Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Nå har det seg sånn at jeg holder på å komme meg ut av et forhold med en psykisk og fysisk voldelig mann. Saken er det at jeg har funnet ut av at jeg er gravid, og jeg sitter med dette problemet: 

Jeg har tatt abort før, og i det jeg gjorde det lovte jeg meg selv at jeg aldri noen gang skal ta abort igjen. Men nå har jeg havnet i denne situasjonen, og jeg vet virkelig ikke.. 

Denne voldelige exen har både psykopatiske og narcisisstiske trekk, og jeg har vært fanget. Men nå har jeg heldigvis fått kontakt med krisesenteret og jeg skal lage en plan med dem sånn at jeg kommer meg vekk fra fyren.

Han har to voldsdommer på seg (mot meg) fra i fjor og doping på rullebladet. Jeg har selv en biittelitten bot fra jeg var 16 år pga jeg røyka litt marihuana. Men det siste regner jeg med at er urelevant. 

spørsmålet her er: hvis jeg velger å beholde ungen, kommer jeg til å få støtte. Og kommer hans voldsdommer til å påvirke sånn at jeg kan få aleneomsorg for ungen? 

Valget mitt til syvende og sist kommer nok til å falle på om jeg kommer til å få en ekstremt vanskelig vei eller ikke til å kunne ha foreldreansvaret alene for ungen. Til og med foreldrene til exen min sier jo at det hadde vært skadelig og veldig egoistisk å la en unge vokse opp med han som far, men det er null verdt om dem ikke tørr å si det til dem som skal vurdere dette en gang i fremtiden. Foreldrene hans er nemlig veldig overbeskyttende mot han selvom de veit godt  hvordan han er (de har opplevd akkurat den sammen volden som meg i lang tid).

hjelp😩

k25

Anonymkode: 7ee7d...aed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste for dette barnet er å få slippe å bli født. Kan nesten garantere at far blir å få samvær sidendet ikke er bevis for at han har vært voldelig mot barnet. Og hvis han til slutt blir fradømt samvær så er det etter at ungen har gått gjennom MYE! og da garantert vil ha fått skader for livet mentalt. Hvis far i tillegg har sjarm er det lett at han greier å manipulere alt av systemer rundt og fremstille deg som den ustabile. Det har dessverre skjedd gang på gang, og også endt med at mor har mistet hovedomsorgen fordi hun "ikke samarbeider" og "går inn for å urettmessig sverte far". 

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-nasjonalt-kunnskapssenter-om-vold-og-traumatisk-stress-nkvts-partner/ofres-voldsutsatte-modre-pa-likestillingens-alter/1961581

Du kommer ikke til å kunne beskytte barnet 100% mot han. Og savnet et barn som regel har etter sin biologiske far kan være fryktelig stort! Nesten så det alene kan skape evige sår. 

Du kan også risikere at barnet ditt arver sin fars psyke og blir en voldelig psykopat. Har dessverre sett dette på nært hold der mor, stefar og søsken har blitt terrorisert av en tenåringssønn med likt lynne som sin far som er psykopat. 

Et barn bør komme til verden under de beste forutsetninger med en mor og far som elsker det ubetinget. Og ikke å bli født inn i er liv i lidelse.

Anonymkode: 37d96...e1c

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Eneste alternativet, dersom du tror han vil fortsette å plage deg og barnet, er å flytte til motsatt ende av landet før barnet blir født.

Anonymkode: 5590c...79b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal beholde barnet så er mitt tips til deg og flytte langt unna denne mannen og ikke involvere han i det hele tatt, hvis du ikke har lyst på en langvarig oppfølging av barnevernet da, så klart 🙂. Barnevernet har et regelverk og følge, så lenge mannen ikke er voldelig mot barnet (noe som er vanskelig å bevise) så vil nok barnefar få samvær alene med barnet og det er lovpålagt.

Anonymkode: 82448...577

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Selv om alle bein i kroppen min protesterer mot det jeg sier nå, så vil jeg anbefale deg å ta abort. Du kjenner ikke dette barnet enda, og dere vil begge få det vondt om han finner ut at han er far til barnet, og bestemmer seg for å ta hevn. Gudene må vite hvor lenge... Noen gir seg aldri. Tenk om han får full omsorg og vender barnet mot deg 😥

Anonymkode: 3504b...ba1

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Da gjør det ting mye vanskeligere.. enn om barnefar har besøksforbud mot moren til barnet da? 

jeg vil virkelig ikke ta abort, men jeg vil heller ikke ha noe med fyren å gjøre heller.

