AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Okeiokei kjenner at det koker over her, så må bare høre en annen persons perspektiv på denne saken. Kjæresten min har en god kompis. Denne kompisen har en kjæreste. Jeg har alltid fått en dårlig vibe fra henne, og nå fikk jeg nettopp høre noe som bekrefter denne dårlige magefølelsen min. Så kjæresten min har tilbragt mye tid med denne kompisen, og har da naturligvis blitt veldig god venn også med kjæresten til kompisen sin. Hun og jeg har av en eller annen grunn ikke blitt så nære, til tross for at jeg går godt overens med alle de andre vennene hans. De snapper mye sammen, men kjæresten min snapper mye med alle vennene sine, så dette er ikke noe jeg har tenkt på. Han har også andre jentevenner som jeg vet er til å stole på. Fikk nettopp høre av en venninne at hun kjæresten til kompisen kysset min kjæreste på en fest for noen måneder siden. Han skal ha avvist henne. Tydeligvis har hun fortalt til andre at hun er så irritert over at han kun har øyne for meg, fordi hun er så interessert i han og har lyst til å ligge med han. Dette hadde jeg ingen anelse om fordi han har ikke fortalt meg det. Er usikker på om han skjønner at hun er interessert i han, eller om han bare tenker at det var kødd og at hun var full. Uansett så har de fortsatt kontakt, og han fortalte meg her om dagen at han hadde snakket med henne på tlf i flere timer. Fikk også nettopp høre at det nylig har blitt slutt mellom henne og kompisen til kjæresten min pga av at hun har vært utro mot han med flere. Dette er tydeligvis et mønster, fordi hun skal ha vært utro mot alle tidligere kjærester hun har hatt. Hvordan skal jeg ta det opp med kjæresten min? Er redd for at han skal lyve for å snike seg unna. Skal i hvert fall kreve at han kutter henne ut og er hundre prosent ærlig med meg. Anonymkode: d4468...7ea
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Krav fungerer dårlig, da går han bare i forsvar. Snakk heller om hvordan dette får deg til å føle deg. Anonymkode: d1410...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Han avviste jo, tenker mer at han ikke delte fordi han var redd for at du skulle bli lei deg selv om. Anonymkode: 83130...278
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Altså selv om han ikke kysset tilbake. Tenker at han nok synes hun er ganske stor idiot, og kjip mot kompisen hans, mot ham og mot deg. Gi han en sjangs! Anonymkode: 83130...278
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #5 Skrevet 7. januar 2022 Jeg er ikke sur for at hun kysset han. Jeg er sur fordi han har holdt det skjult for meg og fremdeles er så god venn med henne. Om en kompis av meg hadde kysset meg, hadde jeg fortalt det til kjæresten min med en gang og samtidig kuttet ut kompisen siden han ikke respekterte forholdet vårt. Det verste er at for ikke så lenge siden hadde jeg og kjæresten en krangel fordi jeg hadde sterke mistanker om at han løy til meg. Løgnen gjaldt en småting, så kan ikke sammenlignes med dette. Da var forsvaret hans at han hadde jo aldri gitt meg en grunn til å ikke stole på han før, så hvorfor skulle han lyve. Dette er nå så provoserende siden det nå viser seg at han har løyet for meg før. Anonymkode: d4468...7ea
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #6 Skrevet 7. januar 2022 Det som er lurest er å snakke fra et ærlig og sårbart sted. Si at du ble usikker og sjalu og lei deg da du hørte at hun hadde kysset han. Si at du blir usikker når de fortsatt har så mye kontakt når hun har prøvd seg på han. Fortell han hvordan du føler det uten sinne eller beskyldninger. Da har du størst mulighet til å trenge gjennom til han. For all del unngå krav, ultimatum, sinne og beskyldninger. Du kan si hva du ønsker, men kravbog ultimatum ville jeg unngått. Hvis han ikke tar hensyn til dine ønsker får du heller vurdere ut i fra det om du fortsatt ønsker å ha et forhold til han. Anonymkode: 75a82...9d1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #7 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er ikke sur for at hun kysset han. Jeg er sur fordi han har holdt det skjult for meg og fremdeles er så god venn med henne. Om en kompis av meg hadde kysset meg, hadde jeg fortalt det til kjæresten min med en gang og samtidig kuttet ut kompisen siden han ikke respekterte forholdet vårt. Det verste er at for ikke så lenge siden hadde jeg og kjæresten en krangel fordi jeg hadde sterke mistanker om at han løy til meg. Løgnen gjaldt en småting, så kan ikke sammenlignes med dette. Da var forsvaret hans at han hadde jo aldri gitt meg en grunn til å ikke stole på han før, så hvorfor skulle han lyve. Dette er nå så provoserende siden det nå viser seg at han har løyet for meg før. Anonymkode: d4468...7ea Du skal jo være sur for hun kysset han og stolt av han for å avvise det. Det han havnet ufrivillig oppi var et dilemma. Han ønsket vel ikke dårlig stemning i venne flokken, spesielt mtp at hun da var kjæreste med kompisen. Så hun liker nok en dose drama tenker jeg. Jeg syntes du skal ta en prat med han, fortelle at du egentlig forstår at han ikke sa noe, men at drt var litt sårt at han ikke stolte såpass på deg, og derfor du ble litt sur. Også er det lov å si at å fortsette chattekontakt med henne ikke føles helt ok etter noe slikt. Og bør ha henne som en perifer venn. Hvis hun fortsatt er en del av venneflokken. Men da er drt også lurt at dere to sammen markerer dere litt ovenfor henne. Hadde ei som chatta masse med typen min. I bunn og grunn så driter jeg også i sånt. Men denne dama hadde holdt på så godt hun kunne å ødelegge mest mulig for meg. I over 10 år. Og har prøvd seg på alle jeg har hatt forhold til. Så da sa jeg først at ok, chattmed henne, men ikke et pip om meg. Det klarte han ikke, så da sa jeg at når han utsetter meg for hennes faenskap fordi han forer henne med info, da fikk han heller velge et forhold med meg eller henne. Fordi akkurat det kunne jeg ikke finne meg i. Han visste jo hvilken galskap hun satte igang rundt meg. Og det var jo ikke lite. Greia var at hun ikke tatt over noen av mine typer. 3 stk. Men første var stadig utro med henne. Men når jeg gjorde det slutt, ble han to dager etter sammen med en annen dame. Og det stakk nok i selvtilliten eller noe. For hun vred og vrengte på den lille infoen hun fikk om meg og satte ut masse rykter. Problemet var jo bla at hun påsto å ha fått det fra kjæresten min. Noe jeg vet ikke er sant. Anonymkode: a57c9...791 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Synes det er normal selvrespekt å reagere på manglende åpenhet og på deres videre timeslange telefonkontakt. Det er ikke så mye mer å si på dette enn det. Det er helt opp til deg om du vil ha en kjæreste i tråd med egne grenser eller ikke. Anonymkode: 83aab...e63 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå