Gå til innhold

Opplevde noe veldig ekkelt i går når jeg var ute å kjørte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte på en strak vei som har 80 sone, det står en bil på venstre side ved et VIKEPLIKTSSKILT, når jeg nesten skal passere han siger han ut i veien og jeg må bråbremse for å unngå både det ene og det andre. Det er så vidt jeg klarer å få stoppa bilen(føreren av den andre bilen var sinnsykt treig til å komme opp i fart i tillegg) tuta for harde livet og ble helt satt ut og svett av hele greia. Han svinger av bare 2 min etterpå og jeg viser fingeren i det jeg kjører forbi(så det sikkert ikke fordi det var så mørkt i bilen, ble bare så forbanna) Det virka som han med viten og vilje ville vi skulle kræsje, og det gjør meg veldig uvel. Kjæresten mente det kunne være et forsøk på forsikringssvindel, ikke søren vet jeg. Det er så mye skummelt som ferdes bak rattet der ute at hjelpes.🙇‍♀️ Noen som har opplevd noe lignende? 

K26

Anonymkode: 72521...f22

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde stoppet bilen og snakket med personen 

Anonymkode: f9953...eef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du burde stoppet bilen og snakket med personen 

Anonymkode: f9953...eef

Hvordan skal man stoppe vedkommende? Rote frem blålyset i baksetet og bruke sirenen som de aller fleste bilister har med seg? 
 

vedkommende virker ikke som en som har for vane å følge med i trafikken. Hvis både blinking og tuting ikke hjelper så vet jeg ikke hvordan man skal stanse en bil som ligger foran en….

Anonymkode: 6a0d9...471

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle svinge ut i et kryss jeg har vikeplikt i etter jobb en dag, men nølte siden det kom en bil fra venstre. Bilen som kom fra venstre slo på blinklyset mot høyre i det jeg kom ned i krysset, og svingte litt mot midten av veien før han satte kurs mot høyre, som jeg også ofte gjør. 
Alt tydet på at han skulle opp til høyre og at det dermed var klar bane for meg, men i det samme jeg svinger ut i veien tråkker han inn gasspedalen og kjører rett mot meg mens han tuter. Hadde truffet meg om jeg ikke var kjapp selv. 
 

Da var jeg rasende. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke stoppa og kjefta, men det er helt sikkert like greit egentlig. Enkelte mennesker skulle ikke hatt hverken bil eller lappen.

Anonymkode: 50e1b...2e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle svinge ut i et kryss jeg har vikeplikt i etter jobb en dag, men nølte siden det kom en bil fra venstre. Bilen som kom fra venstre slo på blinklyset mot høyre i det jeg kom ned i krysset, og svingte litt mot midten av veien før han satte kurs mot høyre, som jeg også ofte gjør. 
Alt tydet på at han skulle opp til høyre og at det dermed var klar bane for meg, men i det samme jeg svinger ut i veien tråkker han inn gasspedalen og kjører rett mot meg mens han tuter. Hadde truffet meg om jeg ikke var kjapp selv. 
 

Da var jeg rasende. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke stoppa og kjefta, men det er helt sikkert like greit egentlig. Enkelte mennesker skulle ikke hatt hverken bil eller lappen.

Anonymkode: 50e1b...2e5

Kanskje vedkommende fant ut at han hadde tatt feil av hvor han skulle? Du har uansett vikeplikt. Jeg gjør nok ofte som du gjorde, og kjører dersom jeg er sikker på at den som kommer fra venstre faktisk skal til høyre, men tar jeg feil er det min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andy capp skrev (1 time siden):

Kanskje vedkommende fant ut at han hadde tatt feil av hvor han skulle? Du har uansett vikeplikt. Jeg gjør nok ofte som du gjorde, og kjører dersom jeg er sikker på at den som kommer fra venstre faktisk skal til høyre, men tar jeg feil er det min skyld.

Hvor har du det fra? Sto vedkommende på vei som har vikeplikt, har denne vikeplikt fra begge retninger. Og denne hadde fått skylda uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

… og sånn lærer idiotene at de bare kan bryte vikeplikten.

Jeg bremser ikke og viker ikke for folk som bryter vikeplikten. Aldri. Er innstilt på at jeg før eller siden kommer til å kræsje fordi andre drittsjåfører ikke overholder vikeplikten sin. 

Anonymkode: baeb6...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utenkelig at det var en tanke om forsikringssvindel der. I min lille by er det en liten stikkvei som kommer ut på hovedvei, dårlig sikt mot høyre der fra hovedvei pga bolighus med hekk. Der var det en stund 'populært" å stå å lure med bilen for så å skyte ut når det kom en bil på hovedveien, for å kræsje sin gamle bil og få igjen på forsikringa. Helt uansvarlig !!! Det skulle ikke mange tilfeller til før politiet lokalt så et visst mønster, og ga forsikringsselskapene en heads up.

Nå er uansett veien omregulert så det er vikeplikt fra den lille stikkveien og ut på hovedveien. 

(Og til den over her som ikke ville bremset engang om vedkommende har forkjørsrett og noen ikke overholder vikeplikten sin:  jeg ser ingen grunn til å tviholde på sin forkjørsrett for enhver pris. Jeg ville gjort det jeg kunne for å unngå kræsj. Vil ikke at hverken mine passasjerer eller meg selv skal bli skadd, eller et evt barn i bilen som ikke overholder vikeplikten. Kanskje er det en uoppmerksom sjåfør pga hylende barn i baksetet, og ikke en som breier seg, prøver seg eller VIL kræsje).

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

… og sånn lærer idiotene at de bare kan bryte vikeplikten.

Jeg bremser ikke og viker ikke for folk som bryter vikeplikten. Aldri. Er innstilt på at jeg før eller siden kommer til å kræsje fordi andre drittsjåfører ikke overholder vikeplikten sin. 

Anonymkode: baeb6...7a4

Jeg er også sånn - hvis jeg kræsjer fordi den ANDRE personen bryter vikeplikten, så tar jeg skada bil med glede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (20 minutter siden):

Hvor har du det fra? Sto vedkommende på vei som har vikeplikt, har denne vikeplikt fra begge retninger. Og denne hadde fått skylda uansett.

Ikke hvis han sto i rundkjøringen. Da ville det vært hans feil. 

Anonymkode: 7c0ef...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (27 minutter siden):

Hvor har du det fra? Sto vedkommende på vei som har vikeplikt, har denne vikeplikt fra begge retninger. Og denne hadde fått skylda uansett.

Dette var ikke komme tar til hi, men til en beskrivelse av en situasjon der den som skrev var den som hadde vikeplikt.  
 

til ts: ikke vært borti lignende, men slik du beskriver virker det jo som om personen ønsket å bli truffet. Utrolig ekkelt. 

Anonymkode: ca010...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

… og sånn lærer idiotene at de bare kan bryte vikeplikten.

Jeg bremser ikke og viker ikke for folk som bryter vikeplikten. Aldri. Er innstilt på at jeg før eller siden kommer til å kræsje fordi andre drittsjåfører ikke overholder vikeplikten sin. 

Anonymkode: baeb6...7a4

Ikke kjedelig med alt papirarbeid og slikt? Ryker jo fort hele dagen på dette. Kanskje du i tillegg skulle rekke noe viktig når du kjørte. 
Var selv innblandet i en krasj hvor en som brøt vikeplikten krasjet i meg. Ikke rare skaden på bilen. Men fordi han som krasjet i meg var lite ydmyk og sinna gikk det en faen i meg. Visste at ved alvorlige skader på bil eller personskade kan man kontakte politi. Derfor faket jeg skade og politi kontaktet. Da beslagla de førerkortet hans på stedet. 😀 Har hørt fra andre tilfeller hvor det har vært brudd på vikeplikt og små skader har politiet kun gitt prikker på førerkort og latt de beholde lappen. 

Anonymkode: f9953...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

andy capp skrev (3 timer siden):

Kanskje vedkommende fant ut at han hadde tatt feil av hvor han skulle? Du har uansett vikeplikt. Jeg gjør nok ofte som du gjorde, og kjører dersom jeg er sikker på at den som kommer fra venstre faktisk skal til høyre, men tar jeg feil er det min skyld.

Det kan fort hende, men ALT tydet på at han skulle inn der jeg skulle ut. Jeg nølte lenge, kjørte ikke før jeg var helt sikker på at han skulle inn - nettopp for at han hadde begynt å svinge til høyre når jeg valgte å kjøre. At soppen da velger å vrenge bilen tilbake i feltet sitt og tråkke gasspedalen i bånn mens han fløyter, gjør at jeg blir passe provosert. 

Anonymkode: 50e1b...2e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..og får meg til å tenke at dette er en eller annen luring som kanskje har litt feil eller sånt med Teslaen sin, og samtidig har forsikring som dekker ny bil ved en viss skadeprosent. Drittmenneske. 

Anonymkode: 50e1b...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan det være forsikringssvindel? Får man igjen på forsikringa når man bryter trafikkreglene og er skyld i ulykken selv? For her bryter de jo beviselig reglene, det vil også komme klart fram i en undersøkelse. 

Anonymkode: 163bc...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

..og får meg til å tenke at dette er en eller annen luring som kanskje har litt feil eller sånt med Teslaen sin, og samtidig har forsikring som dekker ny bil ved en viss skadeprosent. Drittmenneske. 

Anonymkode: 50e1b...2e5

Var ikke tesla så vi kan ikke skylde på det heller, men fy faen! Irriterer meg grønn over at jeg ikke la meg etter han fordi det så ut som han svingte ned til en parkeringsplass og videre derfra var det ingen vei, bare en slags tursti. Men for alt jeg vet kunne jo dette være en godt voksen mann som er større enn meg selv som var ustabil(tatt noen tabletter for eksempel)🙇‍♀️ så ekkelt..

Anonymkode: 72521...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Var ikke tesla så vi kan ikke skylde på det heller, men fy faen! Irriterer meg grønn over at jeg ikke la meg etter han fordi det så ut som han svingte ned til en parkeringsplass og videre derfra var det ingen vei, bare en slags tursti. Men for alt jeg vet kunne jo dette være en godt voksen mann som er større enn meg selv som var ustabil(tatt noen tabletter for eksempel)🙇‍♀️ så ekkelt..

Anonymkode: 72521...f22

I mitt tilfelle var det en Tesla, var derfor jeg skrev det jeg gjorde. 😅 Men bilen spiller for så vidt ingen rolle, enkelte skulle ikke hatt lappen uavhengig av bilmerke.

Ja, er ekkelt med sånne.

Anonymkode: 50e1b...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (5 timer siden):

Hvor har du det fra? Sto vedkommende på vei som har vikeplikt, har denne vikeplikt fra begge retninger. Og denne hadde fått skylda uansett.

Poenget mitt var at jeg har vikeplikt. Velger jeg å kjøre ut fra en antagelse, uansett hvor sikker den er, er det min skyld hvis det smeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skulle svinge ut i et kryss jeg har vikeplikt i etter jobb en dag, men nølte siden det kom en bil fra venstre. Bilen som kom fra venstre slo på blinklyset mot høyre i det jeg kom ned i krysset, og svingte litt mot midten av veien før han satte kurs mot høyre, som jeg også ofte gjør. 
Alt tydet på at han skulle opp til høyre og at det dermed var klar bane for meg, men i det samme jeg svinger ut i veien tråkker han inn gasspedalen og kjører rett mot meg mens han tuter. Hadde truffet meg om jeg ikke var kjapp selv. 
 

Da var jeg rasende. I ettertid angrer jeg på at jeg ikke stoppa og kjefta, men det er helt sikkert like greit egentlig. Enkelte mennesker skulle ikke hatt hverken bil eller lappen.

Anonymkode: 50e1b...2e5

Dette har skjedd med meg også, noen ungdommer som pekte og lo av at de nesten lurte meg🙄

stoler aldri på signalene andre bilister gir, er mange idioter på veiene…

Anonymkode: feb3d...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette har skjedd med meg også, noen ungdommer som pekte og lo av at de nesten lurte meg🙄

stoler aldri på signalene andre bilister gir, er mange idioter på veiene…

Anonymkode: feb3d...374

Har slutta helt med det selv også etter denne hendelsen. 
Fy fader for noen idioter! 😳

Anonymkode: 50e1b...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...