Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ønsker å høre fra de der det å få baby har reddet parforholdet. 

(Jeg har barn og er godt gift, så er bare nysgjerrig 🙂)

Endret av Salibali
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babyer redder vel sjelden noe forhold, de er forholdets store prøvelse 😅

Anonymkode: 2db4a...032

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt noe si at en baby reddet forholdet.

Har heller sett bevis i vennegjengen på det motsatte.

Anonymkode: a69a9...feb

• Liker 5
Skrevet

Jeg har flere venner og bekjente som sleit i forholdet, men hvor baby førte de sammen igjen og forholdet ble sterkere. Derfor lurte jeg, om disse mine venner/bekjente er utenom det vanlige eller om det finnes flere nemlig ☺️

AnonymBruker
Skrevet
Salibali skrev (1 time siden):

Ønsker å høre fra de der det å få baby har reddet parforholdet. 

(Jeg har barn og er godt gift, så er bare nysgjerrig 🙂)

Jeg tror ikke jeg og samboer hadde vært sammen i dag om det ikke var for vår lille. Det har ikke vært noen dans på roser å bli foreldre, vi har hatt tøffe perioder, men så kjemper vi for at lille skal ha det godt. Det tror jeg har holdt oss sammen i de dårlige periodene. Vi har jobbet med oss selv og med oss som par en stund for at det skal fungere. 

Nå som den tøffeste babytiden er forbi så har vi det veldig fint. Vi har jo et felles prosjekt som vi elsker høyt og begge kjemper for. 

Anonymkode: afb81...c87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke!

Anonymkode: b6a8d...3c9

Gjest ATLAS6
Skrevet

Vil si det er misbruk av barnet å sette det til verden for å bli en konfliktløser mellom to voksne personer som tross alt skal vite bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

Vil si det er misbruk av barnet å sette det til verden for å bli en konfliktløser mellom to voksne personer som tross alt skal vite bedre. 

Det var ikke sånn at, nei vi sliter i forholdet, la oss lage et barn. Vi planla barnet kort vei inn i forholdet og ble gravid kjappere enn vi tenkte. Så fikk vi problemer etter 12 uker på vei. Hadde vi fått de problemene før jeg ble gravid så hadde vi ikke holdt sammen. 

Anonymkode: afb81...c87

AnonymBruker
Skrevet

Babyer redder ingen parforhold.

De tilfører ekstra stress, flere arbeidsoppgaver å kjekle om og kronisk søvnmangel.

Anonymkode: 552dc...e5f

Skrevet
ATLAS6 skrev (34 minutter siden):

Det vil jeg ikke si. Barnet er ikke konfliktløseren uansett. Barnet blir vel heller da et fokus og et felles mål som man jobbet sammen om og dermed får et tettere bånd. Jeg vil tro det er litt slik?

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Selv oss, med et bunnsolid forhold, sleit med søvnmangel, endret fokus og ny hverdag. Trodde seriøst løpet var kjørt der på et tidspunkt. 

Har to venninner som forsøkte å redde forhold/forhindre mannen i å gå... Funka dårlig. Ene dro, og fikk 50% samvær. Andre ble, men de har absolutt ingenting sammen mer. Han hater livet, hun er bitter og de "holder ut" til barnet er eldre 😅

Anonymkode: d2fc8...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Tja, reddet og reddet... Men vi hadde prøvd en stund før det gikk. Hadde det ikke klaffet så hadde han nok forlatt meg og prøvd å finne ei som kunne få barn. 

Det er jo slett ikke uvanlig at forholdet ryker for ufrivillig barnløse. Enten fordi prøving er utmattende så barneprosjektet dreper relasjonen eller fordi det ikke går så den ene bryter opp for å finne en ny.

Anonymkode: 5a79a...638

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet vårt gikk skeis pga barn. 

Anonymkode: aebb9...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...