Gå til innhold

ABB skal søke om prøveløslatelse


Gjest SnowBells

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Gjenferdet said:

Det finnes et flust med mennesker med jævlige barndommer, men de aller fleste går ikke rundt og plaffer ned 77 mennesker.

Dette er en selvfølge for alle og ingen er uenig i det. (Så jeg lurer litt på hva du vil med den kommentaren.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guri malla, nå har jeg sett hele ABBs forklaring og det var jammen mye sprøyt som kom ut av kjeften. Det er jo ingenting som henger på greip.

Han sier at han tar avstand fra vold og terror, samtidig som han hevder at terror er nødvendig.

Han er villig til å forlate politikken, men ønsker å søke politisk asyl utenfor vesten.

Han mener at han ble radikalisert og at det ikke er hans skyld at 22.juli skjedde. Likevel vil han altså bli influencer med Breivik Live … (for å påvirke andre til å bli radikalisert og utøve terror).

Gur så dum. Er det fuckings mulig? Han graver sin egen grav. Det er jo bare pjatt og svada alt sammen, og du ser på dommeren at han er lei av milelange forklaringer som ikke har noe med terrorangrepet å gjøre.

Han utnytter rettssystemet for å drive politisk propaganda. Han har null empati og skyldfølelse for alle de ofrene han drepte og skadet. Han sitter og forsvarer seg selv, samtidig som han hevder at dette er den gamle han.

Jaja, om noe så gjør alle disse kvasiinnleggene bare slik at han i alle fall ikke blir prøveløslatt. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (17 minutter siden):

Guri malla, nå har jeg sett hele ABBs forklaring og det var jammen mye sprøyt som kom ut av kjeften. Det er jo ingenting som henger på greip.

 

Har du sett hele? Ble ikke mye av det fjernet for publikum da? Det er jo bare korte klipp som ble vist i media og på nyhetene i dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (4 minutter siden):

Har du sett hele? Ble ikke mye av det fjernet for publikum da? Det er jo bare korte klipp som ble vist i media og på nyhetene i dag. 

Dagbladet viste omtrent alt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Blueberrymuffin skrev (På 12.1.2022 den 16.43):

Respektløst ovenfor alle ofre og berørte å gi denne mannen så mye mediaoppmerksomhet.

Alt fra ABB burde vært tiet, så han kan råtne i stillhet.

Men det gir mange klikk og seertall. Det er alt media bryr seg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (6 timer siden):

Innen 10 år? 

Ja han kommer til å bli helt koko, altså Alzheimer tilstand 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Større sprøyt har jeg ikke sett i mitt hele liv. Han hevder å ha blitt radikalisert av en bevegelse og sier at de gav han en ordre. Så viser det seg at bevegelsen ikke engang vet at han er medlem. 
Jeg sier som rettspsykiateren: «Er vi sikre på at han ikke er psykotisk?»

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABB er ikke villig til og i det minste prøve på og få en prøveløslatelse, hvis han var så hadde han oppført seg litt annerledes. Det han derimot er villig til og gjøre er.

1. Søke om prøveløslatelse.

2. Skrive noe svada om at han *sikkert* tar avstand fra terror.

3. Forberede talen for alle landets nyhetsmedier slik at han er sikker på at folk ikke glemmer han og han holder seg *aktuell*

Noe annet er løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
amz skrev (8 timer siden):

Ja han kommer til å bli helt koko, altså Alzheimer tilstand 

Alzheimer? Han er vel allerede koko, men han får neppe Alzheimer med det første, og tviler sterkt på at han tar livet sitt de neste 10 årene. Isolasjon for han er nok ødeleggende i den forstand at han fjerner seg mer og mer fra den virkelige verden, men jo mer han luller seg inn i din egen sannhet jo større helt blir han og jo viktigere blir « krigen» hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor i all verden han får lov til og drive propaganda i en rettssak?? Skrift på munnbind, plakater osv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele mannen burde blitt kansellert. Nå får han nøyaktig det han ønsker seg: oppmerksomhet og mulighet til å spre sitt hatefulle budskap. Det forer man hver gang man klikker seg inn på en eneste sak om den idioten og man forer det ved å opprette tråder om ham. Skal man snakke om 22. juli kan man heller minnes ofrene som ble fratatt livet. Jeg ser ironien i at jeg selv kommenterer i denne tråden, men jeg gikk bare inn her for å skrive dette. Kan vi ikke slutte å snakke om eller omtale den dritten i det hele tatt?

Kommer ikke til å gå inn på denne tråden igjen så beklager på forhånd at jeg ikke får svart om noen skulle skrive noe mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SnowBells
Trudelutt1 skrev (8 minutter siden):

Hele mannen burde blitt kansellert. Nå får han nøyaktig det han ønsker seg: oppmerksomhet og mulighet til å spre sitt hatefulle budskap. Det forer man hver gang man klikker seg inn på en eneste sak om den idioten og man forer det ved å opprette tråder om ham. Skal man snakke om 22. juli kan man heller minnes ofrene som ble fratatt livet. Jeg ser ironien i at jeg selv kommenterer i denne tråden, men jeg gikk bare inn her for å skrive dette. Kan vi ikke slutte å snakke om eller omtale den dritten i det hele tatt?

Kommer ikke til å gå inn på denne tråden igjen så beklager på forhånd at jeg ikke får svart om noen skulle skrive noe mer.

Jeg klikker meg ikke inn på sakene om ham i nettavisene fordi jeg ikke vil bidra til å generere enda mer avisstoff om det monsteret. Avisene produserer jo mest om emner som flest klikker seg inn på.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (4 timer siden):

Alzheimer? Han er vel allerede koko, men han får neppe Alzheimer med det første, og tviler sterkt på at han tar livet sitt de neste 10 årene. Isolasjon for han er nok ødeleggende i den forstand at han fjerner seg mer og mer fra den virkelige verden, men jo mer han luller seg inn i din egen sannhet jo større helt blir han og jo viktigere blir « krigen» hans. 

Klart, lever i en alternativ virkelighet. Greit at han er under lås og slå. En trygghet for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72

Altså, han kan søke om prøveløslatelse 1 gang i året fra nå av. Så media vil dekke rettsaken dag for dag hvert eneste år fra nå av. Han vet jo selv han ikke slipper ut, og han VET media dekker det godt, han gjør det fordi; 

1: Variasjon i en ellers kjedlig og ensom hverdag. 
 

2: Oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rampenissen72
SnowBells skrev (1 time siden):

Jeg klikker meg ikke inn på sakene om ham i nettavisene fordi jeg ikke vil bidra til å generere enda mer avisstoff om det monsteret. Avisene produserer jo mest om emner som flest klikker seg inn på.

At du ikke gjør det utgjør ingen forskjell. De fleste er faktisk veldig nyskjerrige på den fyren. Litt som en bil ulykke, de fleste klarer ikke la vær å stirre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Trudelutt1 skrev (1 time siden):

Hele mannen burde blitt kansellert. Nå får han nøyaktig det han ønsker seg: oppmerksomhet og mulighet til å spre sitt hatefulle budskap. Det forer man hver gang man klikker seg inn på en eneste sak om den idioten og man forer det ved å opprette tråder om ham. Skal man snakke om 22. juli kan man heller minnes ofrene som ble fratatt livet. Jeg ser ironien i at jeg selv kommenterer i denne tråden, men jeg gikk bare inn her for å skrive dette. Kan vi ikke slutte å snakke om eller omtale den dritten i det hele tatt?

Kommer ikke til å gå inn på denne tråden igjen så beklager på forhånd at jeg ikke får svart om noen skulle skrive noe mer.

Enig i det du skriver, men det kommer aldri til å skje. Det er lettere for oss som husker hendelsen å ignorere han, men for ungdom og barn som ikke husker blir fort nyskjerrig på dette. For det er en stor hendelse i norsk historie. 
 

Å dekke saken så mye som nå er for dumt, men det blir også for dumt å ikke dekke den noe. For da blir det liksom «ei hemmlig greie», som vil lokke folk enda mer til han. Outcasts ungdom spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
rampenissen72 skrev (6 minutter siden):

At du ikke gjør det utgjør ingen forskjell. De fleste er faktisk veldig nyskjerrige på den fyren. Litt som en bil ulykke, de fleste klarer ikke la vær å stirre. 

Jeg er fullstendig klar over at jeg alene ikke betyr noe særlig. Men det kan godt hende at det finnes folk her inne som ikke er klar over mekanismen, og som nå ble informert om det = flere som ikke klikker seg inn. Jeg er forresten helt enig med deg i at det er som en bilulykke. Vanskelig å se bort. Det er rent fascinerende å se hvor patetisk og keitete han er, "mannen" som tok livet av 77 uskyldige mennesker.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (14 timer siden):

Større sprøyt har jeg ikke sett i mitt hele liv. Han hevder å ha blitt radikalisert av en bevegelse og sier at de gav han en ordre. Så viser det seg at bevegelsen ikke engang vet at han er medlem. 
Jeg sier som rettspsykiateren: «Er vi sikre på at han ikke er psykotisk?»

Jeg synes det også er et godt spørsmål om han er psykotisk og om han er utilregnelig. Under den første rettsaken var det stor diskusjon om han var tilregnelig eller ikke og det betydde vist mye for noen om han var det ene eller andre. Uansett ville det ha lite praktisk betydning fordi han vil være innestengt resten av livet i noe som ligner et fengsel uansett. Og da har det lite betydning om de som passer på ham har blå eller hvite uniformer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...