AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #1 Skrevet 7. januar 2022 Hei hei KG. Er gift og i begynnelsen av 30 årene. Har nå tilbringet jul og nyttår med min kones mor, bror, nieser osv også vært med 2 av hennes venner. Jeg ser hvordan vi har det sammen. For meg virker det ekstremt kjedelig for henne. Prater ikke så mye, men selvfølgelig noe. Men med andre går praten hele tiden. Ler og virker som at det er veldig gøy. Dette sårer meg litt. Ikke at min kone har det gøy, for det er bare hyggelig, men at det med meg virker som ekstremt kjedelig. Jeg er en meget stille person så jeg klarer ikke å forandre meg så mye. Anonymkode: 48bc2...38f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 Kanskje du skal få deg noen nye hobbyer og gjøre deg litt mer spennende? Kvikne til litt? Anonymkode: 17e4c...ea0 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 Er det fordi du ikke kommer på noe å prate om? For det finnes jo inspirasjon å finne til det For eksempel slike kortstokker med samtaleemner, jeg synes de er fine. Spørsmål og samtaletema jeg ikke hadde kommet på selv. Synes du selv det er trivelig når dere er flere sammen og praten går? Eller trives du bedre når det er rolig og taust? Anonymkode: 06bbd...78d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #4 Skrevet 7. januar 2022 Hun valgte jo deg? Snakka dere mer før? Hvis det har vært sånn hele veien synes hun kanskje det er komfortabelt med en partner som ikke prater høl i huet på henne. Ofte er jo sånne kaklerunder i selskaper et stort skuespill, mange sitter der og jatter med, men kjeder egentlig vettet av seg. Det har jeg gjort hele julen hos svigers. Utad ser det ut som jeg storkoser meg og jeg prater i vei med alt og alle. Første dagen var hyggelig, men så når vi satt der på 6 dagen ville jeg spy. Møkklei. Men det var det nok ingen som fanget opp. Anonymkode: 2f6a2...335 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Er du sikker på at hun kjeder seg eller er det bare du som er usikker på deg selv? Det er ikke alltid jeg og kjæresten min snakker så mye, men trives jo veldig i forholdet for det. Det er fint å bare være seg selv, også når man føler at man har lite å by på fordi man f.eks er trøtt eller generellt deppa. Det er også fint å kunne fokusere på egne ting i perioder, få litt space. Kan kanskje se kjedelig ut utenifra men passer meg helt perfekt. Jeg skravler også veldig mye med folk jeg ikke har sett på en stund - men om jeg skulle gjort det hver dag hadde batteriet blitt fort tomt. Hvis jeg synes ting blir for kjedelig og monotont så hender det jeg tar initiativ til noe nytt, gjøre litt vennlig "ramp" eller tar opp noen litt annerledes samtaleemner bare for å få litt gnist i hverdagen. Gjør din kone sånne ting? Hvis ikke så bidrar hun jo selv til at ting blir kjedelig. Anonymkode: e32f5...aae 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Hvordan har dere det når dere er aleine, da? God stemning? Anonymkode: 728a7...727
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje du skal få deg noen nye hobbyer og gjøre deg litt mer spennende? Kvikne til litt? Anonymkode: 17e4c...ea0 Synes selv jeg er aktiv. Liker å trene og er på studio nesten daglig, ellers noe i naturen. Men noe nytt er jo greit. Anonymkode: 48bc2...38f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Hvor ofte ser hun/dere disse vennene og familiemedlemmene ellers i året? Jeg er litt som din kone, og min mann tenker av og til litt i samme gate som deg. Han ser at jeg smiler og prater mer med dem enn med ham. Det han ikke ser ut til å ta med i betraktningen, er at jeg ikke ser eller prater med dem så ofte. Ham ser jeg jo "hele tiden", og jeg er ikke en sånn som har en mening om alt eller generelt prater mye på en vanlig dag. Og alt jeg har å fortelle venner og familie, er som regel enten ting han allerede vet, eller som er for internt eller på annet vis uinteressant for ham. Men jeg kjeder meg ikke sammen med mannen, og det er jo han jeg vil ha. Hadde vi bodd f.eks. hos min familie, ville han sett/hørt at jeg ikke smiler og prater noe mer i hverdagen der heller. Anonymkode: cc39f...62b 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #9 Skrevet 7. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er det fordi du ikke kommer på noe å prate om? For det finnes jo inspirasjon å finne til det For eksempel slike kortstokker med samtaleemner, jeg synes de er fine. Spørsmål og samtaletema jeg ikke hadde kommet på selv. Synes du selv det er trivelig når dere er flere sammen og praten går? Eller trives du bedre når det er rolig og taust? Anonymkode: 06bbd...78d Hihi. Er veldig lite pratsom, og finner ikke så mye å prate om. Men om jeg gjør det virker det ikke som konen er så interessert. Anonymkode: 48bc2...38f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #10 Skrevet 7. januar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hun valgte jo deg? Snakka dere mer før? Hvis det har vært sånn hele veien synes hun kanskje det er komfortabelt med en partner som ikke prater høl i huet på henne. Ofte er jo sånne kaklerunder i selskaper et stort skuespill, mange sitter der og jatter med, men kjeder egentlig vettet av seg. Det har jeg gjort hele julen hos svigers. Utad ser det ut som jeg storkoser meg og jeg prater i vei med alt og alle. Første dagen var hyggelig, men så når vi satt der på 6 dagen ville jeg spy. Møkklei. Men det var det nok ingen som fanget opp. Anonymkode: 2f6a2...335 Nei, snakket ikke mer før. Har egentlig alltid vært sånn. Men er nå jeg har lagt merke til hvor annerledes det er med andre mennesker. Anonymkode: 48bc2...38f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #11 Skrevet 7. januar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er du sikker på at hun kjeder seg eller er det bare du som er usikker på deg selv? Det er ikke alltid jeg og kjæresten min snakker så mye, men trives jo veldig i forholdet for det. Det er fint å bare være seg selv, også når man føler at man har lite å by på fordi man f.eks er trøtt eller generellt deppa. Det er også fint å kunne fokusere på egne ting i perioder, få litt space. Kan kanskje se kjedelig ut utenifra men passer meg helt perfekt. Jeg skravler også veldig mye med folk jeg ikke har sett på en stund - men om jeg skulle gjort det hver dag hadde batteriet blitt fort tomt. Hvis jeg synes ting blir for kjedelig og monotont så hender det jeg tar initiativ til noe nytt, gjøre litt vennlig "ramp" eller tar opp noen litt annerledes samtaleemner bare for å få litt gnist i hverdagen. Gjør din kone sånne ting? Hvis ikke så bidrar hun jo selv til at ting blir kjedelig. Anonymkode: e32f5...aae Nei, er ikke sikker på det, men noe jeg føler og tror. Føler bare latteren og praten er så mye mer enn med meg. Og nei, konen prøver seg ikke på så mye samtale emner med meg, men med andre ja. Anonymkode: 48bc2...38f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #12 Skrevet 7. januar 2022 Kjæresten kunne sikkert trodd det om han så meg i aksjon. Jeg er over middels opptatt av å spre god stemning og å diskutere. Med kjæresten slapper jeg av og koser meg. Anonymkode: 728a7...727 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #13 Skrevet 7. januar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan har dere det når dere er aleine, da? God stemning? Anonymkode: 728a7...727 Helt greit. Som regel stille. Ikke mye prat, men selvfølgelig noe. Anonymkode: 48bc2...38f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt greit. Som regel stille. Ikke mye prat, men selvfølgelig noe. Anonymkode: 48bc2...38f Men koser du deg, da? Hva gjør dere sammen? Anonymkode: 728a7...727
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor ofte ser hun/dere disse vennene og familiemedlemmene ellers i året? Jeg er litt som din kone, og min mann tenker av og til litt i samme gate som deg. Han ser at jeg smiler og prater mer med dem enn med ham. Det han ikke ser ut til å ta med i betraktningen, er at jeg ikke ser eller prater med dem så ofte. Ham ser jeg jo "hele tiden", og jeg er ikke en sånn som har en mening om alt eller generelt prater mye på en vanlig dag. Og alt jeg har å fortelle venner og familie, er som regel enten ting han allerede vet, eller som er for internt eller på annet vis uinteressant for ham. Men jeg kjeder meg ikke sammen med mannen, og det er jo han jeg vil ha. Hadde vi bodd f.eks. hos min familie, ville han sett/hørt at jeg ikke smiler og prater noe mer i hverdagen der heller. Anonymkode: cc39f...62b Det er akkurat det. Bodde med hennes bror en del måneder, moren var ofte der og ungene til broren. Praten med dem gikk lett for henne, men med meg så og si ingen ting. Hadde det bare vært noen dager så hadde jeg forstått det. Men såpass lang tid. Anonymkode: 48bc2...38f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er akkurat det. Bodde med hennes bror en del måneder, moren var ofte der og ungene til broren. Praten med dem gikk lett for henne, men med meg så og si ingen ting. Hadde det bare vært noen dager så hadde jeg forstått det. Men såpass lang tid. Anonymkode: 48bc2...38f De fleste har en annen tone med familien vs kjæresten. Anonymkode: 728a7...727
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men koser du deg, da? Hva gjør dere sammen? Anonymkode: 728a7...727 Koser meg noen ganger ja. Men begynt å tenke på hvorfor så annerledes med andre. Så er sikkert bare jeg som, tjaaa kanskje overtenker. Vi går turer sammen, ser på film, vanlige ting. Anonymkode: 48bc2...38f
umAxa Skrevet 7. januar 2022 #18 Skrevet 7. januar 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hei hei KG. Er gift og i begynnelsen av 30 årene. Har nå tilbringet jul og nyttår med min kones mor, bror, nieser osv også vært med 2 av hennes venner. Jeg ser hvordan vi har det sammen. For meg virker det ekstremt kjedelig for henne. Prater ikke så mye, men selvfølgelig noe. Men med andre går praten hele tiden. Ler og virker som at det er veldig gøy. Dette sårer meg litt. Ikke at min kone har det gøy, for det er bare hyggelig, men at det med meg virker som ekstremt kjedelig. Jeg er en meget stille person så jeg klarer ikke å forandre meg så mye. Anonymkode: 48bc2...38f Kanskje du glemmer litt hva hun ser i deg når du sammenligner deg selv med hennes sosiale kretser. Det er da noe du gir henne som hun ikke får med andre. Det er deg hun er gift med. Hva det er vet du best selv om du bare tilbringer tid med henne og ser hva hun liker så godt med å være med deg. Å være konstant sosial og pratsom og prestere kan være slitsomt, og kanskje deg er akkurat den litt rolige trygge tilværelsen er det hun trenger. Uansett, så ikke la usikkerheten din krype inn i forholdet. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #19 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Koser meg noen ganger ja. Men begynt å tenke på hvorfor så annerledes med andre. Så er sikkert bare jeg som, tjaaa kanskje overtenker. Vi går turer sammen, ser på film, vanlige ting. Anonymkode: 48bc2...38f Men skulle du ønske at hun eller du eller begge var annerledes mot hverandre?. Anonymkode: 728a7...727
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #20 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei hei KG. Er gift og i begynnelsen av 30 årene. Har nå tilbringet jul og nyttår med min kones mor, bror, nieser osv også vært med 2 av hennes venner. Jeg ser hvordan vi har det sammen. For meg virker det ekstremt kjedelig for henne. Prater ikke så mye, men selvfølgelig noe. Men med andre går praten hele tiden. Ler og virker som at det er veldig gøy. Dette sårer meg litt. Ikke at min kone har det gøy, for det er bare hyggelig, men at det med meg virker som ekstremt kjedelig. Jeg er en meget stille person så jeg klarer ikke å forandre meg så mye. Anonymkode: 48bc2...38f Det kan jo være hun slapper av med deg, at du gjør så hun føler seg trygg? At det ikke trenger skje så mye, eller prates så mye? Det er i allefall ikke negativt at dere kan være stille sammen, det er skikkelig masete med noen som vil prate hele tiden. Du får sørge for at dere har noen fine opplevelser sammen av og til, sånn at dere ikke bare gjør ingenting. Og være en fin fyr ellers. Anonymkode: 28f9f...bde 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå