Gå til innhold

Voldsom reaksjon fra fremmed for å ikke plukke opp diareen til hunden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Luckiness skrev (1 time siden):

Greit nok at du ikke hadde noe å spyle vekk med der og da. Men du kan gå hjem å hente et par flasker vann, spørre en kafé om å låne med ut en mugge, flaske eller noe med vann hvis du er i sentrum eller gå innom nærmeste butikk å kjøpe en vannflaske. Hadde du allerede hatt dette i deg ville du jo svart «jeg er klar over sølet og er faktisk på vei hjem for å hente vann tik å spyle bort». Du kunne til og med ringt på til nærmeste hus og spurt. For virker jo som dette har vært et sted hvor folk beveger seg normalt sett og ikke en øde sti.

Helt ærlig, denne typen oppførsel forventes ikke av noen andre enn hundeeiere. Aldri blir folk med unger bedt om å vaske etter seg hvis barn griser offentlig, aldri blir fulle folk bedr om å skylle gata hvis de blir dårlige og kaster opp og aldri blir folk med katt bedt om å plukke opp etter dyret sitt selvom det ofte ligger i folks private hager.

Hvis man henger seg opp i at det ligger litt diaré fra en uheldig hund som regner bort på to dager på gata midt i januar når det er slaps og dritt overalt uansett handler det om hva slags syn man har på hunder generelt.

Anonymkode: e6fb3...43a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Helt ærlig, denne typen oppførsel forventes ikke av noen andre enn hundeeiere. Aldri blir folk med unger bedt om å vaske etter seg hvis barn griser offentlig, aldri blir fulle folk bedr om å skylle gata hvis de blir dårlige og kaster opp og aldri blir folk med katt bedt om å plukke opp etter dyret sitt selvom det ofte ligger i folks private hager.

Hvis man henger seg opp i at det ligger litt diaré fra en uheldig hund som regner bort på to dager på gata midt i januar når det er slaps og dritt overalt uansett handler det om hva slags syn man har på hunder generelt.

Dette!! 👏🏼👏🏼

Anonymkode: 88005...f5a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fantastisk innlegg, helt enig!

Anonymkode: 585f4...514

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 23.08):

Sant så sant! 

Anonymkode: e23c3...b4c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 1/12/2022 at 11:41 PM, AnonymBruker said:

Hvor tror dere katter og rotter og andre dyr driter? pent i et hjørne?

Anonymkode: 99f03...638

Er du helt dust? De dyrene er som regel smarte nok til å gjemme bort avføring/har hard, tørr avføring som ikke sjenerer. Bikkjedritt er kvalmt!

Anonymkode: b636a...050

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 1/13/2022 at 11:36 AM, AnonymBruker said:

ehh si det til hele plenen min... kattene i nabolaget vårt driter ned samtlige plener, og de graver det ikke ned. de med barn sliter med at ungene blir fulle av bæsj når de leker i egne hager fordi det ligger dritt overalt. 

Bikkjeeiere sier alltid det, men det stemmer faktisk ikke. Bor i et villastrøk med et dusin katter, ALDRI skjedd at de har driti midt på plenen. Bikkjene derimot...!

Anonymkode: b636a...050

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 23.31):

Var ute med hunden min idag og den hadde diare og bæsjet flere ganger. Var umulig å plukke opp så jeg gikk bare videre og hører da noen roper hallo flere ganger. En mann kom nærmest løpende mot meg og begynte å rope høylytt om at jeg måtte plukke opp bæsjen. Han var vel i 40-50 årene og gikk med briller så jeg antok at han hadde dårlig syn så jeg sa at hunden har diare og jeg har ingen vannflaske med meg jeg kan bruke for å spyle vekk driten. Da kommer det en forbipasserende forbi oss og han mannen med briller står da å peker på diareen mens han roper høylytt til den fremmede «Se! Se hva hun etterlater seg uten å gjøre rent!» mens han peker på meg også driten igjen. Den fremmede så bare rart bort på oss og gikk videre. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte av reaksjonen hans så jeg ristet bare på hodet og gikk videre. Da fortsetter han å rope hallo etter meg flere ganger🤷🏻‍♀️ Jeg ble nesten litt redd men fortsatte bare å gå.. Syns oppførselen hans var skremmende. Er det noen som har opplevd lignende situasjoner? Var meget spesiell oppførsel syns jeg.

Kvinne 25 år

Anonymkode: 0fce9...bb3

En person med briller ser veldig bra. Nettopp pga. brillene 🤦‍♀️ eller hva tror du 🤷‍♀️😂

Anonymkode: c3541...098

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 0.04):

Nei desverre.

Ts

Anonymkode: 0fce9...bb3

Gikk du tilbake og fjernet det? Enig med han som kjeftet, dritten må jo fjernes, hvem tenkte du evt skulle fjerne det..?

Anonymkode: dc1ac...cf5

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Stiigen skrev (På 13.1.2022 den 14.33):

Noen mennesker (ofte litt eldre) er bare ekstremt bitre og sure og like å spre galle hvor de kan.

Jeg har en liten nevø som går i barnehagen, og nylig falt han midt oppi en fersk hundebæsj utenfor i barnehagen. Han hadde ny sekk på seg, ny bobledress av god kvalitet.. og alt fikk drit på seg. Selv etter vask i maskin luktet det bæsj.. sånt er utrolig leit og frustrerende! Om man har opplevd noe lignende, er det virkelig ikke rart man klikker når man ser hundeeiere gå fra hundebæsjen.. æsj! Ta litt hensyn å fjern dritten!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 23.08):

.Hvis man henger seg opp i at det ligger litt diaré fra en uheldig hund som regner bort på to dager på gata midt i januar når det er slaps og dritt overalt uansett handler det om hva slags syn man har på hunder generelt.

Så ellers, resten av året, hvis værmelding ikke er i din favør så ordner du opp? I såfall, hvorfor ikke nå også, hvis du har den vanen.

( jeg regner nemlig med at du svarer ja, på at du ordner opp de gangene det ikke pøsregner... )

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en liten nevø som går i barnehagen, og nylig falt han midt oppi en fersk hundebæsj utenfor i barnehagen. Han hadde ny sekk på seg, ny bobledress av god kvalitet.. og alt fikk drit på seg. Selv etter vask i maskin luktet det bæsj.. sånt er utrolig leit og frustrerende! Om man har opplevd noe lignende, er det virkelig ikke rart man klikker når man ser hundeeiere gå fra hundebæsjen.. æsj! Ta litt hensyn å fjern dritten!!

Kjip opplevelse ja. Det er heller ikke spesielt artig å sitte i bilen hjem fra tur i skogen med hund som har rullet seg i menneskeavføring. Heller ingen fest å vaske hunden i egen dusj i eget hjem etterpå. Så, det går vel alle veier at vi alle er ansvarlig for egen dritt, eller er det kanskje ikke så farlig at voksne og barn driter 50 cm fra stien i skogen, fordi der må vi forvente å vasse rundt i dritt?

Folk uten hund må seriøst komme seg ned fra den høye hesten sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så ellers, resten av året, hvis værmelding ikke er i din favør så ordner du opp? I såfall, hvorfor ikke nå også, hvis du har den vanen.

( jeg regner nemlig med at du svarer ja, på at du ordner opp de gangene det ikke pøsregner... )

Jeg går aldri fra hundebæsj nei, hvis det var det du lurte på. Min hund har forøvrig aldri vært så dårlig i magen at jeg ikke har klart å plukke det opp (enda), men det betyr ikke at jeg ikke skjønner hvordan det kan skje - og at flytende væske ikke kan plukkes opp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Katter driter ihvertfall ikke midt i veien. De driter i bedet til naboen og takk gud for det 🤎 

Men hvorfor forklarte du ikke situasjonen til fyren? Det er jo like rart av deg å stå der som en grønnsak og ikke svare.. 

Anonymkode: 79203...b49

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjip opplevelse ja. Det er heller ikke spesielt artig å sitte i bilen hjem fra tur i skogen med hund som har rullet seg i menneskeavføring. Heller ingen fest å vaske hunden i egen dusj i eget hjem etterpå. Så, det går vel alle veier at vi alle er ansvarlig for egen dritt, eller er det kanskje ikke så farlig at voksne og barn driter 50 cm fra stien i skogen, fordi der må vi forvente å vasse rundt i dritt?

Er du helt blåst? Sitter vi på vår høye hest fordi vi mener hundeeiere må plukke opp bæsjen fra hunden sin?? Og for all del, selvfølgelig må mennesker gjøre det samme, om de skulle være så uheldig at de må på do ute i skauen, jeg har da aldri sagt noe annet? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hadde gått etter han og driti på trappa hans.

Anonymkode: 5d14b...c70

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eller når bikkja har funnet dopapir og møkk etter folk i skogen, får i seg mat som er farlig (må da gå an å rydde opp), får tak i søppel som er farlig osv. 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nå er det heldigvis sånn at de færreste friske hunder er dårlige veldig ofte, så det er ikke sikkert at man har hatt problemet før. Jeg har en hund som alltid bæsjer i grøfta så lenge det er mulig (bæsjet på en parkeringsplass en gang som liten, og ja vi plukker opp), men de gangene hun er dårlig prøver jeg å dekke til så godt jeg kan.

Anonymkode: 9ebb8...704

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tenker heller at turgåere og spesielt dere med barn får ta forhåndsregler i at bakken ute er ikke ren, det er både sølevann, tiss, dritt og spy langs fortauene - og sikkert mye annet rart også. ☺️

Anonymkode: e23c3...b4c

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...