Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 1 år og det har vært slik siden begynnelsen. Kjæresten min liker 2 ting: drikke alkohol og trene. Pga han blir tidenes idiot i fylla har vi prøvd å drikke mindre (jeg drakk så og si aldri før jeg møtte han), og da blir det til at vi bare sitter å gjør ingenting. Trening har han også sluttet med, og gidder ikke være med når jeg trener. Jeg har foreslått å gå tur, stå på ski, fjelltur, bowling, kino, kjøpe oss langrennski, hengekøye, telt etc for å lage opplevelser.

Jeg må ALLTID ta initiativ til dette, og han sier bare «det kan vi sikkert» med ett monotont og uengasjert tonefall men når dagen kommer later han som han har glemt avtalen. Jeg går rundt her og vasker og gjør husarbeid ut av kjedsomhet. Han er veldig opptatt av at han skal begynne å trene igjen, og snakker ofte om dette men aldri om ting vi kan gjøre sammen. Er dette dødfødt? Vi har snakket om det 100 ganger men det blir aldri bedre 

Anonymkode: 336ca...aaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker ikke som han liker trene heller.

Så da liker han drikke da.

Jeg hadde bare vært glad jeg fant det ut nå. Så jeg kunne funnet ny kjæreste med felles interesser.

Trenger vel ikke en tafatt sofa-gnom.

(Men hvorfor tråkker du rundt han og kjeder deg og? Hvorfor stikker du ikke trener ect?)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg også savner dette i livet mitt. Kjæresten mener det blir opp til meg da å finne på noe, men innerst inne så vil jeg jo helst at han skal ville finne på noe med meg. Å dra en motvillig kjæreste med på noe de tydelig ikke har lyst til er ikke så veldig trivelig. 

Jeg er nok allerede på vei ut av forholdet kjenner jeg. Har bare ikke tatt til mot og gjort det slutt enda for jeg føler det er en dårlig unnskyldning, når han er så god på så mange andre områder? 

Føles litt skamfullt og ikke være lykkelig på en måte? 

Anonymkode: 0f858...f65

AnonymBruker
Skrevet

Om dere er unge og barnløse, ville jeg tenkt at dette ikke var liv laga. Hadde aldri giddet å gå inn for parterapi eller å forsøke å endre noen man mye enklere kan forlate. Orker du dette i årevis? Kanskje med barn etterhvert? 

Anonymkode: cdc31...b64

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjenner jeg også savner dette i livet mitt. Kjæresten mener det blir opp til meg da å finne på noe, men innerst inne så vil jeg jo helst at han skal ville finne på noe med meg. Å dra en motvillig kjæreste med på noe de tydelig ikke har lyst til er ikke så veldig trivelig. 

Jeg er nok allerede på vei ut av forholdet kjenner jeg. Har bare ikke tatt til mot og gjort det slutt enda for jeg føler det er en dårlig unnskyldning, når han er så god på så mange andre områder? 

Føles litt skamfullt og ikke være lykkelig på en måte? 

Anonymkode: 0f858...f65

Her inne vil du finne likesinnede som er verdensmestere i å rettferdiggjøre det å sette seg selv først og føle at man alltid fortjener å ha det bedre, selv om ingen kan bli 100 prosent fornøyd hele tiden. Det å være med en fyr du ikke er interessert i og vente på at noen skal dra deg ut av forholdet er smålig og ynkelig. Du kan fortelle han hvor mye du driter i forholdet og klare deg selv en stund. 

Gjest Chroma
Skrevet

Dere har bare vært sammen i 1 år og det har vært slik siden begynnelsen? Hvordan kan han si at han liker å trene når han ikke vil trene? Han liker egentlig bare å drikke, og når han drikker er han «tidenes idiot»? Nei, dette er mest sannsynlig ikke liv laga. 

AnonymBruker
Skrevet

Selv om du har en kjæreste som ikke vil gjøre noe annet enn å kjede seg hjemme, så trenger ikke DU å gjøre det. Du har vel andre interesser du? Og venner? Gå ut og ha det moro! Og siden han bare sitter hjemme og glor i veggen, så kan vel HAN gjøre husarbeide. Halvparten om ikke annet. Eller, det gjør han vel forhåpentligvis allerede?

Og spør deg selv hva i dette forholdet som gjør deg lykkeligere enn hva singellivet gjorde. Halverte regninger? Sex? Mindre husarbeide og matlaging pga at dere er to om det? Hva mer?

Anonymkode: d73f7...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør han hvordan han egentlig har det og forsøk å push på noen knapper uten å bli for pågående. Men ikke gi deg. Vær kjærlig og forståelsesfull når du gjør det.  Virker som kjæresten din kan være deprimert og kanskje ikke har det så bra? Snakker av egen erfaring. 

Anonymkode: 983c5...aba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har vært sammen i 1 år og det har vært slik siden begynnelsen. Kjæresten min liker 2 ting: drikke alkohol og trene. Pga han blir tidenes idiot i fylla har vi prøvd å drikke mindre (jeg drakk så og si aldri før jeg møtte han), og da blir det til at vi bare sitter å gjør ingenting. Trening har han også sluttet med, og gidder ikke være med når jeg trener. Jeg har foreslått å gå tur, stå på ski, fjelltur, bowling, kino, kjøpe oss langrennski, hengekøye, telt etc for å lage opplevelser.

Jeg må ALLTID ta initiativ til dette, og han sier bare «det kan vi sikkert» med ett monotont og uengasjert tonefall men når dagen kommer later han som han har glemt avtalen. Jeg går rundt her og vasker og gjør husarbeid ut av kjedsomhet. Han er veldig opptatt av at han skal begynne å trene igjen, og snakker ofte om dette men aldri om ting vi kan gjøre sammen. Er dette dødfødt? Vi har snakket om det 100 ganger men det blir aldri bedre 

Høres ut som om du snakker om min mann. Han er lik din. Veldig kjipt å ha en sånn mann som ikke er interessert i å gjøre noe sammen med meg. Men med en gang en kompis ringer å spør om de skal dra på fylla? Da stilene han med en gang🙄 Vi har vært sammen lenge, vi har barn, hus og bil sammen..

Anonymkode: 2281a...706

AnonymBruker
Skrevet

Du vet du kun fyller én funksjon for han ??

Anonymkode: 3627e...ba1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Døfødt og det vet du.

Anonymkode: 49ccd...7e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...