Gå til innhold

Er det vanskelig å få jobb som jurist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye trekker det ned at: 

- Man har hull i CVen før jus-studiene begynte.
- Er ferdigutdannet i tidlig førtiårene. 
- At grunnen til at man er ferdig så sent med jus-studiet er at man har en master og andre ikke relevante studieår fra før som ikke førte til interessant jobb.
 

Jeg vet jeg da ikke vil ligge i toppen av bunken blant søkere. Men er prognosene så dårlige at det ikke er noe poeng å i det hele tatt prøve?

Jeg får som regel A i alle emner jeg studerer.
Jeg fikk også A på den masteren jeg allerede har. 

 

Anonymkode: 795f3...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du studert juss eller skal du studere juss?

Anonymkode: d02d2...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det offentlige. Der går det fint. Selvfølgelig er det noen vits! :) 

Anonymkode: af403...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 16.36):

Har du studert juss eller skal du studere juss?

Anonymkode: d02d2...b77

Jeg har ikke studert det ennå men har veldig lyst.

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 16.40):

Ikke i det offentlige. Der går det fint. Selvfølgelig er det noen vits! :) 

Anonymkode: af403...a5b

Godt å høre. Takk for svar😊

Anonymkode: 795f3...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg får som regel A i alle emner jeg studerer.
Jeg fikk også A på den masteren jeg allerede har. 

Anonymkode: 795f3...0c2

Du kommer til å gå på en smell om du forventer A i alle fag i juss. Det er såpass mange flinkiser som studerer juss at det kan godt være du finner ut at du ikke lenger er "best i klassen". 

Det er også knallhard kamp om toppjobbene. Om du skal studere juss bør du også trives om du ikke får toppjobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nimbus2000 said: