Gå til innhold

Hva er det jeg ikke skjønner?


pavlin

Anbefalte innlegg

Nan4y5 skrev (2 timer siden):

 

Det er så ulogisk å skylde på oss, at jo mer press det er, jo mer motvilje får jeg egentlig...

Enig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymsis skrev (21 timer siden):

Som Erna Solberg sa helt i begynnelsen av pandemien: Norge er et samfunn som ikke ofrer folk. 

Vi har alle disse tiltakene fordi vi har ingen å miste. Ved høye smittetall blir det automatisk flere innlagte på sykehus. Vi må sørge for at sykehusene ikke blir for fulle, fordi da risikerer vi at noen dør på grunn av manglende behandling.

Det er jo allikevel folk i Norge også som har dødd og dør av korona, men disse dødsfallene skal ikke skyldes at vi ikke forsøker! Det handler rett og slett om hva slags nasjon vi ønsker å være, og vi ofrer ingen.

Vi har ofret folk gjennom hele pandemien. Stort sett er det barn, ungdommer og unge voksne i serviceyrker som har tatt smellen.

Man har fått et tydelig bevis på hvor makten sitter. Det er ikke hos de yngste eller hos grupper med lav inntekt og utdanning - lite stemmer.

De fleste vi reddet i 2020 er allerede døde eller har kort tid igjen av livet.

Ja, sykehusene har dårlig kapasitet, men ikke så dårlig som de sier. Helsedirektoratet blir tatt i å skjule informasjon gang på gang. De har gjort så si ingenting for å endre dette.

Tiltak har blitt en "billig" utvei for inkompetente helsetopper. Historiebøkene vil ikke være nådige. Ettermælet vil bli grusomt. Helt fortjent. 

Så kan vi sitte om ti-femten år og lure på hvorfor det er dårlig sykehjenskapasitet, hvorfor det er kjøttfrie dager på sykehjem, høye miljøavgifter og høy formueskart og eiendomsskatt som rammer de godt bemidlede eldre. Svaret er man kastet de yngste under bussen i pandemien, men etter hvert er det de som kommer til makt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle disse frivillig uvaksinerte som holder resten av landet som gisler med sitt sterke ønske om strenge tiltak?

Jeg mistenker at de danser polka på regnbuen sammen med enhjørninger, drager og andre fabeldyr.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Missy1 said:

Jeg er uvaksinert og har ikke noe behov for at de vaksinerte skal «beskytte meg». Klart å holde meg smittefri gjennom hele pandemien også… min opplevelse fra i høst er at mine vaksinere venner har vært hyppig syke, rart med det…

Hvis de innfører coronapass og skylder på at uvaksinerte belaster sykehusene, så kommer jeg til å troppe opp på sykehuset og kreve å få tildelt en sykeseng. Skal jeg ha skylda for å belaste sykehuset så skal jeg faen meg få noe av kapasiteten også. 
 

Sjansene for at jeg havner på sykehuset av andre årsaker er større enn for covid. Skli på isen for eksempel

 

 

Hvis de åpner utelivet med krav om coronapass, er det ikke da sjanse for at de vaksinerte drikker seg drita, skader seg og havner på sykehuset? Eller slosskamper? Eller beskytter vaksinen mot det også?

Jeg er også uvaksinert (medisinske årsaker) og er akkurat like drittlei av tiltakene som alle vaksinerte jeg kjenner.
 

Å snakke om å beskytte uvaksinerte ved å innføre coronapass er like dumt som mye av det andre de har funnet på. Gamle og syke måtte dø alene fordi de skulle beskyttes. Folk har mistet jobbene sine fordi de skulle beskyttes. Mange med psykiske utfordringer er blitt mye sykere fordi de skulle beskyttes. Barn er ensomme og har sittet innesperret med voldelige foreldre fordi de skulle beskyttes.

Nå får det f**n meg være nok.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (6 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at denne lille gruppen uvaksinerte nordmenn egentlig er mindre en vi tror. Personlig kjenner jeg minst to norske statsborgere som for tiden ikke bor i Norge og som er vaksinert i utlandet, og vil tro det finnes noen flere... Hvordan regnes disse? 

Jeg aner ikke. Men kjenner også endel nordmenn som er vaksinert i utlandet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan4y5 skrev (12 timer siden):

Jeg tror at ganske mange av de uvaksinerte, også er imot tiltakene😂 

Det tror jeg også :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner minst 50 uvaksinerte, og er er uvaksinert selv, og ingen av oss vil ha et eneste tiltak. De fleste av oss har hatt korona, kun én av de jeg kjenner ble faktisk mer syk enn en mild forkjølelse, men han tok ivermectin og var fin igjen på to dager. 

Vi har vært imot tiltakene helt fra første dag, og har heller ikke fulgt annet enn påbud.

Ikke brukt munnbind annet enn ved tvang, ikke spritet (takk og pris når man ser de katastrofale konsekvensene med resistente bakterier), vi har møtt folk og klemt folk og levd som normalt så langt som mulig.

Nekter å tro at uvaksinerte generelt vil ha tiltak.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
Anonymsis skrev (På 13.1.2022 den 23.56):

Som Erna Solberg sa helt i begynnelsen av pandemien: Norge er et samfunn som ikke ofrer folk. 
 

Vi har alle disse tiltakene fordi vi har ingen å miste. Ved høye smittetall blir det automatisk flere innlagte på sykehus. Vi må sørge for at sykehusene ikke blir for fulle, fordi da risikerer vi at noen dør på grunn av manglende behandling.

Det er jo allikevel folk i Norge også som har dødd og dør av korona, men disse dødsfallene skal ikke skyldes at vi ikke forsøker! Det handler rett og slett om hva slags nasjon vi ønsker å være, og vi ofrer ingen.

Veldig naivt å tro at myndighetene stengte ned for å unngå å OFRE folk. Nei. Om du blir syk så er det helt og holdent ditt problem. Om du dør, så bryr ikke myndighetene seg om det, annet enn at det ikke ser bra ut på statistikken.

Myndighetene har ikke rettslig ansvar for om du blir syk og dør. De HAR imidlertid ansvar for at du har mulighet til forsvarlig helsehjelp. De har ansvar for at helsevesenet går rundt. Så de innfører heftige tiltak for at de ikke skal tas for at de lar helsevesenet i stikken.

De driter i at helsevesenet har vært overarbeidet på 90-100% oppgavekapasitet i mange år - det var en villet politikk. Legg til korona på toppen her, så er vi der vi er i dag. Men myndighetene har jo midler å bruke til å stenge ned for å redde sitt eget skinn. 

Når de trues med rettssak fra restaurantnæringen, ja da trekker myndighetene seg tilbake. Rettslige skritt er de redde for. Erna slapp åleglatt unna. Gjør Støre det samme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (På 14.1.2022 den 9.14):

 

Men vi uvaksinerte vil jo ikke at ting skal tilrettelegges for OSS! Dette blir bare brukt for å legge skylda et sted, hvis dere følger med på tallene fra FHI så ser dere det!

Jeg har omtrent ikke hatt noe sosialt liv på to år, fordi jeg tar konsekvensene, og så får jeg SÅ mye hat og dritt fordi helsevesenet sliter. ABSURD!

Føler med deg. Folk har blitt helt nazi mot uvaksinerte. Det er så jævla urettferdig når det var en frivillig vaksine. Men ja media og regjeringa har sin skyld i å sette uvaksinerte opp mot vaksinerte. Hvis en ser på tallene så er det veldig få uvaksinerte som ligger på sykehus av de 300.000 som ikke er vaksinerte. Men når media skriver 70% på intensiven er uvaksinerte så tror jo folk det er på 100 vis... er jo ikke det...vært rundt 50-60 stk. Det blir så feil fremstilt i media slik at hatet mot uvaksinerte blir enormt. Jeg kjenner jeg blir fly forbanna hvis jeg treffer folk på jobb som begynner å hetse uvaksinerte at det er dems feil osv osv at vi andre må holdes som gisler. Jeg blir så eitrande sint. Og ja jeg svarer. Blir upopulær men det det driter jeg i. Jeg vil ikke ha noe nazi norge. Jeg vil ha det frie og demoraktiske medmenneseklige norge vi hadde før. 

.

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (32 minutter siden):

Føler med deg. Folk har blitt helt nazi mot uvaksinerte. Det er så jævla urettferdig når det var en frivillig vaksine. Men ja media og regjeringa har sin skyld i å sette uvaksinerte opp mot vaksinerte. Hvis en ser på tallene så er det veldig få uvaksinerte som ligger på sykehus av de 300.000 som ikke er vaksinerte. Men når media skriver 70% på intensiven er uvaksinerte så tror jo folk det er på 100 vis... er jo ikke det...vært rundt 50-60 stk. Det blir så feil fremstilt i media slik at hatet mot uvaksinerte blir enormt. Jeg kjenner jeg blir fly forbanna hvis jeg treffer folk på jobb som begynner å hetse uvaksinerte at det er dems feil osv osv at vi andre må holdes som gisler. Jeg blir så eitrande sint. Og ja jeg svarer. Blir upopulær men det det driter jeg i. Jeg vil ikke ha noe nazi norge. Jeg vil ha det frie og demoraktiske medmenneseklige norge vi hadde før. 

.

Takk.

Jeg har bare holdt kjeft før, men nå er jeg såpass fed up at jeg muligens klikker på neste som sier noe, og gir dem beskjed om å sjekke faktiske tall før de spyr ut sin uvitenhet og naivitet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (Akkurat nå):

Takk.

Jeg har bare holdt kjeft før, men nå er jeg såpass fed up at jeg muligens klikker på neste som sier noe, og gir dem beskjed om å sjekke faktiske tall før de spyr ut sin uvitenhet og naivitet.

Ja en må tørre å gi folk motstand. En må faktisk slutte på tenke på seg selv også at man blir upopulær osv osv. Dette er en så viktig sak at det må ikke ties om. Selvsagt for å gi noe positivt så er det mange vaksinerte som er helt enig med meg også at uvaksinerte hetses og ingen skal stenges ut av samfunnet pga av det.  Så vi er mange som står på de uvaksinertes side som er vaksinerte. Og mange er nok villig til å sloss for å få slutt på hetsinga også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (11 minutter siden):

Ja en må tørre å gi folk motstand. En må faktisk slutte på tenke på seg selv også at man blir upopulær osv osv. Dette er en så viktig sak at det må ikke ties om. Selvsagt for å gi noe positivt så er det mange vaksinerte som er helt enig med meg også at uvaksinerte hetses og ingen skal stenges ut av samfunnet pga av det.  Så vi er mange som står på de uvaksinertes side som er vaksinerte. Og mange er nok villig til å sloss for å få slutt på hetsinga også. 

Det er vel nok av personer ned 2 doser som synes det holder å være fullvaksinert og ikke ønsker 3. dose. Disse er vel snart å regne som uvaksinerte?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jhaawk skrev (8 minutter siden):

Det er vel nok av personer ned 2 doser som synes det holder å være fullvaksinert og ikke ønsker 3. dose. Disse er vel snart å regne som uvaksinerte?

Ja ser den. Det er og en situasjon vi ikke må ende i.. jeg er spent på hva som kommer til å skje fremover. Jeg er veldig glad på utelivets vegne at de fikk åpne litt nå. De har jaggu hatt det tøft. Samme med skolene og ungdommene våre. De har hatt ett test regime av en annen verden.

Har et håp om at omikron er veien ut av dette her. Og andre mutasjoner som måtte komme nå vil bli svakere og svakere. Og med så mange vaksinerte både med to og tre doser så kan jeg ikke se noe grunner lengre for at ting ikke skal gå tilbake til normalt etterhvert. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...