Gå til innhold

Ble dumpet av ei dame jeg sitter i styret i en studentaktivitet med, vurderer å slutte

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 måneder siden ble jeg dumpet av ei dame som jeg sitter i styret (frivillig) i en fritidsaktivitet med. Det var et forhold der vi hadde våre utfordringer med religion etc. Hun flørtet med alle mulige andre menn bak min rygg, og endte tilslutt med å dumpe meg og prøver vel nå på å få en bedre kjæreste. 

Saken er den at jeg og henne fortsatt sitter i samme styret i den fritidsaktiviteten der vi møtte hverandre, og jeg er fortsatt ganske såret, men har fortsatt ikke kjærlighetssorg lengre. Jeg vurderer veldig å slutte i denne aktiviteten og finne en annen klubb for denne aktiviteten, bare for å komme vekk fra henne. Det jeg er redd for er at jeg får et dårlig rykte i byen og miljøet, fordi jeg dropper plikten min i styret og dermed må stillingen utlyses på nytt via et ekstraordinært styremøte. Det er som nevnt en frivillig stilling, og generelt er det vanskelig å finne folk til å ta disse vervene. 

Jeg er på den ene siden redd for å få et dårlig rykte i miljøet mitt og i byen og overfor fremtidige potensielle kjærester og venner etc, på den andre siden vil jeg ikke ha mere med eksen min å gjøre, fordi hun behandlet meg så dårlig.

Anonymkode: 5216f...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du slutter, vinner hun.

Hva slags studentorganisasjon er dette forresten? Er det linjeforening, teknisk organisasjon e.l.?

Anonymkode: 98131...4c0

• Liker 2
Skrevet

Ikke slutt! Hun får ikke både dumpe deg og presse deg ut av styret. La det være hennes problem. Oppfør deg normal og vis at du hever deg over dette.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du slutter, vinner hun.

Hva slags studentorganisasjon er dette forresten? Er det linjeforening, teknisk organisasjon e.l.?

Anonymkode: 98131...4c0

Det er et studentkor. Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å sitte i styret heller, jeg meldte meg bare den gang i fjor høst for å gjøre henne en tjeneste. Hun er leder for koret. 

Skrevet

Hei. 

Jeg hadde sluttet med en gang. Hvis det er frivillig, og du ikke synes det er gøy skal du altså ikke bruke din tid på det. Du kan begrunne at du slutter med noe annet enn irritasjon på damen. Det kan f.eks. være travelt med studier, du synes det tar for mye tid eller vil prøve å finne en betalt jobb. 

Bare slutt, ikke ha dårlig samvittighet for det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er et studentkor. Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å sitte i styret heller, jeg meldte meg bare den gang i fjor høst for å gjøre henne en tjeneste. Hun er leder for koret. 

Da slutter du. Ikke verdt å bekymre seg for engang. 

• Liker 1
Skrevet

Hater når folk trekker seg fra styrer av idiotiske grunner i løpet av den perioden styrevervet varer. Greit nok at slik styrer er frivillige, men dette vanskelig nok å få tak i folk til frivillgheten om ikke folk skal trekke seg midt i og det blir enda mer arbeid på de frivillige som er igjen.

Skrevet

Så du var sykelig sjalu, hun orket ikke en drama unge og gjorde det slutt, og nå føler du at det går på æren løs å sitte i samme styre som henne samtidig som du føler at det vil gå ut over din ære å forlate styret?

Skikkelig nøtt det der altså.

Hvis Allah ville at du skulle forlate vervet du har i styret, så hadde han gjort det klart for deg.

Anonymkode: e95c4...f72

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår det er vanskelig for deg, men det beste er å bare bli i styret. Hvis du forlater styret pga henne vil du garantert angre på det senere (om du liker veldig godt å være i styret). Men må du absolutt vekk fra henne så er det vel bare å trekke seg om du absolutt vil det og tenke at du kan ikke gjøre noe med hva folk tenker. Folk kan bare anta, men ingen vet før de har spurt deg. Det er ikke sånn at alle tenker over det som du tror heller. Mange har faktisk forståelse for hvorfor folk kan ha trukket seg fra ting og tenker bare det er nok noe personlig. Alle har sine egne tanker å tenke på og tenker ikke mye på hva andre gjør har jeg selv funnet ut. Før brydde jeg meg mye om rykter og hva folk tenkte om meg. Plutselig fikk jeg nok og begynte å ikke bry meg om det, da følte jeg meg fri og har følt meg fri og avslappet siden. Gjør det du føler er best for deg! Lykke til!

Anonymkode: ef9a8...ed6

Skrevet

Om det ikke gir deg noe, og du ikke har lyst å være der ville jeg oppfordret deg til å slutte. Om det bare var pga. henne, altså at du likte koret og stillingen godt, men ville slutte kun fordi hun såret deg hadde saken vært en annen. 

Anonymkode: 29f0c...796

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så du var sykelig sjalu, hun orket ikke en drama unge og gjorde det slutt, og nå føler du at det går på æren løs å sitte i samme styre som henne samtidig som du føler at det vil gå ut over din ære å forlate styret?

Skikkelig nøtt det der altså.

Hvis Allah ville at du skulle forlate vervet du har i styret, så hadde han gjort det klart for deg.

Anonymkode: e95c4...f72

Altså er man sammen med noen skal man jo ikke flørte og slikt med andre, det synes jo de fleste er ugreit uansett om man er religiøs eller ei. Hadde ikke likt mannen min skulle flørte med andre kvinner bak min rygg, og jeg er ikke sjalu av meg. 

MEN, nå er det vanskelig å si hva TS definerer som flørting. Snakke vennskapelig med andre er jo ikke flørting.

Anonymkode: de26d...674

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså er man sammen med noen skal man jo ikke flørte og slikt med andre, det synes jo de fleste er ugreit uansett om man er religiøs eller ei. Hadde ikke likt mannen min skulle flørte med andre kvinner bak min rygg, og jeg er ikke sjalu av meg. 

MEN, nå er det vanskelig å si hva TS definerer som flørting. Snakke vennskapelig med andre er jo ikke flørting.

Anonymkode: de26d...674

Alltid skal folk tenke det verste om mannen. Vi kvinner kan være like stygge vi. Ts hadde ikke skrevet dette om det ikke var ille for han. Hun drev å flørtet, han ble såret. Det er ikke ofte jeg hører en mann si han blir såret i hvertfall. Tror nok ikke Ts er problemet :)

Anonymkode: ef9a8...ed6

• Liker 1
Skrevet

Sitt i styret ut perioden, det er vel ikke lenge igjen? Så finner du deg et annet kor etterpå. 

Anonymkode: 2a2e6...7c2

Skrevet

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet hvis du trekker deg, men hvis du klarer å sitte ut og heve deg over dette er det bedre. 

Don't get even, get even better. 

Kom over henne, ordentlig. Hun fortjener deg ikke. Jo mer du kan være og virke uberørt av dette, jo bedre. Ikke la henne få gleden av å ha "knekt" deg. Vær likeglad, ha godt humør og vær positiv. Vi liker positive mennesker, mens bitterhet er lite attraktivt. Jo mer du fremstår som å ha et godt liv jo mer tiltrekkende er du for andre jenter. Kanskje det er du som kan få en bedre kjæreste? 

Anonymkode: 29d3b...73a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...