Her snakker vi manipulerende ut av en annen verden. Fikk meg tilslutt til å tvile på alt i hverdagen, kunne fks drive å si at han har sagt ifra om det og det når han ALDRI har nevnt noe om det. Eller at jeg har sagt ifra når jeg skal jobbe seint en dag, men når jeg kom hjem kan han bli sinna fordi han mener jeg ikke har sagt ifra at jeg skal jobbe seint?!

Om det blir diskusjon, så kan jeg bare våge å si meningen min og stå for det for da blir han høylytt og skummel sånn at jeg ikke kommer igjennom hos han. Hver eneste konfrontasjon stikker han ifra og etterpå blir han sur hvis jeg prøver å få et svar på melding, for da er jeg plutselig ikke voksen nok til å snakke face to face🥲🙄 han er 24 år

Tilslutt ville han at jeg skulle flytte inn og jeg sa opp leiligheten min, vi byttet adressen min til hans leilighet og han bestilte navnelapp til postkassen med begges navn(jeg bor egentlig 3 timer unna han) Noen uker etterpå vil han at jeg skal flytte ut igjen og mener han aldri har sagt noe av overnevnte😂 Det er så sjukt at man nesten bare på le. 

Selvom jeg skjønner at ungen ikke fortjener en sånn far, så syns jeg dette er fryktelig vondt. Slet veldig etter jeg tok abort for mange år siden, så det er derfor jeg lufter tankene mine litt.. for å høre hva andre tenker og kanskje noen har erfaringer fra liknende situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om alle bein i kroppen min protesterer mot det jeg sier nå, så vil jeg anbefale deg å ta abort. Du kjenner ikke dette barnet enda, og dere vil begge få det vondt om han finner ut at han er far til barnet, og bestemmer seg for å ta hevn. Gudene må vite hvor lenge... Noen gir seg aldri. Tenk om han får full omsorg og vender barnet mot deg 😥

Anonymkode: 3504b...ba1

Han vet desverre at jeg er gravid🥲 Han sier allerede at om jeg skal ta abort eller ikke er et valg vi må ta sammen. Men det er det ikke. Det er min kropp, så jeg bestemmer og det har han fått klar beskjed om. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Han vet desverre at jeg er gravid🥲 Han sier allerede at om jeg skal ta abort eller ikke er et valg vi må ta sammen. Men det er det ikke. Det er min kropp, så jeg bestemmer og det har han fått klar beskjed om. 

Sender gode tanker, dette virker som en helt grusom situasjon å stå i. Valget du nå må ta vil ha enorme konsekvenser for hvordan livet ditt blir de neste 18-20 årene. Og ja, dette er ditt valg, ikke hans. 

Anonymkode: 66e34...f70

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er bare 25, ta abort. Du ødelegger sjansene dine til å komme vekk fra denne mannen ved å få hans barn. Vil du virkelig at han skal ha makt over deg resten av livet? Du kommer til å bli helt ødelagt. 

Ta abort, flytt hjem igjen og start et nytt, godt liv. Glem denne fyren her. 

Anonymkode: 67932...daa

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Sender gode tanker, dette virker som en helt grusom situasjon å stå i. Valget du nå må ta vil ha enorme konsekvenser for hvordan livet ditt blir de neste 18-20 årene. Og ja, dette er ditt valg, ikke hans. 

Ja, det er faktisk helt grusomt. Når jeg fortalte han det så sto han å sa at jeg løy siden jeg ikke ga han noe graviditetstest i hånden🙄 Er det mulig? Tok en test og ga han den, da ble han stille

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er faktisk helt grusomt. Når jeg fortalte han det så sto han å sa at jeg løy siden jeg ikke ga han noe graviditetstest i hånden🙄 Er det mulig? Tok en test og ga han den, da ble han stille

Fy søren. Hvorfor skulle du løyet om det? Absurd anklage. Dette høres ut som et veldig usunt forhold, uansett hva du velger håper jeg du kommer deg ut av denne relasjonen. Jeg var i et liknende forhold før og det er veldig vanskelig å komme seg unna slike manipulerende folk, man blir liksom brutt ned over tid og begynner å tvile på seg selv og sine egne meninger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At han har vært voldelig mot deg påvirker ikke hans rett til samvær, ikke engang om barnet skulle være vitne til det. Jeg tenker at dette er en situasjon hvor det er legitimt å ta abort, for alles beste. Det gjør vondt, men det kommer det også til å gjøre å ha barn med en slik mann. 

Og at han prøver å blande seg inn i din avgjørelse har ingenting å gjøre med at han ønsker seg barn og vil være pappa, for han er dette bare nok et verktøy han kan bruke for å kontrollere deg. 

Anonymkode: b8be7...8a2

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Dette er selvfølgelig helt og holdent ditt valg, men om jeg var i samme situasjon, så hadde jeg valgt abort. Aldri i livet om jeg hadde orker å ha noe som helst bånd til en sånn mann i minst 18 år framover. Og jeg hadde heller ikke risikert at barnet mitt måtte være hos en sånn mann på samvær. 

Anonymkode: 1c1db...f19

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de vil ikke ta hensyn til at han har vært voldelig mot deg. Han har fremdeles rett på samvær. Det er ikke barnet han har vært voldelig mot. 

Om du velger å beholde, må du nok forholde deg til faren så lenge HAN selv velger. En samværsforeldre kan komme og gå som det passer en selv, mens den med bostedskompetansen skal tilrettelegge for samvær. Velger den barnet bor med å legge til rette for samvær, kan en i verste fall miste den daglige omsorgen. 

Barnets rett til å kjenne sine foreldre trumfer hans vold mot deg.

Min eks var ikke voldelig mot meg, ‘kun’ drittsekk. Men han har lagd et helvete i maaaange år! Har brukt 300k i advokatutgifter etter flere runder i retten. For du skal vite at terskelen er ufattelig høy for å nekte noen å ta en barnefordelingssak for retten. Nå har jeg vunnet alle rundene, men det tærer jo selvsagt på. Ikke bare meg, men spesielt barnet har det tærer på. Om jeg hadde visst hva som fulgte med ved å beholde, så hadde jeg valgt annerledes. 

Anonymkode: 783a6...aff

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fy søren. Hvorfor skulle du løyet om det? Absurd anklage. Dette høres ut som et veldig usunt forhold, uansett hva du velger håper jeg du kommer deg ut av denne relasjonen. Jeg var i et liknende forhold før og det er veldig vanskelig å komme seg unna slike manipulerende folk, man blir liksom brutt ned over tid og begynner å tvile på seg selv og sine egne meninger. 

Det er akkurat det.. jeg vil vekk, men jeg føler meg så jævlig svak og liten. Det hjelper ikke at jeg ikke har familien i nærheten heller..😔 Jeg har alltid ansett meg selv som en sterk og resurssterk jente. Nå føler jeg meg svak og en som ikke klarer å bidra med noe.  Jeg vil bare ligge under dyna og forsvinne

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvis du skal beholde barnet så er mitt tips til deg og flytte langt unna denne mannen og ikke involvere han i det hele tatt, hvis du ikke har lyst på en langvarig oppfølging av barnevernet da, så klart 🙂. Barnevernet har et regelverk og følge, så lenge mannen ikke er voldelig mot barnet (noe som er vanskelig å bevise) så vil nok barnefar få samvær alene med barnet og det er lovpålagt.

Anonymkode: 82448...577

Barnevernet blander seg ikke inn i samværssaker. Samværssaker starter på familievernkontoret og ender i retten. 

Om ts flytter til andre siden av landet, risikerer hun at barnet må sendes til far på den andre siden. Samvær blir selvsagt i starten på mors bosted, men på sikt kan samværet bli hos han. Ergo må ts sende barnet mange mil unna seg! Det kan da ikke være en ønskelig situasjon. 

Anonymkode: 783a6...aff

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At han har vært voldelig mot deg påvirker ikke hans rett til samvær, ikke engang om barnet skulle være vitne til det. Jeg tenker at dette er en situasjon hvor det er legitimt å ta abort, for alles beste. Det gjør vondt, men det kommer det også til å gjøre å ha barn med en slik mann. 

Og at han prøver å blande seg inn i din avgjørelse har ingenting å gjøre med at han ønsker seg barn og vil være pappa, for han er dette bare nok et verktøy han kan bruke for å kontrollere deg. 

Anonymkode: b8be7...8a2

Dette vet jeg. Han tenker nok at dette kan bli en måte han kan kontrollere meg på sikkert resten av livet😳

• Liker 9
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det hjelper ikke at jeg ikke har familien i nærheten heller..

Flytt til familien din!

Abort eller å flytte er det eneste riktige du kan gjøre. Flytt langt unna! 

AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (6 minutter siden):

Flytt til familien din!

Abort eller å flytte er det eneste riktige du kan gjøre. Flytt langt unna! 

Hadde vært en veldig god idé. Men hele familien min bor spredt utover hele østlandet og innlandet, så det blir litt vanskelig å flytte spesifikt til familien🙈  søster og mor bor 3 timer unna hverandre, samme med onkler, tanter og besteforeldre 

AnonymBruker
Skrevet

Med den erfaringen jeg sjøl sitter på: ta abort. Jeg er på åttende året i rettsak mot far ifbm daglig omsorg. Det er rett og slett kjempe tungt og barna får med seg mer enn man selv tror.

Anonymkode: e5ba6...85a

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...