstår ikke helt hvordan de klarer å bli det mange ganger. Hvilket prevensjonsmiddel er enklest å bomme på😛

Anonymkode: 244d4...0d7

Vi prøvde å kartlegge syklus, det funker dårlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan legge til at vi er veldig fertil, blitt gravid på første forsøk alle gangene. Og den uplanlagte ble laga når jeg liksom ikke skulle ha eggløsning og vi hadde kun sex 1 gang uten kondom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det lurer jeg også på, for jeg får det ikke til når jeg prøver på det en gang🙈

Anonymkode: dc740...e35

Da er vi to. Jeg og mannen har vært sammen i 12 år, aldri brukt prevensjon og aldri blitt  gravid. 

Anonymkode: 0d379...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venner som stoler 100% på at amming av barn er perversjon. Har fått høre at de er uplanlagte gravide. Sikkert ikke planlagt, men man må jo være klar over at sjansen for graviditet virkelig er til stede?

Anonymkode: ae858...5c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg kjenner ei som har blitt gravid ved et uhell flere ganger på tross av at hun har brukt prevensjon riktig. Og ja, hun har ikke hoppet over piller eller hatt diaré… Noen er rett og slett utrolig fertile. 
Men mange bruker jo prevensjonsmidler feil. 

Anonymkode: 14eff...a6f

Det kjenner jeg og, men de forklarer hvordan det skjedde. 
Ei hadde faktisk 2 barn som følge av prevensjonssvikt - så hun steriliserte seg etterpå. 
Andre som kaller det uplanlagt har jo egentlig bare hatt langvarig ubeskyttet sex. 

Anonymkode: 164e8...f13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn nummer 1: ble til med p pille kluss. Hadde omgangsyke og har da trolig kastet opp såpass at det ble kluss og eggløsning. Vi hadde sex en gang den måneden 

barn nummer 2: skulle kartlegge syklus fordi bi senere det året skulle prøve på nummerer 2. I mellomtiden brukte vi kondomer. En natt sprakk en, men tok ingen angrepille da jeg var i en veldig ufertkl fase. Eggløsning var 5-6 dager senere ifølge eggløsningtestene. Og likevel ble lillebror til.  Eneste gangen på 6 uker vi hadde se , så vet det er den økten som skapte han 
 

jeg tror min mann har svært hardføre levedyktige sperm som klarer å leve lenge i kvinnekroppen.

Anonymkode: f3411...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du planlegger å bli uplanlagt gravid så er det jo planlagt 😆 

Men prevensjon er jo ikke 100% sikkert, så det skjer vel at de ørsmå prosentene gjør utslag hos enkelte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått to barn på minipilla. 

Første gang hadde jeg hatt spysyka. Men ikke med sistemann. 

Det rare oppi der er at mellom de to uhella så prøvde vi i et drøyt år å lage barnet i midten. 😂

Anonymkode: fe9d1...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler mange blir gravide rett etter at de har født fordi «ops visste ikke at man kunne bli gravid når man ikke har mensen hehe😄» 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 75563...78f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en venninne og en kollega som begge ble uplanlagt gravide. Begge to var litt sløve med p-pillene. Ikke sånn at de glemte flere dager på rad, men en dag inni mellom. Slik hadde de vist holdt på i flere år uten å bli gravide. 
For å være helt ærlig så har jeg alltid på følelsen av at det egentlig var planlagt når folk selv går ut å forteller at det var ett uhell (uten å bli spurt) og det gjerne er en attpåklatt feks. At de føler seg litt dømt eller noe når de får nr 3 og 4. De jeg kjenner har vertfall vert voksne kvinner med barn fra før og god kunnskap om prevensjon. Men meg om det, det kan jeg jo ikke vite uansett..

Anonymkode: 745a0...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Barn nummer 1: ble til med p pille kluss. Hadde omgangsyke og har da trolig kastet opp såpass at det ble kluss og eggløsning. Vi hadde sex en gang den måneden 

barn nummer 2: skulle kartlegge syklus fordi bi senere det året skulle prøve på nummerer 2. I mellomtiden brukte vi kondomer. En natt sprakk en, men tok ingen angrepille da jeg var i en veldig ufertkl fase. Eggløsning var 5-6 dager senere ifølge eggløsningtestene. Og likevel ble lillebror til.  Eneste gangen på 6 uker vi hadde se , så vet det er den økten som skapte han 
 

jeg tror min mann har svært hardføre levedyktige sperm som klarer å leve lenge i kvinnekroppen.

Anonymkode: f3411...9af

5-6 dager før eggløsning er jo overhodet ikke en veldig ufertil fase!

Anonymkode: 8e019...ad7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var på pille, men jeg har av og til slurvet litt (tatt for sent eller glemt en). Nummer to ble jeg gravid med da vi hadde samlede én gang uten prevensjon. Vi visste jo risikoen, men hadde aldri trodd det skulle skje så lett.

Anonymkode: df431...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er mer fruktbare enn det du tror du er? 

Anonymkode: e422b...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...