Gå til innhold

Er dette alvorlig lovbrudd for en som kjører taxi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på fest forrige helg. Vi var 6 stk og den ene fulle venninnen min klarte å beregne feil på hvor mange taxier vi trengte så hun bestilte kun en taxi der det var 4 ledige plasser i bilen og vi var 6. Så sier plutselig taxi sjåføren at hun ene venninna mi kan sitte på fanget til hun ene som satt bak og hun siste ble liggende i bagasjerommet mens vi andre satt på de ledige plassene. var dette greit? Må si jeg synes det var litt kult men samtidig tenker jeg at dette kunne fått alvorlige følger for sjåføren. Skjønner ikke at han turde.

Hilsen jente 20.

Anonymkode: ee0a9...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive: Hva tenker dere om dette?

Ts

Anonymkode: ee0a9...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde antageligvis mistet drosjeløyven om han hadde blitt stanset av politiet med så mange i bilen. Og en usikret person i bagasjerommet i tillegg.... grøss og gru.

Anonymkode: 3a31c...ad5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Hva jeg tenker om det? Jeg tenker at du har bra med fantasi og kjeder deg litt.

Dette er faktisk sant. Men ok. Du trenger ikke å tro på det.

Ts

Anonymkode: ee0a9...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 minutt siden):

Hva jeg tenker om det? Jeg tenker at du har bra med fantasi og kjeder deg litt.

Haha, for et fjollete svar. Her er et til: Jeg tenker du ikke har vært spesielt mye utenfor husets fire vegger dersom du synes dette høres helt utrolig ut.

Anonymkode: 4ea63...543

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg gjette, drosjesjåfør med innvandrerbakgrunn?.

Nei det er både livsfarlig og ulovlig, grunn nok til å miste førerkortet. 

Anonymkode: b90e7...ba8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

La meg gjette, drosjesjåfør med innvandrerbakgrunn?.

Nei det er både livsfarlig og ulovlig, grunn nok til å miste førerkortet. 

Anonymkode: b90e7...ba8

Han var utenlandsk ja.

Ts

Anonymkode: ee0a9...042

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han var utenlandsk ja.

Ts

Anonymkode: ee0a9...042

Ikke overaskende for å si det sånn.

Jeg har en kamerat som sitter i rullestol etter at han var i en ulykke, han satt i fremsetet og bak han satt det en jente på fanget til en annen. De krasjet og hun som satt i fanget usikret ble slengt så kraftig forover at seteryggen knakk som en fyrstikk, hun fikk ansiktet knust og døde senere av skadene og kameraten min overlevde så vidt men er skadet for livet.

Anonymkode: b90e7...ba8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke overaskende for å si det sånn.

Jeg har en kamerat som sitter i rullestol etter at han var i en ulykke, han satt i fremsetet og bak han satt det en jente på fanget til en annen. De krasjet og hun som satt i fanget usikret ble slengt så kraftig forover at seteryggen knakk som en fyrstikk, hun fikk ansiktet knust og døde senere av skadene og kameraten min overlevde så vidt men er skadet for livet.

Anonymkode: b90e7...ba8

Det var faktisk jeg som satt i framsetet😮 Er glad det gikk bra men må si jeg aldri kommer til å være med på dette igjen. Synd å høre med det som skjedde med kameraten din. Skal ihvertfall tenke meg om neste gang noen tilbyr å gjøre dette igjen.

Ts

Anonymkode: ee0a9...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk anmeldt det, det er galskap at slike tullinger kjører rundt på veiene og spesielt når det er yrkessjåfører.

Kan godt være at vedkommende ikke har førerkort eller drosjelisens, det har vært veldig mye juks med førerprøver og falske førerkort blant innvandrere de siste årene. Mange kommer fra land der det eneste kravet til førerkort er at de kan kjøre rundt på en parkeringsplass og det er helt normalt at en hel familie kjører rundt på en motorsykkel, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett innvandrere som har ungene på fanget eller at bilen er overfylt. 

Anonymkode: b90e7...ba8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte

Gjorde vi ofte i "gamle dager". Og blir ikke forundret om det skjer av og til nå også.

Var ikke så ofte vi lå i bagasjerommet da, men en ekstra på fanget var helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (11 minutter siden):

Gjorde vi ofte i "gamle dager". Og blir ikke forundret om det skjer av og til nå også.

Var ikke så ofte vi lå i bagasjerommet da, men en ekstra på fanget var helt ok. 

Ja det var normalt, men at en taxi gjør dette nå er totalt utenkelig men at det fremdeles er noen som gjør det privat er helt sikkert 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trafikkdirigenten skrev (2 timer siden):

Ja det var normalt, men at en taxi gjør dette nå er totalt utenkelig men at det fremdeles er noen som gjør det privat er helt sikkert 

Helt enig. Og jeg tror virkelig ingen drosjesjåfør putter folk i bagasjerommet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MarianneE skrev (4 timer siden):

Helt enig. Og jeg tror virkelig ingen drosjesjåfør putter folk i bagasjerommet 

I Bergen er dette helt vanlig når nøden er stor, tiden er knapp og været er på sitt verste

Anonymkode: e726b...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig lovbrudd for alle sjåfører å holde på slik.

Anonymkode: fc17e...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde egentlig ringt inn til taxiselskap og/eller anmeldt. Løyver og førerkort bør fratas sånne tullinger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Har personlig opplevd både råkjøring( flere ganger)/ søvnig sjåfør og tilnærmelser ( ikke fysisk,men muntlig) av utenlandske taxisjåfører . Ennå verre var det at det var gjennom pasientreiser.(  Har handikappet barn.) Oslo/ Drammen.

Burde rapportert, men har annet å bruke energien på. 

Er ikke rasist.  Far til mine barn er utenlandsk . 

 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...