Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

cas12 skrev (1 minutt siden):

du har ingenting og være redd for. det skjer ikke noe her og tror det heller ikke skjer noe i ukraina, siden putin har truet med dette lenge

Prøver å tenke slik selv. Nå har disse truslene vært lenge, og begynner mer og kun virke som et pressmiddel for å skremme. Hvis Putin mener noe med militært angrep, så burde det vel kanskje skjedd allerede.

Han vet hvor upopulær han hadde blitt ved å gjøre dette, også blant det russiske folk som også er bekymret for hvordan sanksjonene fra andre land vil ramme dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ikke annet enn Russland-Ukraina konflikten i avisene. Og med dette lurer jeg på (mulighet dummeste jeg har spurt om noensinne), men kan man miste statsborgerskap/permanent opphold i Norge pga krig? La oss si jeg er russisk eller ukrainsk statsborger og det er konflikt mellom NATO og øst Europa. Kan Norge sende ut sivile borgere fra disse landene kun fordi det er oppstått en politisk konflikt? Skal ringe udi i morgen og spørre, men bør jeg? Er det dumt spørsmål å stille? Leste om en amerikansk diplomat som ble utvist fra Russland selv med gyldig visum. Kun pga konflikten mellom Russland og USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (16 minutter siden):

Hele talen til Putin var såvidt jeg skjønner bare en lang og mentalt ødelagt avhandling om hvordan Ukraina ikke fortjener å eksistere. Med andre ord, en gal mann med atomvåpen bruker forkvaklet logikk for å rettferdiggjøre det som skal skje videre.

Tenkte eksakt det samme når jeg leste gjengivelsene av talen. Jeg forstår ikke hvordan Putin stadig kan ha 59% oppslutning i Russland, når det er så oppe i dagen at han handler etter fikse idéer om gammel russisk storhet og ikke etter hva som er bra for Russland og russere i 2022. Det er rett og slett hårreisende at et slikt menneske kan havne i maktposisjon i noe som helst land. Virkelig skummelt da han uttalte: "vi skal vise dere hva et de-kommunistisk Ukraina virkelig betyr. "

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2022 at 8:55 PM, trafikkdirigenten said:

Trump som er usas rette president, biden er dement og har ingen ting med å styre et land

hahahahaha!  Trump kommer til å havne i fengsel snart.  Så takk for en god latter i dag! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhetsbildet i Ukraina-krisen er preget at hvite eldre menn. Dette munnhuggeriet får meg til å tenke på pubertetsgutter som konkurrerer i å tatt med flest jenter fra byen, eller hvem som har råd til mest champagne på byen (satt på spissen!). Dessverre handler det om verdensfreden. 

Tror dere konflikten ville sett annerledes ut hvis lederene (presidentene i USA/Russland/Frankrike/Tyskland(rikskansler) og var kvinner? Og Jens Stoltenberg het Jensine?)

Endret av Dhllgfehl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et kjønn som i stor grad ikke en gang klarer å la være å legge seg opp i kjønn og forskjeller på folk i tide og utide, og er forskjemper for å ta i bruk sensur, forby begrep og bruk av språk, er vel i grunn ikke konfliktavledende

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

med så mye fighting som det er på dette forumet så sier det seg selv at det hadde vært atomkrig straks farmen var ferdig på tv. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litterly skrev (22 minutter siden):

Det står ikke annet enn Russland-Ukraina konflikten i avisene. Og med dette lurer jeg på (mulighet dummeste jeg har spurt om noensinne), men kan man miste statsborgerskap/permanent opphold i Norge pga krig? La oss si jeg er russisk eller ukrainsk statsborger og det er konflikt mellom NATO og øst Europa. Kan Norge sende ut sivile borgere fra disse landene kun fordi det er oppstått en politisk konflikt? Skal ringe udi i morgen og spørre, men bør jeg? Er det dumt spørsmål å stille? Leste om en amerikansk diplomat som ble utvist fra Russland selv med gyldig visum. Kun pga konflikten mellom Russland og USA

Nei, selvsagt ikke. Det er langt mer sannsynlig at Putin invaderer Norge med påskudd å skulle redde de stakkars russerne som bor her eller tvinger deg hjem til Russland enn Norge sender hjem personer med norsk statsborgerskap/lovlig opphold, fordi det er det han driver med i Ukraina nå. Norge har aldri holdt på med sånne grusomheter, ei heller Ukraina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Godt poeng Sid!

Jeg ønsker ikke å skape en debatt om «hvem som er best» av kvinner og menn, det er mer en nysgjerrighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dhllgfehl skrev (1 minutt siden):

Haha! Godt poeng Sid!

Jeg ønsker ikke å skape en debatt om «hvem som er best» av kvinner og menn, det er mer en nysgjerrighet. 

I så fall. husker du Tatcher? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (5 minutter siden):

med så mye fighting som det er på dette forumet så sier det seg selv at det hadde vært atomkrig straks farmen var ferdig på tv. 

Vi kvinner har det mer i "kjeften"😊 Atomvåpen hadde det heller vært lite av

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
keops skrev (2 timer siden):

Nei, Putin kan ikke gjøre dette på noen som helst lovlig måte. Det er bare en måte han velger å okkupere Ukraina bit for bit. Områdene er jo som du sier tilhørende Ukraina.

Men hvorfor kunne han «skrive under» dokumenter på at denne delen av Ukraina blir selvstendig? Er dette en forkledd måte å erklære krig på? For han prøver å fremstå som om han redder russerne fra en trussel? 

«Deretter signerte han et dekret om anerkjennelse, og ba parlamentet om å støtte beslutningen.» 

«Noen timer senere kom meldinger om at Putin har bedt sin forsvarsminister om å sende, det han kaller «fredsbevarende styrker», inn i de opprørskontrollerte områdene.»

NRK 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (1 time siden):

Tenkte eksakt det samme når jeg leste gjengivelsene av talen. Jeg forstår ikke hvordan Putin stadig kan ha 59% oppslutning i Russland, når det er så oppe i dagen at han handler etter fikse idéer om gammel russisk storhet og ikke etter hva som er bra for Russland og russere i 2022. Det er rett og slett hårreisende at et slikt menneske kan havne i maktposisjon i noe som helst land. Virkelig skummelt da han uttalte: "vi skal vise dere hva et de-kommunistisk Ukraina virkelig betyr. "

Kunne ikke vært mer enig! Helt hårreisende. Like hårreisende er alle  «Putin» «supporters» her tidligere inn på denne tråden. Viser at vi lever i en gal verden. Disse kommer helt sikkert snart med mange gode grunner til hvorfor Putin gjør det som er «helt rett» og at vi «må forstå» at «stakkars» Putin føler seg så truet. Han er jo f spinnvill.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nettopp om det samme med samboer.. :‘)  Medie bildet er dekket av eldre hvite menn som er sultne på makt og som nyter det å være personen som tar i alle brikkene. Jeg tror oppriktig at hvis det hadde vært flere kvinnelige ledere på toppen ville vært en fordel. Tviler på Putin har kvinnelige kolleger han hører på . Han syn på verden virker ekstremt utdatert og lite diplomatisk. Makt , makt og atter makt. Vi trenger definitivt mer kvinner i politikk. 

Men over til en spøk: Hadde kvinner ledet verden hadd vi kun hatt flere land som nektet å snakke til hverandre 🥲

Endret av Becky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 time siden):

Vi kvinner har det mer i "kjeften"😊 Atomvåpen hadde det heller vært lite av

👌😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...