Gå til innhold

Hvordan håndtere videre at datter nekter å dra til far?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må også tilføre at du får svært mange råd her om å bare la 16 åringen bestemme selv og det gjør du riktig i osv. 

Men husk at det kan føre til at far og datter mister kontakten. Så her må dere få hjelp og løsningen er ikke å utelate far fullstendig. Det vil 16 åringen tape veldig på. 

Kutter du alt samvær nå og ikke lar far snakke med dattern alene ødelegger du jo så og si forholdet mellom de. Så høres det ut som datteren din er konflikssky og at barrieren vil bli veldig stor for å fikse det igjen. 

Anonymkode: 20f7a...abd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fløff

Dersom helsesøster på skolen faktisk er rystet ville jeg stått i enhver storm for å støtte datter i dette. 

Og bedt kommunikasjon gå gjennom meg. 

Men du må nesten ta dette igjen i et møte med FVK. Er det muligheter for å få en uttalelse fra helsesøster? 

Datteren forsøker å sette sunne grenser - og det ville jeg støttet henne i. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eneri

Jeg tenker som de andre at dere må ta vare på tekstmeldingene. Dersom dere har et møte alle tre og du er redd han skal bli høyrøstet, skremmende, og etterpå vri på alt som er sagt/nekte for å ha sagt ditt og datt, så ha opptak på mobilen. 

Fint at datter ønsker noe samvær med far iallefall, så holder hun kontakt med ham og småsøsken. Kanskje blir søskenforholdet noe bedre etterhvert som alle blir eldre. 

Hvis han kommer på døra mandag for å hente henne til samvær, kan du invitere ham inn for en prat. Da får dere snakket sammen alle tre, og det er ikke så lett å presse datter til å bli med, som det vil være å presse henne til å bli igjen hos ham på samvær om samtalen tas der. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg må også tilføre at du får svært mange råd her om å bare la 16 åringen bestemme selv og det gjør du riktig i osv. 

Men husk at det kan føre til at far og datter mister kontakten. Så her må dere få hjelp og løsningen er ikke å utelate far fullstendig. Det vil 16 åringen tape veldig på. 

Kutter du alt samvær nå og ikke lar far snakke med dattern alene ødelegger du jo så og si forholdet mellom de. Så høres det ut som datteren din er konflikssky og at barrieren vil bli veldig stor for å fikse det igjen. 

Anonymkode: 20f7a...abd

Det er ikke snakk om å kutte alt samvær, men reduserer.

Anonymkode: 52247...c1a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er uenig i alle innleggene som har kommet til her etter ditt siste. Anbefaler deg egentlig å bare ikke høre på noen av de. Det du skriver selv er kjempefornuftig, så stol på deg selv ♥️

Det er unødvendig å blande inn fvk, spesielt om han er som du beskriver. Det er ikke lurt å «invitere han inn for en prat». Det er ikke deres ansvar å sikre forholdet mellom far og datter, dette må han fikse selv, og han hører jo ikke etter når dere prøver å fortelle han hva problemet er. Det er bra at datteren får bestemme selv og øve på egne grenser. Nei, det finnes ingen dommer som vil akseptere en rettssak om en 16-åring ikke vil på samvær, så det er ingenting å stresse med. 

Lykke til, håper far tar til vettet - for egen del, ikke minst. 

Anonymkode: 448d9...efd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
regine
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er uenig i alle innleggene som har kommet til her etter ditt siste. Anbefaler deg egentlig å bare ikke høre på noen av de. Det du skriver selv er kjempefornuftig, så stol på deg selv ♥️

Det er unødvendig å blande inn fvk, spesielt om han er som du beskriver. Det er ikke lurt å «invitere han inn for en prat». Det er ikke deres ansvar å sikre forholdet mellom far og datter, dette må han fikse selv, og han hører jo ikke etter når dere prøver å fortelle han hva problemet er. Det er bra at datteren får bestemme selv og øve på egne grenser. Nei, det finnes ingen dommer som vil akseptere en rettssak om en 16-åring ikke vil på samvær, så det er ingenting å stresse med. 

Lykke til, håper far tar til vettet - for egen del, ikke minst. 

Anonymkode: 448d9...efd

Dette!! Det er FARs ansvar hva slags forhold han skal ha til sin datter, ikke mors og ikke datters. 

Så TS - fortsett å støtte jenta, og som også andre har sagt, ikke diskuter noe mer. Far har fått beskjed om hva og hvorfor og det eneste du trenger å gjøre er evt å gjenta det igjen og igjen. Så får jenta selv avgjøre om hun vil dra dit i helga eller ikke, men hun må da forberedes på at far vil forsøke å presse igjennom det gamle samværet, han vil ikke respektere hennes grenser uten videre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...