Gå til innhold

Hvorfor er det helt tabu/uaktuelt at en eldre dame forelskelser i en yngre mann??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser igjen og igjen om yngre menn og eldre damer er perfekt for sex og at det er opp og vedtatt at eldre damer ikke kan få følelser for en yngre mann de har sex med over tid. Er det ikke mulig for en kvinne over 45 kan få følelser for en hun har sex med over tid?? 

Mennene er klare på at det er kun sex noe ofte er om de er jevngamle og. Ergo menn er totalt forskjellig fra damer flest. De får ikke følelser selv om de har sex med samme person  over tid. De fleste i hvertfall.

Men spørsmålet er kan ikke en eldre kvinne få kjærlighetsorg på lik linje med en ei på 25 ved sex med samme person over tid ?? Spiller alder noen rolle egentlig ??

Anonymkode: f97b2...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her på KG er det pedofili om en mann på 30 har sex med en dame på 25.

Mens kvinner på 50 som har seg med 20 åringer blir hyllet.

Så jeg vet ikke hva du snakker om.

Anonymkode: 38717...5cc

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hvorfor er det helt tabu/uaktuelt at en eldre dame forelskelser i en yngre mann??

Det er da langt fra noe tabu, men riktignok relativt sett ganske unormalt. Likevel skjer det sikkert hele tiden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Det er da langt fra noe tabu, men riktignok relativt sett ganske unormalt. Likevel skjer det sikkert hele tiden. 

Vel har vel ikke hørt om et tilfelle enda på kg. Alltid noen som skal belære at man er på forskjellige stadier i livet og om begge ikke ønsker barn..at det ikke kommer til å vare. At en yngre mann vil aldri se noe mer enn sex i en litt eldre kvinne osv osv. Det er standard svarene på kg. Men mennesker er forskjellige. Og så er det om man får aksept da hvis man er litt forskjellig da fra resten.  Det er vel der skoen trykker at mange ikke tør å følge det de egentlig føler for å gjøre.  

TS

Anonymkode: f97b2...eff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Det er i hvert fall like mange ufine svar/reaksjoner om det går den veien enn dem såkalte rette veien, men folk leser/ser vel det de vil lese. 

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (7 timer siden):

Det er i hvert fall like mange ufine svar/reaksjoner om det går den veien enn dem såkalte rette veien, men folk leser/ser vel det de vil lese. 

For meg er det selvsagt greit begge veier. Eldre menn kan også forelske seg i yngre dame uten å være gris. Men mulig jeg tenker feil. Yngre damer blir kanskje sett på som mer sårbare enn yngre menn og frykt for at de skal utnyttes av folk som har levd en stund. Bare en tanke.

ts

Anonymkode: f97b2...eff

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 19.33):

Jeg leser igjen og igjen om yngre menn og eldre damer er perfekt for sex og at det er opp og vedtatt at eldre damer ikke kan få følelser for en yngre mann de har sex med over tid. Er det ikke mulig for en kvinne over 45 kan få følelser for en hun har sex med over tid?? 

Mennene er klare på at det er kun sex noe ofte er om de er jevngamle og. Ergo menn er totalt forskjellig fra damer flest. De får ikke følelser selv om de har sex med samme person  over tid. De fleste i hvertfall.

Men spørsmålet er kan ikke en eldre kvinne få kjærlighetsorg på lik linje med en ei på 25 ved sex med samme person over tid ?? Spiller alder noen rolle egentlig ??

Anonymkode: f97b2...eff

Jo det kan hun virkelig. Jeg har hatt en sexuel relasjon med en 15 år yngre mann i nesten ett år, det skulle aldri bli noe mer enn sex på grunn av aldersforskjellen noe jeg hele tiden også har vært innforstått med, trodde jeg.........Nå vil han ikke mer og jeg er helt knust. Har det skikkelig vondt og gråter mye.

Anonymkode: ebba3...95e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo det kan hun virkelig. Jeg har hatt en sexuel relasjon med en 15 år yngre mann i nesten ett år, det skulle aldri bli noe mer enn sex på grunn av aldersforskjellen noe jeg hele tiden også har vært innforstått med, trodde jeg.........Nå vil han ikke mer og jeg er helt knust. Har det skikkelig vondt og gråter mye.

Anonymkode: ebba3...95e

Dette burde du jo strengt tatt se komme. 15 års forskjell den veien er nesten alltid utelukkende for sex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom sønnen skulle ha fått seg kjæreste på min alder så hadde det unektelig blitt litt rart. Jeg er romslig, men mulig endel andre hadde stussa.

Anonymkode: 24dbe...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 10.1.2022 den 19.52):

Det er da langt fra noe tabu, men riktignok relativt sett ganske unormalt. Likevel skjer det sikkert hele tiden. 

Da er det vel ikke unormalt?

Anonymkode: 65b5f...519

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 19.35):

Her på KG er det pedofili om en mann på 30 har sex med en dame på 25.

Mens kvinner på 50 som har seg med 20 åringer blir hyllet.

Så jeg vet ikke hva du snakker om.

Anonymkode: 38717...5cc

Nah synest det er ekkelt fra begge kjønn🐷 la de unge være i fred. Var på en fest å da satt yngre menn å gjorde narr av de eldre damene de hadde hatt sex med.

Anonymkode: 0739c...b79

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 og synes ikke det er det minste rart at det ikke blir følelser involvert. Hva i alle dager skulle jeg ha felles med en guttunge? Ingen verdens ting. Jeg har ikke sex med yngre gutter/menn, da jeg ikke tenner på de, men for "cougars" der ute, så er unge menn leketøy, ikke noe annet. 

Jeg har hatt elskere, riktignok på min egen alder, men ingen følelser fra min side. Derimot fikk DE følelser for meg, så jeg slutta med denne praksisen. Disse hadde jeg i perioder jeg ikke var interessert i forhold, så det var bare for fysisk tilfredsstillelse. For å få følelser for en mann, må det være matchende personlighet, humor og vi må være på cirka samme sted mentalt. Det skjer bare ikke med smågutter. 

Anonymkode: d62ad...3d4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel helt naturlig.

Tror det er betraktelig færre menn som søker oppover i alder (enn kvinner) da menn ikke er programmert til å søke økonomisk trygghet i valg av partner. Den lille erfaringen jeg har med slike menn er at det jevnt over er mammastyrte gutter som liker å bli satt under administrasjon.

Anonymkode: f64f1...3ab

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (9 timer siden):

Dette burde du jo strengt tatt se komme. 15 års forskjell den veien er nesten alltid utelukkende for sex..

Det var vel akkurat det jeg skrev,  at vi begge hadde en gjensidig forståelse om at dette kun var sex, men at en kvinne kan bli forelsket i en yngre mann som hun har sex med over tid, siden det var det TS spurte om i sitt innlegg.

Anonymkode: ebba3...95e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er da vel helt naturlig.

Tror det er betraktelig færre menn som søker oppover i alder (enn kvinner) da menn ikke er programmert til å søke økonomisk trygghet i valg av partner. Den lille erfaringen jeg har med slike menn er at det jevnt over er mammastyrte gutter som liker å bli satt under administrasjon.

Anonymkode: f64f1...3ab

Ehem. I motsetning til mennene som velger 15 år yngre damer? Disse mennene gjør alt husarbeidet selv?

Anonymkode: ece88...5ff

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mindre vanlig at dama er eldst. Derfor vekker det litt mer oppsikt. Jeg vil ikke si at det blir mer fordømt. 

Det er noe med at kvinner over 40 ikke så lett får barn på naturlig måte. Derfor er det et litt drastisk valg for mange menn på 25.

Forresten er det helt feil at menn ikke får følelser.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ehem. I motsetning til mennene som velger 15 år yngre damer? Disse mennene gjør alt husarbeidet selv?

Anonymkode: ece88...5ff

Hæ? Hvordan klarer du å lese kjønnsrollemønster inn idet jeg skrev? 

Min påstand er at kvinner søker oppover grunnet (økonomisk) trygghet, mens for majoriteten av menn er dette en ikke-faktor. Dvs. at menns preferanser er preget av vitalitet/fertilitet hos kvinner.

Mitt inntrykk av menn som går nevneverdig opp i alder gjør dette fordi de enten ikke har sjangs på jevnaldrende damer, eller fordi de har mummy-issues. Det er helt sikkert unntak, men dette er det jeg har sett og opplevd i mine 50+ år.   

Anonymkode: f64f1...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det da? Tabu? Det opplever ikke jeg? 

Uvanlig, ja, men tabu? 

Anonymkode: 04a8d...731

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 10.1.2022 den 19.52):

Det er da langt fra noe tabu, men riktignok relativt sett ganske unormalt. Likevel skjer det sikkert hele tiden. 

Jeg var selv 18år da jeg fikk meg en yngre kjæreste han var 14år men vi passet godt sammen. Nå er vi gift. De fleste synes det var merkelig utenom jevnaldrende jenter. Så nok oftere jenter vil ha yngre gutter/menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som en voksen kvinne, så er å forelske seg i en gutt på 25 år umulig. 
Jeg ser ikke på en gutt på 25 år som en potensiell partner, på noen måte.

Anonymkode: 343fa...b4a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...