Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

kar90 skrev (15 minutter siden):

Det er "selvmords" droner. De skyter ikke missiler, men styrter ned mot målet sitt og detonerer.

Fjugur skrev (15 minutter siden):

Skyte/bombe

Takk for svar.. Det viste jeg ikke.

Men hvorfor gjør USA det? Eller er der russerene de skal ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertestein skrev (5 minutter siden):

Hvorfor de sender droner til Ukraina? Det er et av deres bidrag til Ukraina, i likhet med andre land som også sender våpen og annet forsvarsmateriell

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (17 minutter siden):

For å hjelpe Ukraina med å forsvare seg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (12 minutter siden):

For å hjelpe Ukraina med å forsvare seg selv.

Fjugur skrev (25 minutter siden):

Hvorfor de sender droner til Ukraina? Det er et av deres bidrag til Ukraina, i likhet med andre land som også sender våpen og annet forsvarsmateriell

Ja nettop, var det jeg tenkte etter jeg postet. Jeg trodde først USA skulle angripe Ukraina🤦🏻‍♀️ Kjempe bra! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressedoutgurl skrev (1 time siden):

https://www.nrk.no/urix/xl/putins-propagandakrig-1.15891961

Interessant artikkel i nrk i dag, handler om hvordan mange begynner å tvile på alt.

Interessant artikkel og veldig typisk. Gammelt triks i boka. Bli bombardert med så mye informasjon at man begynner å tvile på hva som er sant og ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og brukerdebatt, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

Jeg skjønner at man kan begynne å tvile på hva som er sant og ikke. Vi blir jo utsatt for vanvittige mengder med informasjon og ting som "Russland hevder.." eller "Ukraina hevder" osv. Så det er ikke så lett å vite og NRK skriver selv i den artikkelen at de har måttet være varsomme med den informasjonen de får fordi de ikke har folk i alle områdene der ting skjer.

Men jeg synes det er langt fra det og det å begynne å tro på alle slags konspirasjonsteorier og at noen begynner å ta Russlands side fordi de tror at de forteller sannheten. Jeg skjønner allikevel godt at mange kanskje begynner å tvile på hva som er sant og hva som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (51 minutter siden):

Om propagandakrigen - på begge sider: 
Krigen om sannheten – VG

Jeg er såpass misfornøyd med VG at jeg ikke gidder å abbonere på vg+.  Men en ting er jeg sikker på og det er at Putin må arresteres. Etter min mening er den mest interessante youtubeaktøren Igor Girkin, alias Strelkov.  Han var Russlands agent og organiserte Donbass sitt militærvesen, men han er også en offiser med æreskodeks (en helt annen kultur enn Putins kgb). Vi kan google han på youtube og få fortellinger med god kvalitet. Strelkov kan være verdens største ekspert på Donbasskonflikten.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (2 timer siden):

Jeg er såpass misfornøyd med VG at jeg ikke gidder å abbonere på vg+.  Men en ting er jeg sikker på og det er at Putin må arresteres. Etter min mening er den mest interessante youtubeaktøren Igor Girkin, alias Strelkov.  Han var Russlands agent og organiserte Donbass sitt militærvesen, men han er også en offiser med æreskodeks (en helt annen kultur enn Putins kgb). Vi kan google han på youtube og få fortellinger med god kvalitet. Strelkov kan være verdens største ekspert på Donbasskonflikten.

Ikke +artikkel, åpen for alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner at man kan begynne å tvile på hva som er sant og ikke. Vi blir jo utsatt for vanvittige mengder med informasjon og ting som "Russland hevder.." eller "Ukraina hevder" osv. Så det er ikke så lett å vite og NRK skriver selv i den artikkelen at de har måttet være varsomme med den informasjonen de får fordi de ikke har folk i alle områdene der ting skjer.

Men jeg synes det er langt fra det og det å begynne å tro på alle slags konspirasjonsteorier og at noen begynner å ta Russlands side fordi de tror at de forteller sannheten. Jeg skjønner allikevel godt at mange kanskje begynner å tvile på hva som er sant og hva som ikke er det.

Dette er ganske enkelt. Det som kommer fra Putin er sjelden sant, og det som kommer fra Ukraina varier fra sant til grov overdrivelse.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
I Grosny skrev (4 minutter siden):

Dette er ganske enkelt. Det som kommer fra Putin er sjelden sant, og det som kommer fra Ukraina varier fra sant til grov overdrivelse.

Tja, det er ikke alltid sånn, men tenker at Putin har nytte av å fremstille ting på en måte som vil legimitere krigen mot Ukraina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ltfutt skrev (Akkurat nå):

Skal du ikke dra fram alle som har blitt forgiftet av putin-regimet i samme slengen, bare for å balansere litt? Eller er du ikke interessert i det?

De får mer enn nok oppmerksomhet i norsk media fra før. Om du vil ha balanse kan du jo kontakte dem?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@likestilling - I og med at enkelte insinuerer det til stadighet, bare så det er sagt med klare rene ord i stedet så spør jeg deg rett ut så du kan svare med klare rene ord, så trenges det ingen insinuasjoner:

Støtter du Putin?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (1 minutt siden):

@likestilling - I og med at enkelte insinuerer det til stadighet, bare så det er sagt med klare rene ord i stedet så spør jeg deg rett ut så du kan svare med klare rene ord, så trenges det ingen insinuasjoner:

Støtter du Putin?

Nei, jeg støtter verken Putin eller Zelensky og håper krigen slutter så fort som mulig. Fint at du spør i stedet for å anklage...

Begge er drittland når det gjelder "regime" og korrupsjon etc, men jeg føler ikke at det mangler på folk som sier slikt om Russland...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, brudd på opphavsrett og brudd på rommets retningslinjer, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for svar til slettet innlegg, kommentar til moderering, brukerdebatt og brudd på rommets retningslinjer, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å åpne med det, jeg har ingenting til overs for Putin. Putin begår folkerettsbrudd ved å invadere og krige i Ukraina.

Hva er kilden til at "det er bare 10-20 prosent nazister i Azov"?

Det er en talsperson for Azov som en gang hevdet det. Men nå har talspersoner for Azov det med å ta en liten hvit en her og der. Et godt eksempel er den videoen fra britiske The Guardian som filmet en barneleir som Azov sto for. Der ble en talsperson intervjuet og spurt om det var noen ledere med nazistiske tatoveringer eller holdninger i leieren? Nei da, hevdet lederen for barneleiren, ingen av de som jobbet med barna hadde nazistiske tatoveringer eller holdninger. Samtidig zoomer kameraet inn på albuen til leir-lederen, der det er en hakekors-tatovering, så klippes det over fra tidligere på dagen da forskjellige ledere som jobbet med barna ble filmet, med forskjellige nazistiske symboler som tatoveringer.

(Videoen er tidskodet, den går rett på intervjuet)

Når det gjelder påstanden om 10-20 prosent så stammer den altså fra en talsperson fra Azov.

Sitat

Andriy Diachenko, a spokesman for the Azov Brigade, said only 10% to 20% of the group's members are Nazis. "I know Alex is a Nazi, but it's his personal ideology. It has nothing to do with the official ideology of the Azov," Diachenko said. "He's a good drill sergeant and a good instructor for tactics and weapons skills."
https://eu.usatoday.com/story/news/world/2015/03/10/ukraine-azov-brigade-nazis-abuses-separatists/24664937/

Problemet er altså, hvor godt kan en stole på denne talspersonen? Hvorfor skal vi stole på vedkommende?

Her er for øvrig fra en fersk artikkel Al Jazeera skrev om Azov:

Sitat

In 2015, Andriy Diachenko, the spokesperson for the regiment at the time said that 10 to 20 percent of Azov’s recruits were Nazis. (sitat se over)
The unit has denied it adheres to Nazi ideology as a whole, but Nazi symbols such as the swastika and SS regalia are rife on the uniforms and bodies of Azov members.
For example, the uniform carries the neo-Nazi Wolfsangel symbol, which resembles a black swastika on a yellow background. The group said it is merely an amalgam of the letters “N” and “I” which represent “national idea”.
Individual members have professed to being neo-Nazis, and hardcore far-right ultra-nationalism is pervasive among members.
In January 2018, Azov rolled out its street patrol unit called National Druzhyna to “restore” order in the capital, Kyiv. Instead, the unit carried out pogroms against the Roma community and attacked members of the LGBTQ community.
“Ukraine is the world’s only nation to have a neo-Nazi formation in its armed forces,” a correspondent for the US-based magazine, the Nation, wrote in 2019.
https://www.aljazeera.com/news/2022/3/1/who-are-the-azov-regiment

Det er da vi blir svar skyldige, hvorfor stole på Azov? Hvorfor stole på en talsperson fra Azov? Hva er kilden, ut over en enkeltperson? Hvilke beviser har vi for at vedkommende taler sant? Særlig når det er personer fra Azov som beviselig lyver (se video over).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...