AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #1 Skrevet 8. januar 2022 Hei, Samboer kom til meg 3 dager før han hadde kompisen hans skulle være hos oss i 3 uker..Spurte ikke meg, men sa kun «Xxx kommer hit på Mandag». Vanligvis har jeg aldri problemer med besøk enten det er korte eller lange med venninner, hans eller min familie. Men i det minste forventer jeg å få en litt lengre forvarsel, 3 uker er lang tid!! han «glemte» å si det. Ble sjokkert først også irritert etterpå. Jeg liker kompisen til typen , kjenner han godt.. da samboer og han driver business sammen. Men nå etter en uke begynner jeg å bli utrolig sliten...! Det går ikke i annet en jobb snakk 24/7. Prøver typen å snakke med meg, blir Han avbrutt av kompis (la oss kalle han Jan). Nå tilbringer vi lørdagen ved å se på fotball. Kompisen har null forståelse for at vi kanskje vil ha litt tid for oss selv også. Kommer inn på rommet om morgen og begynner med en gang å snakke om jobb... de jobber sammen på kjøkkenet. Jeg skifter med lukkede dører og føler nå at det blir for mye. Sikkert en gang om dagen koker det over for meg! Men jeg klarer ikke å si ifra da denne kompisen er også en venn av meg. Han har hjulpet meg å gjøre forskjellige ting innenfor det han driver med.. altså han er veldig hyggelig og en god person. Men også når jeg driver med skole, kommer han inn å skal snakke. Her om dagen så vi en film jeg ville se, typisk jente film.. De klagde ikke på det og så filmen med meg. Føles nesten ut som at vi er 3 mansforhold!! Jeg føler jeg ikke får noe tid med samboer og han ser ikke ut til å bry seg eller ta hint til at det blir mye for meg å ha han oppå oss 24/7. Jeg er så irritert nå at det koker. Jeg har ikke mange venninner i nærheten som jeg kan dra til, hvis jeg hadde , hadde jeg nå dratt på flekken. Mange av mine nære venninner har flyttet bort de siste mnd. Av grunn av å ikke bli gjenkjent nevner jeg ikke hovedgrunnen til at jeg ikke kan bare kan kaste meg i bilen å kjøre til en venninne. Jeg bor langt vekk fra familie og norske venninner. Jeg har det veldig godt med samboer ellers. ts Anonymkode: 7cec5...f07 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #2 Skrevet 8. januar 2022 Hva ville du gjort? Ts Anonymkode: 7cec5...f07
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #3 Skrevet 8. januar 2022 Har vært i en lignende situasjon, og da hadde jeg aldri møtt kompisen før 😅 Men jeg bet i det sure eple og sto i det, han hadde iallfall vett nok til å henge litt på sitt eget rom da. Kanskje hvis du snakker med dem begge to om det, at det kan bli litt mye når dere alle tre tråkker oppå hverandre 24/7? Det har han helt sikkert forståelse for. Ellers håper jeg din samboer er som min, evig takknemlig ovenfor meg i månedsvis etterpå 😅 Anonymkode: 94000...228 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #4 Skrevet 8. januar 2022 Masse skrivefeil her!! Sorry. Skriver på iPhone. Gikk litt fort 🙈 ts Anonymkode: 7cec5...f07
Tumelodijo Skrevet 8. januar 2022 #5 Skrevet 8. januar 2022 Haha hadde det samme. Så lenge det er tre uker er det bare å holde ut. I mitt tilfelle spurte de om seks uker til, da sa jeg at det ble litt for tight for min del - at det ble for mye. Kanskje du kan besøke noen eller ta deg inn på hotell med spa en natt eller to og si du besøker en venninne. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #6 Skrevet 8. januar 2022 Du kan vel be mannen om å si ifra til kompisen at han får ta seg en tur ut noen kvelder? Anonymkode: cfce7...f81
arlen Skrevet 8. januar 2022 #7 Skrevet 8. januar 2022 Jeg ville snakke med samboeren din. Fortal han hvordan du føler deg, og så kan han snakke med vennen om det og finne en løsning.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #8 Skrevet 8. januar 2022 Må si jeg er imponert over at du har klart en uke med det der, høres ut som noe jeg ikke hadde klart én dag av engang. Kanskje du kan snakke med samboeren din om at han må ta en prat med denne kompisen? Anonymkode: 7ddbf...102 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #9 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært i en lignende situasjon, og da hadde jeg aldri møtt kompisen før 😅 Men jeg bet i det sure eple og sto i det, han hadde iallfall vett nok til å henge litt på sitt eget rom da. Kanskje hvis du snakker med dem begge to om det, at det kan bli litt mye når dere alle tre tråkker oppå hverandre 24/7? Det har han helt sikkert forståelse for. Ellers håper jeg din samboer er som min, evig takknemlig ovenfor meg i månedsvis etterpå 😅 Anonymkode: 94000...228 Såpass ja! 💪🏼 haha... ja, jeg håper at han skjønner at dette er en big deal. At han forstår at dette er ikke noe jeg hadde godtatt med hvem som helst. Skal snakke med han litt i kveld... Tror ikke kompisen helt forstår , han har aldri hatt dame. Ts Anonymkode: 7cec5...f07
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. januar 2022 #10 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): . Kommer inn på rommet om morgen og begynner med en gang å snakke om jobb. På soverommet? Da hadde jeg sagt i fra på en hyggelig måte. Men ellers hadde jeg bare tenkt at man hjelper hverandre, for jeg regner med det er en god grunn til at han må bo hos dere?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #11 Skrevet 8. januar 2022 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): På soverommet? Da hadde jeg sagt i fra på en hyggelig måte. Men ellers hadde jeg bare tenkt at man hjelper hverandre, for jeg regner med det er en god grunn til at han må bo hos dere? På soverommet ja!! 😂 Vi er dog begge påkledd og sover i natt-tøy, men likevel. Ts Anonymkode: 7cec5...f07 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #12 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan vel be mannen om å si ifra til kompisen at han får ta seg en tur ut noen kvelder? Anonymkode: cfce7...f81 Kompisen har voldsomt angst og den eneste nære vennen han har er min samboer.. og meg. ts Anonymkode: 7cec5...f07
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #13 Skrevet 8. januar 2022 Jeg tenker at noen ganger i livet så må man bare "suck it up". Dette høres ut som en slik situasjon. Når slike situasjoner har oppstått sammen med min samboer så har jeg som oftest bare "sonet litt ut". Bare prøvd å gjøre det beste ut av ting og latt dem styre på med sitt mest mulig. Anonymkode: 1f864...1ae 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Skrevet 8. januar 2022 Du kunne jo sett den jentefilmen alene? Og tatt en joggetur når de så fotball. Siden du bor med typen, forstår jeg ikke hvorfor du trenger alenetid med han etter så kort tid. Han trenger jo tydeligvis ikke det med deg. Du får heller bruke tiden til aleneaktiviteter. Det burde man jo uansett. Anonymkode: 00f98...811
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. januar 2022 #15 Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På soverommet ja!! 😂 Vi er dog begge påkledd og sover i natt-tøy, men likevel. Ts Anonymkode: 7cec5...f07 Da synes jeg dere skal begynne å sove nakne 🤣 Akkurat dette bør du gi beskjed om, det er ikke greit
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Skrevet 8. januar 2022 Jeg hadde bare gått på rommet mitt og hengt for meg selv. Anonymkode: 0aba6...8fa
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Skrevet 8. januar 2022 Kan jo også kanskje hjelpe denne fyren å få kjæreste 😆 Lage Tinder profil ect Anonymkode: 00f98...811
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 Dere som har besøk av folk over så lang tid, ber dere dem hjelpe med matlaging og husarbeid? Eller blir de vartet opp som på hotell? Anonymkode: 6a499...c12 3
cilla89 Skrevet 8. januar 2022 #19 Skrevet 8. januar 2022 Hoi, 3 uker! Hadde jeg aldri taklet 😅 men det vet dog samboer, han har valgt meg og jeg liker ikke å ha gjester mer enn en natt. Men du bor der, du er med på å sette reglene. Det er helt innafor å gi hyggelig, men klar beskjed om at soverommet er privat. Og at du feks ikke orker jobbsnakk etter kl 17. For god ordens skyld så ville jeg fortalt dette til samboer først, så hadde han fått valget om han eller jeg skulle prate med kompisen. Å ikke ha alenetid med typen på en uke høres dog ikke så ille ut. Dere bor jo sammen til vanlig. Men kan være fordi vi har små barn jeg ikke tenker på dette. Da blir lite alenetid noe hverdagslig 😛
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #20 Skrevet 8. januar 2022 Jeg hadde bitt i meg de siste dagene/ukene. Brukt mye tid på rommet mitt, funnet en bokserie å begynt på, spilt data osv osv. Så når kompisen reiser så hadde jeg sagt til samboer at fra NÅ: - Spør man samboeren sin før man avtaler besøk - aldri mer enn en helg, og heller ikke «ofte» (det må dere finne definisjonen på, her er det maks 4 helger i året jeg orker overnattingsbesøk) Det der går ikke, man er samboere nå og er ikke kompiser som bor i lag i et kollektiv. Anonymkode: 4b401...e3c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå