Gjest ChaseDurer Skrevet 11. januar 2022 #21 Del Skrevet 11. januar 2022 Rumeysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #22 Del Skrevet 11. januar 2022 Novalie Selmer Anonymkode: 36584...c50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #23 Del Skrevet 11. januar 2022 Gerdevaldo og Jomfruemeia. Anonymkode: 95a02...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #24 Del Skrevet 11. januar 2022 Aud som favoritt jentenavn og Odd som guttenavn Anonymkode: 2a00c...287 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 11. januar 2022 #25 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm, jeg tror også det kan slå begge veier, og at barnet gjerne ikke tenker så mye over navnet sitt (og at det de spesielt), nettopp fordi det har hatt det helt siden det ble født. Jeg tror altså ikke at barnet engang nødvendigvis tenker at det er spesielt, med mindre det blir påpekt av andre (noe det selvfølgelig kan bli), men nå tror jeg også at «spesielle» navn kanskje ikke blir så spesielle for den generasjonen som vokser opp, nettopp fordi det er flere med slike navn. Ts Anonymkode: 0d8b4...8d0 Jeg kan love det at Esmeralda Marguerite garantert forstår at navnet hennes er svært spesielt, helt uten at noen trenger å påpeke det. Et uvanlig navn gjør deg jo ikke automatisk tungnem, og når jevnaldrende heter Emma, Nora, Ada og Ella sier det seg vel selv. Jeg er ikke enig med deg i forutsetningen om at spesielle navn ikke blir så spesielle for den generasjonen, heller. Det ligger liksom i "spesielt navn" sin natur at det skiller seg ut. Ellers hadde det ikke vært spesielt. Hege, Monika, Ronny og Geir ville derfor vært spesielle navn på et nyfødt barn i dag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #26 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Novalie Selmer Anonymkode: 36584...c50 Ser Novalie er et navn som flere benytter nå, men lurer på hvordan det skal uttales? Trykk på "v" og stum "e" til slutt, eller sies det rett fram, som det skrives? Det er mitt største problem med tanke på såkalt unike navn, at barna hele livet må fortelle hvordan navnet skal uttales og staves. Ida har ikke det problemet. Anonymkode: c4577...33b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 11. januar 2022 #27 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Novalie Selmer Anonymkode: 36584...c50 Jeg lurer også på uttalen til Novalie. Blir det med samme trykk som når en nordmann uttaler Cecilie (noVAlie, altså trykk på va)? Eller blir det som om en fransktalende uttaler Nathalie (nataLI, altså stum e og trykk på li)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temolitus Skrevet 11. januar 2022 #28 Del Skrevet 11. januar 2022 Isolde og Artemis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #29 Del Skrevet 11. januar 2022 Ullvott skrev (7 minutter siden): Jeg lurer også på uttalen til Novalie. Blir det med samme trykk som når en nordmann uttaler Cecilie (noVAlie, altså trykk på va)? Eller blir det som om en fransktalende uttaler Nathalie (nataLI, altså stum e og trykk på li)? Jeg tenker at det uttales likt som Amalie, med fire stavelser og trykk på andre stavelse. Anonymkode: 182ef...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #30 Del Skrevet 11. januar 2022 Ullvott skrev (1 time siden): Jeg kan love det at Esmeralda Marguerite garantert forstår at navnet hennes er svært spesielt, helt uten at noen trenger å påpeke det. Et uvanlig navn gjør deg jo ikke automatisk tungnem, og når jevnaldrende heter Emma, Nora, Ada og Ella sier det seg vel selv. Jeg er ikke enig med deg i forutsetningen om at spesielle navn ikke blir så spesielle for den generasjonen, heller. Det ligger liksom i "spesielt navn" sin natur at det skiller seg ut. Ellers hadde det ikke vært spesielt. Hege, Monika, Ronny og Geir ville derfor vært spesielle navn på et nyfødt barn i dag. Men nå er ikke Esmeralda Marguerite på lista mi, det var «spesielt» på et litt annet nivå… 🤔😅 Ts Anonymkode: 0d8b4...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #31 Del Skrevet 11. januar 2022 Du liker jo ikke spesielle navn, du liker stygge navn. Lyser harry, ung mor av samtlige. Anonymkode: b0799...8b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #32 Del Skrevet 11. januar 2022 Cornelia og Darius Anonymkode: 186e3...9db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #33 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du liker jo ikke spesielle navn, du liker stygge navn. Lyser harry, ung mor av samtlige. Anonymkode: b0799...8b5 Det er vel smak og behag 😉 Ts Anonymkode: 0d8b4...8d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #34 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cornelia og Darius Anonymkode: 186e3...9db Cornelia er fint ☺️ Liker også Nelia, men da får jeg for mye fotballfrue-vibber. Ts Anonymkode: 0d8b4...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #35 Del Skrevet 11. januar 2022 Abel Jackson Isolde Anonymkode: d81e3...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #36 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Abel Jackson Isolde Anonymkode: d81e3...ea8 Liker Abel! Ts Anonymkode: 0d8b4...8d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #37 Del Skrevet 11. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Selv elsker jeg navn litt utenom det vanlige, og hadde elsket å fått litt inspirasjon 😍 Mine favoritter er: Naomi Aurelia Savannah Filippa Aria India Alba Noelle Olander Emilian Nathaniel Timoteo Lionel Nero Zacharias Luca Hva er dine favoritter? Anonymkode: 0d8b4...8d0 Oj. Fytti katta her var det mange fremtidige nav klienter. Kanskje en eller to eventmanagere også... Jeg synes vi har sjeldne navn som en del av norsk navnekultur. Torwald. Roskva. Siv. Slik navn. Anonymkode: 5b791...935 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #38 Del Skrevet 11. januar 2022 Nordahl og Anker Anonymkode: 06868...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sstinemor Skrevet 11. januar 2022 #39 Del Skrevet 11. januar 2022 Indigo Iro 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #40 Del Skrevet 11. januar 2022 Bergtora, Havtor, Tjalve og Roskva. Anonymkode: 4027a...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå