Solstikk Skrevet 9. januar 2022 #1 Skrevet 9. januar 2022 Kan man bli kjent med hverandre uten å spørre om jobb og utdannelse? Eller er det noe som må frem tidlig i en relasjon? Er det avgjørende for om dere passer sammen som par eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #2 Skrevet 9. januar 2022 For min del spiller det absolutt ingen som helst rolle. Anonymkode: a0d53...208 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3 Skrevet 9. januar 2022 Tja, det er viktig at han er samfunnsengasjert. Helst i jobb. Hvilken type jobb er overhodet ikke viktig. Anonymkode: 304dd...12c 5
Chagall Skrevet 9. januar 2022 #4 Skrevet 9. januar 2022 Det har alt å si i praksis for kvinner. Om du hører på hva de sier... så forteller de at de ikke bryr seg, men ser man på hva de gjør... Lite å si for menn, men noe teller det jo. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #5 Skrevet 9. januar 2022 Ville nok ikke vært helt ærlig om jeg svarte at det ikke har noe å si. For det første tenker jeg at det ville vært rart å skulle bli kjent med noen uten å vite hva de jobber med. Ikke pga status, men fordi man tross alt tilbringer store deler av hverdagen sin på jobb. Yrkesvalg kan jo også si noe om interesser/verdier. For det andre er det jo greit å vite mtp økonomi, hvordan hverdagen til den andre er lagt opp osv. Jeg bryr meg overhodet ikke om status. Om du er lege eller har et lavstatusyrke er det samme, så lenge du har kontroll på økonomi og gjør noe du trives med (vil jo påvirke hvordan du har det og dermed hva du utstråler) Anonymkode: 8b40f...ebd 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #6 Skrevet 9. januar 2022 Etter min opplevelse har kvinner flest minstegrenser på det meste. På utseende har kvinner et minimum, på intelligens, helse, utdanning, jobb og økonomi. Så blir det mye matematikk for å finne ut hvem de velger av de over minstegrensen. Der status kan være et sbustitutt for utseende osv. Anonymkode: dac19...526 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #7 Skrevet 9. januar 2022 Nei utdannelse har ingenting å si, så lenge han er oppegående og trives i sitt yrke. Anonymkode: c26ce...688 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #8 Skrevet 9. januar 2022 Solstikk skrev (24 minutter siden): Kan man bli kjent med hverandre uten å spørre om jobb og utdannelse? Eller er det noe som må frem tidlig i en relasjon? Er det avgjørende for om dere passer sammen som par eller ikke? Jeg klarer ikke helt å se hvordan man skal bli kjent med et menneske uten å vite hvordan de tilbringer mesteparten (8+ timer) av dagen sin. Det blir litt tullete å si at det er noe man ikke spør om. Anonymkode: c8dcd...eb5 8
Jr.Garcon Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Solstikk skrev (4 timer siden): Kan man bli kjent med hverandre uten å spørre om jobb og utdannelse? Eller er det noe som må frem tidlig i en relasjon? Er det avgjørende for om dere passer sammen som par eller ikke? Det har ingen betydning - med unntak av om hun jobber i typ nordsjøen eller er yrkesmillitær eller lignende som gjør at hun "forsvinner" for lange perioder/må flytte mye. Kjent å kjent. Jeg føler det er like normalt å vite/spørre hva dama driver med, som å spørre hva hun heter. Hva hun heter har jo heller ikke noen betydning, men blir "litt" spes å hoppe over den infoen. Men infoen har ingen betydning for verdien jeg gir henne/hvor interessant hun er som en partner - noen sykepleiere er utro svin mens andre sykepleiere er engler, noen lærerinner har herpes og hiv andre har det ikke osv. 2
Knirke Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Hva personen har valgt å bruke mesteparten av sin våkne tid på er mye viktigere for meg enn andre typiske tørrprat-spørsmål, som. feks hvor man er født og oppvokst. Fullstendig uinteressant. Man spør ikke hva daten jobber med for å avdekke dens status, man spør fordi man vil bli kjent med mennesket. 8
micromaya Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Utdannelse og yrke har ingen ting å si – men han må være i arbeid. (Med det mener jeg ikke at noen som er midt i mellom jobber ville vært uaktuelle – men en som faktisk ikke gidder å jobbe hadde vært uaktuell for meg.) 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Må ha inntekt. Ikke nødvendigvis høy inntekt, men har ikke råd til å forsørge noen selv, så sa må han klare det. Anonymkode: 8262e...28e 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 Chagall skrev (11 timer siden): Det har alt å si i praksis for kvinner. Om du hører på hva de sier... så forteller de at de ikke bryr seg, men ser man på hva de gjør... Lite å si for menn, men noe teller det jo. Nei, for kvinner DU er interessert i, ikke alle kvinner. Anonymkode: b91c4...861 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 Så lenge han har en jobb han trives i og kan forsørge seg selv er jeg fornøyd 😊 Anonymkode: ff287...e19 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Hadde ikke gått å ikke snakke om hva man jobber med for min del. Det hadde vaiet et stort rødt flagg dersom han bare "det vil jeg ikke snakke om" hvis jeg spurte. Hva slags jobb eller hva han tjener er ikke så viktig, hadde nok ikke satt så mye pris på lege eller nordsjø-arbeider o.l. men det hadde ikke vært deal breaker. Ufør hadde nok dessverre vært en deal breaker for min del om jeg skal være ærlig. Anonymkode: b2fec...155
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 Det er litt viktig at han har en inntekt som er forenlig med et familieliv der vi slipper å vurdere hvert eneste lille innkjøp til familien. Utover det er det viktig å ha et felles verdigrunnlag, felles enighet om oppdragelse, ambisjoner er viktig og mulighetene til å diskutere samfunn, jobb, politikk, barn osv uten at den ene parten til stadighet faller ut. Utdanning og jobb i seg selv er ikke viktig. Status er overhodet ikke viktig for meg. Anonymkode: 116cb...55c 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 Bachelor, minst, men da skal han tjene over 550k. Finner jeg en med Master eller Doktorgrad, er det et stort pluss i boka mi. Anonymkode: 34266...043 1
norw Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 Ca null, og det er sånn det bør være om man er litt voksen. 1
norw Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei utdannelse har ingenting å si, så lenge han er oppegående og trives i sitt yrke. Anonymkode: c26ce...688 Trenger ikke å trives i yrket om man skiller mellom jobb og privatliv, og hvis man har en sterk psyke. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Jeg er nok den snobbete her. Jeg er har høy utdannelse og vil helst ha en partner som også har det. Det betyr ikke nødvendigvis høy inntekt eller statusyrke da. Jeg kjenner flere som har fagbrev eller ingen utdannelse i det hele tatt som driver for seg selv og tjener langt over millionen. Det er nok mest mangel på felles interesser som får meg til å tvile at jeg kunne fungert. Når jeg tenker meg om så kjenner jeg til et par der han er snekker og hun anestesilege, gift på sikkert 10 år og de virker lykkelige. Hm. Må kanskje revurdere min fordom. Anonymkode: 006be...5b9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå