Gjest Bellatrix Skrevet 9. april 2007 #2161 Del Skrevet 9. april 2007 Vi har ligget i hardtrening i slalombakken hele påska, og i dag gikk det unna så det suste. Jeg er helt ødelagt i beina! Det skal bli godt i morra tenker jeg.... Veldig artig å lære å kjøre mer, og å ha med barna på moroa!! Anbefales varmt! ← Så koselig. I dag har det jo vært kanllvær også. :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 9. april 2007 #2162 Del Skrevet 9. april 2007 Gratulerer med jenta!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 9. april 2007 #2163 Del Skrevet 9. april 2007 Takk for alle koselige gratulasjoner!! Sitter her på sengekanten på sykehuset, og har vondt overalt, men med et stor smil rundt munnen. Det er SÅ mye å fortelle, så jeg tror det blir kortversonen i denne omgang! Natt til i går var vi igjen på en sjekk på føden, fordi jeg var bekymret for snuppa. Ble sjekket og strippet, og kjente ganske rask harde tak i magen. Så gikk vannet kl 7. Det var misfarget, så vi fikk beskjed om å komme inn med en gang. Riene startet kjapt, så det var like greit! Ble undersøkt, men hadde knapt nok åpning i det hele tatt. Og dette skulle bli gjennomgangstemaet for dagen... Fikk satt drypp etter noen timer, og det åpnet seg LITT mer, men ikke mer enn to cm. Og etter mange timer med hard rier, og ikke noen særlig fremgang, hadde jeg VONDT!! Så frem med lystgassen. Det var ikke før neste jordmor kom på vakt at vi oppdaget at den ikke var koblet til... Ikke rart jeg syns den ikke funka! Og etterhvert som de skrudde opp dryppet ble jeg mer og mer desperat av smertene. Er lange perioder jeg ikke kan huske noe av. Så, litt over kl 18, kom endelig en elskelig mann med epidural!!! Men den funka ikke som den skulle, den heller. Først et par timer etter fikk de rettet opp det var feil, og da holdt jeg på å gå fra vettet. Slapp knapt taket i lystgassen, og var helt i min egen verden. Da epiduralen ENDELIG begynnte å virke, var jeg totalt utslitt etter 12 timer med rier. Ble så sjekka igjen ca halv ni, og det var fortsatt ikke mer åpning. Da mistet jeg det lille motet jeg hadde igjen... Så, kl ni, bestemte overlegedama at det ikke var noen vits i å holde på lengre. Hjertefrekvensen til jenta hadde vært litt slapp hele dagen, og de ville ha henne ut. Og det viste seg å ikke være et øyeblikk for tidlig! Kl 21. 29 ble hun hentet ut med keisersnitt, og en hel gjeng med leger og pleiere sprang ut av rommet med henne. Hun hadde svelget masse fostevann, og måtte ha hjelp til å puste. Jeg visste ikke hva som skjedde og fikk fullstendig panikk!!! Blodrykket raste, jeg kastet opp, fikk ikke puste... Prøvde å komme meg opp, men kroppen lystret jo ikke. Helt grusom følelse! De minuttene der vil jeg helst slette fra hukommelsen. Mannen ble sendt ut pga min reaksjon, og fikk være med på å bade og ta bleie på dattera si. Fikk høre etter en liten stund at alt var i orden med jenta. Ble sydd sammen, dopet enda mer ned, og kjørt på overvåkninga. Hadde mistet 1,2 liter blod, og var rimelig omtåket. (Måtte få blodoverføring i dag.)Dit kom også mannen etter en liten stund, og etter et par timer kom jenta vår også. Tårene mine sprutet! Sikkert MASSE mer å skrive, men nå kommer de snart inn hit med jenta mi! Formen er ikke helt på topp etter gårsdagen, kan man si... Men jeg kommer meg stadig. Snart tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 9. april 2007 #2164 Del Skrevet 9. april 2007 HEEEEEEEI!!! Der er du jo!!!! Nå skal jeg lese det du skriver, min søte, tapre venn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 9. april 2007 #2165 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg må gråte litt når jeg hører om dramaet deres. Det er ikke noe hyggelig at dere måtte gjennom så mye, men det er jo VELDIG HYGGELIG at det gikk bra til slutt, og at hun er så deilig. Men jeg har ikke fått bilde ennå!!!!! Telefonen som jeg har lånt av paps kanskje ikke funker på bilder? Vet ikke.. Gi henne en liten smask fra tanta, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. april 2007 #2166 Del Skrevet 9. april 2007 Gratulerer så masse med jenta!! Grusomt å lese om den særdeles tøffe fødselen! Det der var jo mye verre enn min. Men godt at alt endte fint! Kos deg masse med jenta di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 9. april 2007 #2167 Del Skrevet 9. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 9. april 2007 #2168 Del Skrevet 9. april 2007 Kjære vene for et drama! Men så bra at alt ordnet seg tilslutt. Gratulerer så mye med jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 9. april 2007 #2169 Del Skrevet 9. april 2007 Takker og bukker! Noe sier meg at du vil like navnet vi har valgt, Leia...! :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 10. april 2007 #2170 Del Skrevet 10. april 2007 Endelig kom hun, selv om opplevelsen rundt det gjerne kunne vært bedre. Gratulerer - håper du koser deg som mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppelure37 Skrevet 10. april 2007 #2171 Del Skrevet 10. april 2007 Gratulere så masse med jenta. Hørtes ut som en dramatisk fødsel det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. april 2007 #2172 Del Skrevet 10. april 2007 Gratulerer med jenta! Godt at alt gikk så godt som det gjorde... Det er et mirakel hver gang - det har jeg også fått erfare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søster Skrevet 10. april 2007 #2173 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, nybakte mamma til tantebarnet mitt!! Håper det går bra med dere der oppe. Jeg sitter og glaner på bildene av henne på telefonen. Har veldig lyst til å se henne snart i levende live. Vi får se om det ikke blir en liten tur nordover om litt. Må la dere komme dere litt til hektene igjen. Marit kommer i morgen også, hun blir til lørdag. Send gjerne bilder til mailadressen min, skal sende den til den nybakte far, nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuneland Skrevet 10. april 2007 #2174 Del Skrevet 10. april 2007 Endelig kan jeg si gratulerer til dere begge! Du kan tro vi har ventet og holdt pusten her nede i Trøndelag, og så glade vi er for at det nå er over og dere har blitt velsignet med et usedvanlig vakkert pikebarn! Gratulerer nok en gang, nå håper jeg formen din kommer seg fort og at dere får en flott barseltid alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 10. april 2007 #2175 Del Skrevet 10. april 2007 Takk til dere alle sammen! Det går helt fint med oss alle tre. Snuppa vår er så skjønn og flink! Nå prøver vi å få til amminga, og det ser veldig lovende ut. Har tatt av bandasjen i dag, dusjet, og føler meg i god form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 10. april 2007 #2176 Del Skrevet 10. april 2007 Takker og bukker! Noe sier meg at du vil like navnet vi har valgt, Leia...! :kgblunk: ← Ja jeg hørte det! Meget bra valg må jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 10. april 2007 #2177 Del Skrevet 10. april 2007 Ja, ikke sant? Jenta vår blir visst bare deiligere og deiligere!!!! I dag har hun ligget masse ved puppen, og selv om det ikke kommer så voldsomt mye melk enda koser vi oss begge to. Hun fikk en skikkelig tøff start, så vi må nok bli her på sykehuset en god stund enda. Hun blir godt passet på, og jeg får masse hvile og hjelp til det meste. Skulle gjerne hatt mannen her hele tiden, men han er her ihvertfall så mye som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 10. april 2007 #2178 Del Skrevet 10. april 2007 gratulerer så mye med den lille prinsessen! hørtes ut som en tøff og dramatisk fødsel. enda godt det gikk bra til slutt, da. håper de tar godt vare på dere på sykehuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 10. april 2007 #2179 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har studert bildene opp og i mente, og hun er faktisk et utrolig vakkert barn!! Dere har vært flinke Håper dere får ei god natt begge to, ja alle tre. Har vært og sunget i kveld, og nå skal jeg køye meg, tenkte jeg. Kyss henne igjen fra tante. Jeg lengter etter å se henne på riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 11. april 2007 #2180 Del Skrevet 11. april 2007 Gratulerer så masse med den lille jenta Godt å høre at dere blir tatt vare på selv om det var en dramatiks fødsel. Nå må dere kose dere masse og nyte tiden fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå