AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Vi har fire barn og stort hus i et dyrt område. Alle fire går på skole noe som gjør at jeg er låst ift å flytte på meg. Sitter og ser på Finn og innser at selv med 9 mill alene(som faktisk ikke er så ille i seg selv) så er det bare småtteri jeg får. Ser at jeg andre steder kunne fått et herskapshus. Syke priser. Har flere venninner med samme problem. Anonymkode: 2d829...978
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Oi da. Ble feil i overskriften der, skal ikke FÅ pengene fra mannen. Skulle stå GÅR. Anonymkode: 2d829...978
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Har samme problem, men ikke 9mill. 🤣 Skjønner ikke helt hva du klager over, du har jo god råd. Anonymkode: 0ab9c...309 19
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Du sier ingenting om din inntekt, lånebeløpet nåværende bolig, ektepakt, eller noe. Helt umulig å svare på om du kan det bare ved å gå fra mannen. Anonymkode: e6bea...549 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du sier ingenting om din inntekt, lånebeløpet nåværende bolig, ektepakt, eller noe. Helt umulig å svare på om du kan det bare ved å gå fra mannen. Anonymkode: e6bea...549 Om jeg kan det? Dette har jeg selvsagt regnet på. Nylig fått takst på huset for vi var nysgjerrig på hvor mye det har steget. Jeg vet jo hva min eierbrøk er og har så klart regner meg til min rene egenkapital om bolig går til prisantydning(har ikke lån). Deretter har jeg plusset på 2 mill i lån for vil ikke ha noe særlig mer, er vant til å ha romslig økonomi. Da kommer vi opp i 9 mill, kanskje 10 om jeg låner 1 mill til. Anonymkode: 2d829...978 2
Trøndere1 Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Du får nok ikke så mye sympati på dette. ☺️☺️ 29
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Herregud. Folk har penger. Og jeg svetter over mitt lån på 2.5. Anonymkode: a9930...1a8 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Trøndere1 skrev (12 minutter siden): Du får nok ikke så mye sympati på dette. ☺️☺️ Hehe, nei. Jeg kan på en måte forstå TS sitt dilemma, det er en noe kjip situasjon hun har satt seg selv i ved å bo i et så dyrt område at barna må bytte skole for at hun skal ha råd til "stort nok" bosted. Men det er vanskelig å ha mye sympati for en med så mye mer penger og valgmuligheter enn en selv. 7 mill i kontanter og kan uten problem ta opp 2-3 mill til i lån, det er ganske langt fra manges virkelighet. Anonymkode: e2621...acf 16
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Vi har fire barn og stort hus i et dyrt område. Alle fire går på skole noe som gjør at jeg er låst ift å flytte på meg. Sitter og ser på Finn og innser at selv med 9 mill alene(som faktisk ikke er så ille i seg selv) så er det bare småtteri jeg får. Anonymkode: 2d829...978 De fleste må ned i boligstørrelse etter skilsmisse. Vil du skille deg? Anonymkode: 8a1cb...6bd 9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har fire barn og stort hus i et dyrt område. Alle fire går på skole noe som gjør at jeg er låst ift å flytte på meg. Sitter og ser på Finn og innser at selv med 9 mill alene(som faktisk ikke er så ille i seg selv) så er det bare småtteri jeg får. Ser at jeg andre steder kunne fått et herskapshus. Syke priser. Har flere venninner med samme problem. Anonymkode: 2d829...978 Det er jo derfor boligen din er verdt så mye. Sier seg vel selv at når formuen din er i en bolig du eier sammen med mannen din så har du ikke råd til å kjøpe tilsvarende bolig alene. Anonymkode: e4a86...41f 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Så dere har ingen lån på boligen i dag? Bolig verdt 18 millioner uten lån? Imponerende. Det er mange som sliter med å gå fra partner pga økonomi. og ja selvfølgelig koster det mye med bolig med 5 soverom. Du får se på hva som er viktgst for deg da. Enten får du prøve å bedre situasjonen der du er, eller om det er uutholdelig så klarer sannsynligvis både du og barna å bo litt trangt en periode. Eller ha litt mindre romslig økonomi. Høres ikke akkurat ut som du lider der du er slik du tenker. Anonymkode: a36c2...657 1
Crazydoglady Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har fire barn og stort hus i et dyrt område. Alle fire går på skole noe som gjør at jeg er låst ift å flytte på meg. Sitter og ser på Finn og innser at selv med 9 mill alene(som faktisk ikke er så ille i seg selv) så er det bare småtteri jeg får. Ser at jeg andre steder kunne fått et herskapshus. Syke priser. Har flere venninner med samme problem. Anonymkode: 2d829...978 Høres ut som problemet ditt er mer dine forventninger enn penger. Du har nok til at du burde klare deg helt fint, du må kanskje noe ned i størrelse/standard, men det er vell en ganske naturlig del av å være alene for de aller fleste iallefall, men med 9 mill burde du fortsatt ha råd til noe som er helt innafor. Det må vell uansett være bedre enn å leve i ett forhold du egentlig er ferdig med? Endret 5. januar 2022 av Crazydoglady 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så dere har ingen lån på boligen i dag? Bolig verdt 18 millioner uten lån? Imponerende. Det er mange som sliter med å gå fra partner pga økonomi. og ja selvfølgelig koster det mye med bolig med 5 soverom. Du får se på hva som er viktgst for deg da. Enten får du prøve å bedre situasjonen der du er, eller om det er uutholdelig så klarer sannsynligvis både du og barna å bo litt trangt en periode. Eller ha litt mindre romslig økonomi. Høres ikke akkurat ut som du lider der du er slik du tenker. Anonymkode: a36c2...657 Det forutsetter vel at TS og mannen eier boligen 50 % hver, det står det ingenting om. TS skriver at hun har regnet ut fra sin eierbrøk, men opplyser ikke om hva denne er. Anonymkode: 88493...9d6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Synes ikke TS sitt dilemma er så mye annerledes enn alle andre sitt. De fleste som skiller seg kan kjøpe et eller annet, om det så bare er for 500k. Flytter man langt nok unna går det. Men man vil ikke flytte fra barna eller flytte barna fra et område der man trives godt. Med fire barn holder det ikke med en 3-4 roms heller (da antar jeg at barna vil bli boende hos pappa). Og nei, man får ikke mye hus/leiligheter til 5 personer i dyre strøk i Oslo for 10 mill, kanskje et rekkehus på 100 kvm om man har litt flaks. Men da må barna dele rom og det er trangt sammenlignet med hva man er vant til. Anonymkode: 00e9c...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Jeg bor i et av de dyreste områdene i Norge, og for ni mill får du da et rekkehus eller tomannsbolig. Med unntak av på Snarøya ol. Jeg er i samme situasjon, har "bare" 6,5 så her blir det er treroms. Andre steder kunne jeg fått et rekkehus eller hus. Sånn er det bare. Anonymkode: bd56f...83b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Sånn er det når man er så fin på det at man velger bosted etter hvor mye formue naboene har. Eneste grunn til at Oslo (vest) og Bærum er så dyrt er jo at rike tiltrekker hverandre og presser prisene opp sammen. Absolutt overalt ellers i Norge får man hus til den nevnte prisen, inkludert andre kommuner som grenser til Oslo. Anonymkode: 85427...c88
MapleSirup Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 Trist at livet ditt ikke har større verdi for deg enn at det kan måles i størrelsen på bolig. Virker for meg som om den prisen er mye mye høyere, men….🙅♀️ 1
StovnerJune Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 Du kan kjøpe en større og finere bolig enn det store flertallet av nordmenn omtrent hvor som helst i landet. At det ikke er nok til å kjøpe et stort hus i de dyreste områdene hadde jeg ikke tørt å klage på. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i et av de dyreste områdene i Norge, og for ni mill får du da et rekkehus eller tomannsbolig. Med unntak av på Snarøya ol. Jeg er i samme situasjon, har "bare" 6,5 så her blir det er treroms. Andre steder kunne jeg fått et rekkehus eller hus. Sånn er det bare. Anonymkode: bd56f...83b Og hva slags område er det om jeg tør spørre? Jeg bor IKKE i et av de dyreste områdene i Norge (men bor i Oslo) og mitt rekkehus kostet 8 mill. Det var mange områder jeg ikke kunne kjøpe rekkehus eller tomannsbolig for den summen Anonymkode: 88493...9d6 1
Jokernord Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Flytt til et billigere område så er problemet løst. Barn får fort nye venner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå